Gå til innhold

mCubed HFX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mange fine bilder av forskjellige løsninger. Takk. Den harddiskløsningen som heter "mCubed Vertical Silence", vil cellegummien kunne varmeisolere disken så mye at disken kan ta skade av noe sånt?

5054729[/snapback]

 

 

leste noen tester om denne hDD kjőleren, og jeg ble sá imponert at jeg fikk lyst pá den.... bare et par grader tempőkning. og da var det testa med 36 gb raptor som vel er markedets bráke kasse nr 1.

 

TEST HER

 

má si jeg likte dette "kabinettet" hvis man fár de 230W heatpipes er det faktisk genialt. men det er litt synd at prodiktet er halvferdig sánn monteringsmessig.

 

The Heatpipe Extension Set extends the Borg by 4 additional heatpipes and mounting plates. The extensions can be used to double the cooling performance from 120W to 240W or to use the Borg HPC in any other PC chassis with good passive cooling abilities (Alu). :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva med "stålull liknende materialer", for eksempel en slags kobberull? Kunne det ha hatt en varmeledende effekt, og ville det ha lydisolert noe?

5056710[/snapback]

 

Jeg tviler på at lufthullene i et slik materiale er små nok til å ha noen særlig effekt, men det kan jo hende. Det er neppe et trivielt problem å løse ihvertfall, iogmed at det kan være et problem for mange ting at man gjør det varmere når man lydisolerer og ,såvidt meg bekjent, det ikke har kommet noe produkt som ordner det enda.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja, det er nok en ide, men man har også det relativt store problemet med turbulens.

 

AtW

5057605[/snapback]

 

Men hvis en har stor rund kanal, og en del plater som ligger i et rør utenfor, omtrent slik som en lyddemper for pistoler er konstruert. Ville det kunne gi en god lyddemping? En begir seg vel innpå et annet problem da, og det er vel volumet en slik løsning krever. :!:

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke at det kan være så stort problem med varme i dette HFX kabinettet. Jeg har et A-tech kabinett med en AMD Athlon 64 4000+ og jeg ligger på 44 grader ved full load. Riktignok har jeg en MIST 500 Watt som suger ut litt luft og en Nexus 92mm kabinettvifte som går på 900 RPM.

Lenke til kommentar
Ja, det er nok en ide, men man har også det relativt store problemet med turbulens.

 

AtW

5057605[/snapback]

 

Men hvis en har stor rund kanal, og en del plater som ligger i et rør utenfor, omtrent slik som en lyddemper for pistoler er konstruert. Ville det kunne gi en god lyddemping? En begir seg vel innpå et annet problem da, og det er vel volumet en slik løsning krever. :!:

5063077[/snapback]

 

Vanligvis når man demper ventilasjonsanlegg o.l, så har men flere lag med porøse absorbenter inne i kanalen. Men det tar mye plass, og hemmer flowen, en slik pistoldemper er jeg usikker på om gjør så veldig mye mer enn bare å ha en rund kanal for noe med såpass lite energi som en vifte.

 

AtW

Lenke til kommentar
Vanligvis når man demper ventilasjonsanlegg o.l, så har men flere lag med porøse absorbenter inne i kanalen. Men det tar mye plass, og hemmer flowen, en slik pistoldemper er jeg usikker på om gjør så veldig mye mer enn bare å ha en rund kanal for noe med såpass lite energi som en vifte.

 

AtW

5063539[/snapback]

 

Ja, jeg tenkt meg at det forholdt seg litt annerledes i en sjokkbølge fra prosjektiler.

 

Ligger de porøse absorbentene åpne (med kontakt) til luften som passerer i kanalen da slik at lyd ikke kan "reflekteres" i harde metallflater (altså uten noen vegg som dekker over absorbenten? Hemmer det flowen på grunna av at overflaten ikke lenger er glatt (som inne i et metallrør)?

 

Er det ingen smartinger som kan finne opp en genial løsning på disse lyd/kjøle dilemmaene?

 

Syntes den innpakningen i HTPC'en for harddisk kanskje kan være litt hard påkjenning for IC-brikkene når de ligger inntil en isolerende flate. Vil harddisken kunne flytte nok varme vekk fra IC-brikkene over til de kobberplatene som lå på sidene, eller vil det bli ganske usunt ved langtidsbruk?

 

Kunne de ikke beholdt den lydisolerende gummien ytterst i boksen, og hatt en kobberplate som lå vegg i vegg bort til kobberplatene på sidene for den siden hvor printkortet (med IC-brikkene) skal hvile mot? Det burde ta vekk mer varme på den siden, De kunne kanskje kompensert med enda tykkere cellegummi på den flaten om nødvendig?

Endret av G
Lenke til kommentar
Vanligvis når man demper ventilasjonsanlegg o.l, så har men flere lag med porøse absorbenter inne i kanalen. Men det tar mye plass, og hemmer flowen, en slik pistoldemper er jeg usikker på om gjør så veldig mye mer enn bare å ha en rund kanal for noe med såpass lite energi som en vifte.

 

AtW

5063539[/snapback]

 

Ja, jeg tenkt meg at det forholdt seg litt annerledes i en sjokkbølge fra prosjektiler.

 

Ligger de porøse absorbentene åpne (med kontakt) til luften som passerer i kanalen da slik at lyd ikke kan "reflekteres" i harde metallflater (altså uten noen vegg som dekker over absorbenten? Hemmer det flowen på grunna av at overflaten ikke lenger er glatt (som inne i et metallrør)?

 

5064723[/snapback]

 

Det varieer litt, la oss si du har et firkantet rør, man kan enten ha absorbenter langs med alle kantene, men det hjelper stort sett bare på lavfrekvent lyd. Eller man kan ha mange lag asorbenter over hverandre, med luft i mellom, som går hel fra toppen til bunnen i kanalen. Det vil ddempe alle frekvenser, men som sagt så blir det stort of hemmer flow. Det er mest fordi det er absorbenter "i veien" tror jeg, dvs absorbenter der de kunne vært luft.

 

AtW

Lenke til kommentar

synest dere ikke den harddisk kjőleren var noe tes? jeg ble imponert rett og slett, de klarte ikke presse den over 46-47 grader pá max stress. er jo ganske hőyt men er bare et par grader over de temperaturene uten kjőler. sá hvis man henger den en plass hvor det er litt luft burde det bli bra. skjőnnte ogsá det slik at den hadde ei kjőleflate pá 0,7 kvadrat..... og det má jo sies og váre bra.

 

skal váre sagt at jeg tenker pá bruk i vanlige kabb der man har luft. tror jeg har lest tester av de fleste HDD dempere som finnes og denne kom klart best ut :D

Lenke til kommentar
synest dere ikke den harddisk kjőleren var noe tes? jeg ble imponert rett og slett, de klarte ikke presse den over 46-47 grader pá max stress. er jo ganske hőyt men er bare et par grader over de temperaturene uten kjőler. sá hvis man henger den en plass hvor det er litt luft burde det bli bra. skjőnnte ogsá det slik at den hadde ei kjőleflate pá 0,7 kvadrat..... og det má jo sies og váre bra.

 

skal váre sagt at jeg tenker pá bruk i vanlige kabb der man har luft. tror jeg har lest tester av de fleste HDD dempere som finnes og denne kom klart best ut :D

5065636[/snapback]

 

Har du lest en test om mCubeb sin boks vs Nexus drive-away? Hadde vært spennede å se hvordan de kom opp mot hverandre, da de er stort sett de eneste to som ser ut til å dempe idle-whine i noen særlig grad...

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har handlet dette kabinnettet i sølv/sort og er utrolig fornøyd med utseende... det er helt konge! Monteringen gikk egentlig ganske greit, synes ikke at det er noe særlig å syte om selv om ikke alt bare sklei på plass.

 

Meeeeeeen, jeg har møtt et stooooort problem! Jeg klarer ikke å få ned tempen på cpu'n! Jeg er ganske så sikker på at alle delene sitter godt og tett og at pasta ligger i passelig lag alikevell så stiger og stiger tempen til i hvertfall 66 grader på idle mens jeg bare står i BIOS. Jeg kjører en Pentium CeleronD 2,53Ghz.

Selve den kobber klossen som står på CPU blir kjempe varm så den leder godt fra prosessor, men det er en nesten umerkelig varme i selve kobber rør og side ribber. Det virker som den svarte monterings saken for kobberlederene ikke klarer å lede varme, noe som virker helt merkelig! Jeg tror de er laget av alu, men er usikker, uansett så er det jo metall. Jeg har tatt det på og av mange ganger og alt er potte tett.. jeg er bare et forbanna spørsmåls tegn jeg altså! :hmm:

 

HJEEEEELP!! :cry:

 

Jeg nekter og sette inn en vifte, det er så konge uten, jeg kjører en 2,5" i nexus sitt HD kammer og jeg kan ikke høre at den er i gang selv om jeg legger øret oppå kabinettet!!

 

EarthdawN

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei ! Har noen prøvd med ekstern vannkjøling i dette kabinettet? Jeg er på jakt etter en helt stillegående løsning og er ellers fornøyd med vannkjøling ifra Kailon, men trenger et utseende som passer stua bedre!

 

Jeg har handlet dette kabinnettet i sølv/sort og er utrolig fornøyd med utseende... det er helt konge! Monteringen gikk egentlig ganske greit, synes ikke at det er noe særlig å syte om selv om ikke alt bare sklei på plass.

 

Meeeeeeen, jeg har møtt et stooooort problem! Jeg klarer ikke å få ned tempen på cpu'n! Jeg er ganske så sikker på at alle delene sitter godt og tett og at pasta ligger i passelig lag alikevell så stiger og stiger tempen til i hvertfall 66 grader på idle mens jeg bare står i BIOS. Jeg kjører en Pentium CeleronD 2,53Ghz.

Selve den kobber klossen som står på CPU blir kjempe varm så den leder godt fra prosessor, men det er en nesten umerkelig varme i selve kobber rør og side ribber. Det virker som den svarte monterings saken for kobberlederene ikke klarer å lede varme, noe som virker helt merkelig! Jeg tror de er laget av alu, men er usikker, uansett så er det jo metall. Jeg har tatt det på og av mange ganger og alt er potte tett.. jeg er bare et forbanna spørsmåls tegn jeg altså!  :hmm:

 

HJEEEEELP!!  :cry:

 

Jeg nekter og sette inn en vifte, det er så konge uten, jeg kjører en 2,5" i nexus sitt HD kammer og jeg kan ikke høre at den er i gang selv om jeg legger øret oppå kabinettet!!

 

EarthdawN

5270651[/snapback]

Lenke til kommentar
Jeg har handlet dette kabinnettet i sølv/sort og er utrolig fornøyd med utseende... det er helt konge! Monteringen gikk egentlig ganske greit, synes ikke at det er noe særlig å syte om selv om ikke alt bare sklei på plass.

 

Meeeeeeen, jeg har møtt et stooooort problem! Jeg klarer ikke å få ned tempen på cpu'n! Jeg er ganske så sikker på at alle delene sitter godt og tett og at pasta ligger i passelig lag alikevell så stiger og stiger tempen til i hvertfall 66 grader på idle mens jeg bare står i BIOS. Jeg kjører en Pentium CeleronD 2,53Ghz.

Selve den kobber klossen som står på CPU blir kjempe varm så den leder godt fra prosessor, men det er en nesten umerkelig varme i selve kobber rør og side ribber. Det virker som den svarte monterings saken for kobberlederene ikke klarer å lede varme, noe som virker helt merkelig! Jeg tror de er laget av alu, men er usikker, uansett så er det jo metall. Jeg har tatt det på og av mange ganger og alt er potte tett.. jeg er bare et forbanna spørsmåls tegn jeg altså!  :hmm:

 

HJEEEEELP!!  :cry:

 

Jeg nekter og sette inn en vifte, det er så konge uten, jeg kjører en 2,5" i nexus sitt HD kammer og jeg kan ikke høre at den er i gang selv om jeg legger øret oppå kabinettet!!

 

EarthdawN

5270651[/snapback]

 

Temperaturen på chassits kylflänsar skall bli ordentligt varm så det låter som det blivit helt fel på något sätt. Kan du ta foton på din montering?

 

(du har inte klippt av rören väl? de är fyllda med gas/vätska...)

 

 

MVH Magnus Thomé

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...