Gå til innhold

Noen nymotens mobtelefoner som har bra batteritid?


aabxx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt vanskelig å forstå direkta hva du er ute etter her, nymotens mobiltelefoner kan da være så mangt, men her ligger også meningen med kategorien "Hjelp jeg skal ha ny mobiltelefon" som vi lagde for en tid tilbake: Å hjelpe forumbrukere med å finne den rette telefonen som kan gi det du trenger av både tekniske og praktiske funksjoner (som fks. batterilevetid) til en best mulig pris :)

Derfor vil jeg anbefale deg til å lese denne annonseringen i kategorien og evt. å benytter deg av malen

 

Remerser.

Lenke til kommentar

Panasonic har skrytt av god batterilevetid på sin SA6. VS6 som blir lansert i november i år er heller ikke verst.

 

Link til VS6: http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu/11..._l13/index.html

Link til SA6: http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu/11..._l13/index.html

 

Kjenner ellers ikke til disse modellene, men spesifikasjonene virker ok.

Endret av tmlunde
Lenke til kommentar

Batterilevetiden virkergod men er det noe som er viktig å understreke så er det at det svært skjelden er total sammenheng mellom tall fra produsentene og realiteten.

(Og disse mobilene kommer sikkert ikke med en gang i butikkene heller ;))

Før var Phillips et merke som markerte seg med batterilevetid, men de ligger ikke i samme elite nå lengre...

Lenke til kommentar

w800i har ikke imponerende batteritid, holdt maximalt en dag mer enn mine symbian mobiler og det sier egentlig mer enn flere linjer ord.

Vi skal litt tilbake for å finne ukemobilene (de som varte i uker).

 

Et alternativ som bør overveies er selvsagt muligheten for å kjøpe inn flere batterier og ha med disse. De er nå for tiden ikke særlig store eller altfor dyre heller og er vel det beste kompromisset på reise eller hytteturer ;)

 

SumSar:takk takk forresten..

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Men selvfølgelig, aktiverer du bluetoothen og ringer en del, samt tar mye bilder, så går batteriet på 1-2 dager.

5042978[/snapback]

 

Hadde du bare slått av blåtann så skulle levetiden vært betydlig lengre. Egentlig så synes jeg ikke at man skal ha på blåtann når den egentlig ikke er i bruk av flere grunner.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
kan bekrefte at K750 holder en uke på standby. Og det er det beste jeg har opplevd noensinne med noen som helst tlf. Men jeg hadde sikkert ikke den ultragamle typen helelr den gang hehe

5048329[/snapback]

 

Et problem med de mest populære SE-telefonene er at de benytter et Lithium-Polymer batteri som krever lang oppladningstid, fire timer eller mer. Det finnes nå en nyere generasjon Lithium-Polymer som lades opp på betraktelig kortere tid, men Sony/Ericsson har altså valgt å bruke en litt gammeldags batteriteknologi i sine nyeste telefoner.

Lenke til kommentar
kan bekrefte at K750 holder en uke på standby. Og det er det beste jeg har opplevd noensinne med noen som helst tlf. Men jeg hadde sikkert ikke den ultragamle typen helelr den gang hehe

5048329[/snapback]

 

Ja, jeg kan og bekrefte det, sett ned lysstyrken og min varer med lett bruk i 7-8 dager :)

 

Molna: ME75 vil nok ligge oppimot det, helt grei og billig telefon som tåler en trøkk. Tviler sterkt på at SXG75 gjør det grunnet diger skjerm, du skal ikke bruke den mange minuttene hver dag før den standbytiden er en saga blott. Oppgitt standbytid er egentlig kompeltt uinteressan. Ville heller sett på hvor mye strøm tlfen trekker når du prater i den etc.

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar
Et problem med de mest populære SE-telefonene er at de benytter et Lithium-Polymer batteri som krever lang oppladningstid, fire timer eller mer. Det finnes nå en nyere generasjon Lithium-Polymer som lades opp på betraktelig kortere tid, men Sony/Ericsson har altså valgt å bruke en litt gammeldags batteriteknologi i sine nyeste telefoner.

 

joda greit nok det, men når den trenger å lades så sjeldent så er ikke det noe problem i det hele tatt. Den lades om natten uansett...og natten varer mer enn 4 timer hjemme hos meg uansett :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...