Gå til innhold

Folk som ikke veit hva dom snakker om...


Lynx

Anbefalte innlegg

Jeg er vel ikke den eneste som har vært utsatt for "eksperter" som prater om pc'er. Et skrekkeksempel fant jeg i Hamar Arbeiderblad i dag.

 

Sitat:

"Det kan fort koste 5.000 kroner å reparere en tre år gammel harddisk med åtte gigabyte, men bare 1.000 kroner å installere en ny med seks gigabyte, sier Audun Sveen i Info Care."

 

Dette fra en person i et firma som tar nesten 1000 kr pr time for å fikse pc'er!!!!

 

--

Følgende utsagn er sanne, tro det eller ei:

 

Kan noen si meg hvordan jeg fjerner dekselet på CPU'en min, du veit den kassa som står på golvet, fordi jeg skal installere noen megabyte i den? :grin:

 

Hvorfor får jeg ikke noe bilde på tv'en min når jeg bruker tv-ut funksjonen på skjermkortet... S-video kabelen er jo plugget til tv'en, og allt er som det skal...... Å må den plugges til i pc'en også???

 

DOH!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Titta over artikkelen igjen, og det er muligens bare jeg som tolka den litt feil. Jeg har vært borti så mange nylig som har problemer med "harddisken" (les. PC'en). Og iogmed at det stod reparere harddisken slo "matteprosessoren" min inn ("hardisk" = PC + amatør) (ingen som skrur opp disken, rekalibrerer lesehodet med skrutrekkeren og så skrur den sammen igjen, og jeg har ikke hørt at noen med litt peiling bruker ordene "reparere harddisk" om en reinstallasjon)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...