Gå til innhold

Best med eller uten ratt i Trackmania?


Anbefalte innlegg

Som topic sier: Jeg lurer på om noen har meninger rundt dette. Er det "best" (med best mener jeg både mest moro og enklest å kjøre bra) med ratt i Trackmania Original, eller burde man bare bruke tastaturet? Jeg har ikke selv muligheter for å teste ratt på dette spillet, så derfor søker jeg erfaringer. Jeg opplever selv at det kan være vanskelig å stille inn bilen rett før hopp osv. med tastatur (snakk om å være et par grader feil på så bommer man), men jeg vet ikke om slik mikrojustering er noe enklere med ratt.

 

Hvis dere mener ratt er fint så kan dere gjerne anbefale et (billig, siden jeg antagelig kun kommer til å bruke det til trackmania) ratt :) . Regner med ratt vil fungere med en generisk driver i XP? Har XP x64 edition, så jeg kan ikke regne med å få en spesifikk driver fra produsent. Edit: Ser at i allfall Logitech har drivere til XP x64.

 

Takk for hjelp.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som topic sier: Jeg lurer på om noen har meninger rundt dette. Er det "best" (med best mener jeg både mest moro og enklest å kjøre bra) med ratt i Trackmania Original, eller burde man bare bruke tastaturet? Jeg har ikke selv muligheter for å teste ratt på dette spillet, så derfor søker jeg erfaringer. Jeg opplever selv at det kan være vanskelig å stille inn bilen rett før hopp osv. med tastatur (snakk om å være et par grader feil på så bommer man), men jeg vet ikke om slik mikrojustering er noe enklere med ratt.

 

 

5031136[/snapback]

Prøvd med begge deler selv og kom fram til at tastatur (evt. gamepad) er best. Du får ikke kjappe nok bevegelser med rattet i krokete deler av banene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...