Goliath Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Har spilt BF2 en stund uten å ha egentlig utnyttet VOIP-funskjonen BF2 har. Grunnen er vel at folk er lite samarbeidsvillige på public og enda færre bruker VOIP aktivt. Så, i dag bestemte jeg at jeg skulle teste hvordan det egentlige ville ha fungert med en VOIP-Squad. Jeg opprettet en ny squad med navnet VOIP NORGE. Regnet med at folk som joinet denne faktisk hadde mulighet og var villig til å bruke sine mic'er. Så, etter å ha spilt lonewolf som squadleader en stund, joinet en fyr squaden. Jeg hadde litt problemer med mic'en og måtte justere ditten og datten før jeg fikk snakket. Mens jeg stilte inn headsettet, sa jeg "Hallooo" flere ganger. Plutselig fikk jeg en trønderstemme tilbake:"Ja, jeg hører deg". Så, jeg og han trønderen spilte sammen, snakket aktivt og gjorde skikkelig rå teamwork. Det var egentlig en helt ny game i seg selv. Det var helt helt rått. "OMFG! Tanks northside..RUN!" og "2 stk. venstre bak muren, over!" osv. ble brølt mens skuddene sneiet i headsettet. Det var egentlig helt insane artig. Ble mer realistisk spilling. Etter en stund kom det en annen soldat i squaden. Jaggu snakket han også! Så, der var vi..tre stykker, hakk i hæl..real teamwork..gikk ditt, tok flag, gikk datt, defended flag..kjørte jeep sammen, spiste niste..fortalte vitser, reviva hverandre etter behov! Vi spilte som en realt squad. På det ene mappen kom han ene høyest på poenglista. Tro meg, man får mye poeng på å faktisk samarbeide som et lag og ikke bare plaffre ned folk i hytt og pine. Så det var min opplevelse ved bruk av VOIP i BF2. Det er helt rått å bruke det! Ikke bare blir spillet mer gøy men man får en helt ny opplevelse spillmessig. Oppfordrer alle som ruger på et headsett med mic (eller stand-alone mic såklart) til å bruke VOIP mer aktivt! Jeg skal ihvertfall bruke VOIP oftere! Nå gjenstår det bare å assigne talk-knappen, default B, til et litt bedre sted Btw, hvis de to personene som jeg spilte med leser dette her, send gjerne en PM! Vi rula som et lag og det funket rått! Må gjentas! Vi spilte på Battlefield.no-server, jeg het Go|iath og vi var i squad VOIP NORGE, Tirsdag 18/10 rundt 1300-1500 ... Endret 18. oktober 2005 av überGoliath
DurinVIII Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Ja vet, det er skikkelig gøy å være i slike squads Det gir spillet en ny dimensjon. Må få fiksa micen min altså... Edit: Leif Endret 18. oktober 2005 av DurinVIII
RulleRimfrost Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Har møtt så lite voip-bruk online at jeg alltid smeller opp Skype når jeg spiller. Har venner som gjør det samme, slik at vi er konstant på. Fører jo dog til at all banningen og mas om at middagen er ferdig også kommer på lufta ...
AiKi Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Ventrilo fikser det, også bruker det vel mindre ressurser også. Men VOIP må vel ordnes, og brukes i det minste på norske servere.
-Teddy- Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Mhm, det er skikkelig moro. Ofte jeg har gjort det og men det er stort sett i heli at jeg bruker VoIP, ellers så er jeg stort sett lonewolf om ikke det er noen jeg kjenner på servern.
Elendil Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Har gjort omtrent det samme som deg, då eg nyleg fekk Sennheiser pc150 headset. Laga custom squad someg kalte mic norge, og den blei full etter kvart. Skikkelig morsomt. Det fungerer eigentleg overaskande veldig bra også vis berre eg/en har mic, mens dei andre høyrer på. Og eg/en seier " Skal vi gå for train accident"? Ja greit det skriver ein ganske enkelt i chatten, og der bak meg kjem heile squaden for Train Accident(strike at karkand). Eier mec laget.
_Paulsen_ Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 VOIP er helt klart en styrke med dette spillet! Som trådstarter sier, det blir på en måte en ny spillfølelse ved bruk av denne funksjonen! Utrolig artig og ikke minst mer realistisk! Men, en ting jeg synes er litt dumt, er at man må trykke inn b for hver gang man skal snakke.. Litt tungvidnt noen ganger synes jeg... Hadde ikke gjort så mye dersom de hadde fått fikset den biten óg...
Roskov Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Men, en ting jeg synes er litt dumt, er at man må trykke inn b for hver gang man skal snakke.. Litt tungvidnt noen ganger synes jeg... Hadde ikke gjort så mye dersom de hadde fått fikset den biten óg... 5028213[/snapback] du kan forandre det til en annen knapp vet du, og hvis du tenker på alternativet voice-activation så NEI TAKK! er rimelig lei av å høre folk som puster og alt som foregår i bakgrunnen hos alle andre.
_Paulsen_ Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 du kan forandre det til en annen knapp vet du, 5028290[/snapback] Åh? Sier du det? Hehe.. det jeg mente var at det kanskje var en smule tungvindt noen ganger, og måtte flytte fingrene i forhold til b-tasten.. Men igjen, handler litt om hvordan man har definert denne knappen da, selvfølgelig.
Ozelot Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Hvis du liker voip i battlefield, burde du prøve ut bigwar som battlefield.no har noen ganger...helt sinnsykt morro!
Togo Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 En kjekk knapp som er ganske grei til voice activation er midterste museknapp. Et lite hinder å snakke når du sitter i heli og fly, men ellers så er det en sentral (gjenglemt) knapp som funker fjell.
_Paulsen_ Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 En kjekk knapp som er ganske grei til voice activation er midterste museknapp. Et lite hinder å snakke når du sitter i heli og fly, men ellers så er det en sentral (gjenglemt) knapp som funker fjell. 5028647[/snapback] Hmm, det har jeg faktisk ikke tenkt over Mulig dette skal testes ut, da jeg får tilbake nettet mitt vel og merke! Thanks!
Hawko Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 VOIP er en funksjon so har fått alt for lite oppmerksomhet i mine øyne, Hadde vært gøy om mikrofon var systemkrav for spillet å boote, for da ville alle ihvertfall hatt muligheten til å prøve VOIP, enten de ville eller ikke. =P
Bjorn Ole Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Dette var før patchen altså. Jeg satt å spillte Masturr City, og jeg fant en enslig fyr i en Norsk VoIP squad. Jeg joinet og ble godt kjent. Plutselig ble hele squaden fylt. BH var på en eller annen rar måte ikke brukt. Så HELE squaden gikk in i BH. 2 Engys, 1 support, 1 medic, og en Assault, sånn at han kunne bruke grenade launcheren. FY FADERT SOM VI TOK DEM! De var jo mer enn oss, og meste av laget våres var nybegynere. VoIP er SKIKKELIG handy når du er i et angreps helicopter og. Spesielt for piloten, co-pilot kan då rett si hvor ting er, snu eller pass opp etc. Piloten kan og si, ta ut de soldatene, ta den tanksen etc. Virker mye bedre enn å sitte å skrive hele dagen. Endret 19. oktober 2005 av Bjørn_Ole
-Teddy- Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 VoIP er SKIKKELIG handy når du er i et angreps helicopter og. Spesielt for piloten, co-pilot kan då rett si hvor ting er, snu eller pass opp etc. Piloten kan og si, ta ut de soldatene, ta den tanksen etc. Virker mye bedre enn å sitte å skrive hele dagen. 5029162[/snapback] Det kan jeg skrive under på! Plager meg alltid når piloten ikke ser tanksen som står på bakken der eller driter i cobraet som fyrer av missiler mot oss rett bak oss.
Øssa Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Når jeg spiller pleier det som regel å være en squad som heter Norge VOIP eller Norsk Mic ol. Hvis ikke så lager jeg ett som heter det. Er ikke gøy å spille id et hele tatt hvis man ikke har en skikkelig squad å springe rundt med
Breiker Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 jeg og 5 kompiser pleier å sitte på samme server og er på samme squad. vi sitter med ventrilo som den ene kjører opp ( han med 10mbit linje )
Millmax Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Noen som vet om et realtime filter / program for å endre stemmen?
px Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Tja, lydkort fra creative har jo endel filter du kan prøve. Du må bare rute lyden riktig rundt i systemet for å få det til å høres for de andre uten at du herper all lyden fra BF for deg selv..... tricky
AssKicR Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Noen som vet om et realtime filter / program for å endre stemmen? 5037746[/snapback] Hva, redd vi skal spore deg opp i RL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå