MrG Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg er tydeligvis ikke helt oppdatert lengre Såvidt jeg kan se har de fleste nye nforce kort kun 1x SATA-II og flere SATA-I kontakter. Dvs, kun mulighet for å benytte SATA-II på 1xharddisk. Er dette korrekt eller er jeg helt på jordet? Jeg vil gjerne kunne benytte sata-II fullt ut på flere disker på mitt nye hovedkort. MrG
Kenneth Solfjeld Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Dette Hovedkortet fra ASUS har 4 SATA/300 (SATA II om du vil) tilkoblinger..
Kenneth Solfjeld Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Dessuten sier du ingenting om hva slags hovedkort du har? Hovedkortet ditt kom sikkert i en eske, og da står som regel specsene trykket på eska og/eller manualen. Du kan helt sikkert sjekke websidene til produsenten av kortet. Der finner du spesifikasjoner og alt du trenger å vite. Har du ikke SATA/300 tilkoblinger men bare SATA/150, så er sikkert SATA/300 harddisken bakoverkompatibel. Du kan også skaffe deg en SATA/300 controller, hvis du ønsker det..
MrG Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Skrevet 18. oktober 2005 Dessuten sier du ingenting om hva slags hovedkort du har? Hovedkortet ditt kom sikkert i en eske, og da står som regel specsene trykket på eska og/eller manualen. Du kan helt sikkert sjekke websidene til produsenten av kortet. Der finner du spesifikasjoner og alt du trenger å vite. Har du ikke SATA/300 tilkoblinger men bare SATA/150, så er sikkert SATA/300 harddisken bakoverkompatibel. Du kan også skaffe deg en SATA/300 controller, hvis du ønsker det.. 5023281[/snapback] Hva jeg har i dag var ikke interessant i denne sammenheng, ei heller det faktum at sata/300 harddisker er bakoverkompatibel med sata/150 porter. Jeg vurderer å kjøpe et nytt hovedkort og ønsker å kunne benytte sataII funksjonallitet som NCQ på flere enn kun 1 harddisk. Når jeg så over alternativene på diverse webshop så det ut som majoriteten av kortene kun hadde 1xsataII og resten sata-I. MrG
endrebjo Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Hvilken majoritet er det du snakker om? Alle nForce4 Ultra/SLi-kort og Intel 94x/95x-kort har minst 4 S-ATA300-porter.
Kenneth Solfjeld Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg siterer: "Jeg vil gjerne kunne benytte sata-II fullt ut på flere disker på mitt nye hovedkort" Veldig lett å feiltolke dette, siden du ikke sier om du har skaffet det, eller skal skaffe det! Det er riktig det endrebjorsvik89 sier..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå