Gå til innhold

W900 "Ophira" er avduket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yupp her er den ja. Har ventet på dette lenge. For meg som er veldig fornøyd med min S700i (bruker den mer enn K750i faktisk) må dette bare bli min nye skal-hamobil. :love:

Gleder meg til den kommer. Blir kanskje min neste telefon, håper jeg. :D

Det som var synd var at jeg hadde forventet minst 3 megapiksler nå, og ser også at den mangler edge. Detter er rett og slett synd :ermm:

Lenke til kommentar
Snodig med den FM-sendere man kan kjøpe til som ekstrautstyr. Slike er ikke lov å bruke i Norge, og såvidt jeg vet er det nå også bestemt at det skal bli forbudt å selge dem. Er visst et EU-direktiv, så i tilfelle blir den ikke å få kjøpt i Europa.

 

Er jo det samme med iPod sin FM-sender. Den er ikke å få kjøpt i Europa. Kjenner flere som har kjøpt den med fra USA.

5019707[/snapback]

 

Lurer på akkurat det samme... Men har sett at men får kjøpt iTrip på f.eks. Platon.

Lenke til kommentar
Yupp her er den ja. Har ventet på dette lenge. For meg som er veldig fornøyd med min S700i (bruker den mer enn K750i faktisk) må dette bare bli min nye skal-hamobil. :love:

Gleder meg til den kommer. Blir kanskje min neste telefon, håper jeg. :D

Det som var synd var at jeg hadde forventet minst 3 megapiksler nå, og ser også at den mangler edge. Detter er rett og slett synd :ermm:

5021040[/snapback]

 

Hvorfor vil du ha 3 megapixel? Fordi det høres kulere ut eller fordi du tror at optikken i slike telefoner kan fokusere ned på det nivået vi snakker om?

 

mvh

Knut

Lenke til kommentar
Det står i artikkelen at de fleste videokamera bruker standarden med 30 fps. For norge er dette feil da videokamera typisk har 50 interlaced fields/sekund for å passe med PAL.

 

mvh

Knut

5027788[/snapback]

 

Nettopp: ikke FRAMES, men FIELDS. Altså HALVE FRAMES. Hva ender vi på? Jo, 25 fps!!

Lenke til kommentar
Yupp her er den ja. Har ventet på dette lenge. For meg som er veldig fornøyd med min S700i (bruker den mer enn K750i faktisk) må dette bare bli min nye skal-hamobil. :love:

Gleder meg til den kommer. Blir kanskje min neste telefon, håper jeg. :D

Det som var synd var at jeg hadde forventet minst 3 megapiksler nå, og ser også at den mangler edge. Detter er rett og slett synd :ermm:

5021040[/snapback]

 

Hvorfor vil du ha 3 megapixel? Fordi det høres kulere ut eller fordi du tror at optikken i slike telefoner kan fokusere ned på det nivået vi snakker om?

 

mvh

Knut

5027786[/snapback]

 

Snakker ikke om at det er så særlig kult, men jeg mener at det hadde vært bra om vi snart kunne få kamera på mobiltelefoner som kan måle seg med et digitalkamera. Ville ikke du synes det var greit da, og kunne slippe å drasse på begge deler?

Og når telefonen er så pass stor klarer de lett å lage optikken veldig bra. Dessuten har to av SE's telefoner 2mpx og da skader det ikke å ta steget videre, siden W900 også skal være en skikkelig kameratelefon.

Håper jeg har svart for meg nå hi,hi. :!:

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar
Yupp her er den ja. Har ventet på dette lenge. For meg som er veldig fornøyd med min S700i (bruker den mer enn K750i faktisk) må dette bare bli min nye skal-hamobil. :love:

Gleder meg til den kommer. Blir kanskje min neste telefon, håper jeg. :D

Det som var synd var at jeg hadde forventet minst 3 megapiksler nå, og ser også at den mangler edge. Detter er rett og slett synd :ermm:

5021040[/snapback]

 

Hvorfor vil du ha 3 megapixel? Fordi det høres kulere ut eller fordi du tror at optikken i slike telefoner kan fokusere ned på det nivået vi snakker om?

 

mvh

Knut

5027786[/snapback]

 

Snakker ikke om at det er så særlig kult, men jeg mener at det hadde vært bra om vi snart kunne få kamera på mobiltelefoner som kan måle seg med et digitalkamera. Ville ikke du synes det var greit da, og kunne slippe å drasse på begge deler?

Og når telefonen er så pass stor klarer de lett å lage optikken veldig bra. Dessuten har to av SE's telefoner 2mpx og da skader det ikke å ta steget videre, siden W900 også skal være en skikkelig kameratelefon.

Håper jeg har svart for meg nå hi,hi. :!:

5028992[/snapback]

 

Det at er folk er opphengt i "tall" er grunnen til at vi har så mange dårlige produkter!

 

På elkjøp selges hifi etter hvor mange 100W PMPO de har. PC-er selges etter hvor mange GHz de har.

 

Men så viser det seg at disse tallene har liten eller ingen betydning for hvor bra ting er... Hvis du ser tester av digitalkamera så ser du at kamera med 5 Mpix kan være mindre skarp enn kamera med 2 Mpix. Og vanlige kamera har optikk som aldri i livet får plass på 2x2 mm i en telefon! Bildet i telefonen er nok begrenset av størrelsen på linsa, prosesseringskraft, jpeg-kompresjon, strømforbruk... Jeg betviler ikke at 5Mpix kommer på vanlige mobiler også i norge, men jeg betviler at det er det som gjør bildene bra elelr dårlig...

 

Jeg vil heller anbefale deg å se tester/eksempelbilder av k750 kontra N91 etc og se hva som gir best bilder, og slutte å tenke på Megapixel =)

 

mvh

Knut Inge

Lenke til kommentar

Det at er folk er opphengt i "tall" er grunnen til at vi har så mange dårlige produkter!

 

På elkjøp selges hifi etter hvor mange 100W PMPO de har. PC-er selges etter hvor mange GHz de har.

 

Men så viser det seg at disse tallene har liten eller ingen betydning for hvor bra ting er... Hvis du ser tester av digitalkamera så ser du at kamera med 5 Mpix kan være mindre skarp enn kamera med 2 Mpix. Og vanlige kamera har optikk som aldri i livet får plass på 2x2 mm i en telefon! Bildet i telefonen er nok begrenset av størrelsen på linsa, prosesseringskraft, jpeg-kompresjon, strømforbruk... Jeg betviler ikke at 5Mpix kommer på vanlige mobiler også i norge, men jeg betviler at det er det som gjør bildene bra elelr dårlig...

 

Jeg vil heller anbefale deg å se tester/eksempelbilder av k750 kontra N91 etc og se hva som gir best bilder, og slutte å tenke på Megapixel =)

 

mvh

Knut Inge

5037691[/snapback]

ok, så du mener at telefonene ikke trenger flere bildepunkter og at det det er nok med 2megapixel på en telefon. Jeg skjønner det du sier, men jo flere pixels jo bedre kvalitet når en skal forstørre. Det vet du vel!

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

QUOTE]ok, så du mener at telefonene ikke trenger flere bildepunkter og at det det er nok med 2megapixel på en telefon. Jeg skjønner det du sier, men jo flere pixels jo bedre kvalitet når en skal forstørre. Det vet du vel!

 

Nei. Flere pixels gir bedre kvalitet når man skal forstørre hvis de inneholder reell informasjon. Hvis de har samme verdi gir de ikke bedre bilde.

 

Hvis optikken ikke er skarp nok til at det er særlig forskjell på nabopixler så forventer jeg at flere megapixler kun gir større bildefiler.

 

mvh

Knut

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...