Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Enda en gullkorn fra NextGenTel


Anbefalte innlegg

Jeg var kunde hos NGT i flere år nå, men det er slutt med min tålmodighet. Derfor sa jeg opp abonnement med virkning FRA 09/11/2005.

I dag skulle jeg logge meg på kundesider men fikk følgende:

 

Ingen tilgang

Kundenummeret du forsøkte å logge inn med er registrert som avbestilt. Du har derfor ikke lenger tilgang til kundesidene.

 

Vennligst ta kontakt med oss om du ønsker et nytt abonnement. Du kan bestille selv via våre nettsider www.nextgentel.no eller ved å ringe 07979

 

Selv om jeg fortsatt er kunde hos dem, og selv om jeg fortsatt har problem med linja (får levert kun 600Kb/s og jeg har 2Mb/s linje) får jeg ikke lov til å fylle ut kontaktskjema.... tragisk.....

 

Fikk telefon fra NGT på lørdag ettermidag om hvorfor jeg sa opp mitt abonnement..... de fikk "litt" ris fra meg (som om de bryr seg... men det føltes deilig). :!:

Endret av jokab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Au da.. :)

 

Den er lei.

 

De klarer aldri å få gjort alt rett. Helt umulig å få tak i de når man trenger det, men når man ikke trenger de, DA ringer de.

 

Når ikke linja er brukende er det jo bare å gi opp, for det eneste som NextGenTel har som fordel er jo bra linjer (normalt). Uten bra linje er det jo bare møkk igjen. Dårlig/ingen kundeservice, fakturakluss, kluss ved bestilling, levering, flytting eller oppsigelse og sikkert andre saker også.

 

Problemet nå kan nok bli at du også får lav upstream eller downstream fra ny leverandør. Det er jo en grunn til at det går seint. Det er ikke NextGenTel som setter ned hastigheten. De prøver alltid med mest mulig først, og arbeider seg ned til en stabil hastighet om det er problemer.

 

Du får håpe det blir mer hell med ny leverandør.

 

-Chief-

Lenke til kommentar
Selv om jeg fortsatt er kunde hos dem, og selv om jeg fortsatt har problem med linja (får levert kun 600Kb/s og jeg har 2Mb/s linje) får jeg ikke lov til å fylle ut kontaktskjema.... tragisk.....

 

Eeeeh, med en 2Mbit linje skal du få ca 250kb/sek....

5017794[/snapback]

Eeeeh nei.. Du må lære deg forskjell på bit og Byte. 2Mbit = 2048Kbit, 2048 / 8 = 256KB/s

Problemet hans er at han får 600Kbit altså 600 / 8 = 75KB/s

KiloByte pr. sekund

Kilybit pr. sekund

 

1 Byte = 8 bit

 

-Chief-

Lenke til kommentar
Selv om jeg fortsatt er kunde hos dem, og selv om jeg fortsatt har problem med linja (får levert kun 600Kb/s og jeg har 2Mb/s linje) får jeg ikke lov til å fylle ut kontaktskjema.... tragisk.....

 

Eeeeh, med en 2Mbit linje skal du få ca 250kb/sek....

5017794[/snapback]

 

Med en 2mbit linje får man ca 250KB/s, ja, men med en 2Mb/s linje, får man 2Mb/s..

Lenke til kommentar
Selv om jeg fortsatt er kunde hos dem, og selv om jeg fortsatt har problem med linja (får levert kun 600Kb/s og jeg har 2Mb/s linje) får jeg ikke lov til å fylle ut kontaktskjema.... tragisk.....

 

Eeeeh, med en 2Mbit linje skal du få ca 250kb/sek....

5017794[/snapback]

 

 

bits forkortes b - mens bytes forkortes B

 

Med en 2 megabits/sek linje skal du få ca. 2 megabit/sek (eller 250 kB/s)!

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

:blush: Ble skrevet feil fra min side, men dere skjønner at jeg fikk mye lavere hastighet enn jeg skulle ha hatt. (Linja målte 600 kilobit istedenfor 2000 kilobit)

 

Uansett, det var ikke det jeg reagerte mest på - det var det at jeg ikke kunne logge meg fordi de sier at kundenummeret mitt er avbestilt selv om jeg fortsatt har noen dager til... :D

 

Nå er hastigheten som den skal være....

Lenke til kommentar

jokab: eneste feilen du gjorde, var å skrive stor K (=kelvin, en feil alle burde skjønne). Den store misforståelsen gikk i b/B, som du skrev riktig (b=bit, B=byte) ;)

 

Var vel helst arokh som misforsto deg :)

 

edit: linjer vil aldri være akkurat oppgitt hastighet, denne kan være betydelig lavere alt etter avstand til sentralen og muligens også linjekvalitet(?).

Et tap på 70% vil uansett være ganske suspekt... :ermm:

 

I noen tilfeller kan den også være høyere. Selv har jeg når jeg nå tester, 160kbps over oppgitt hastighet (NGT Bravo 2500 @ 2660). For en ukes tid siden hadde jeg rundt 2000 med samme test, ingen nedlasting eller bevisst bruk av linjen.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Hastigheten vil jo variere, men hastigheten som modemet i NextGenTel ruteren får oppgitt av DSLAM vil være den samme hele tiden, med mindre NextGenTel regulerer den. Og da må en person inn på DSLAM å gjøre det.

 

Når man tester linjen vil den kunne være både over og under det man betaler for. NextGenTel tar bra høyde for overhead, sånn at du i de fleste tilfeller skal få det du betaler for. Du kan logge deg på ruteren for å finne ut hva downstream og upstream hastigheter ruteren opererer med. Da vil du finn ut at det er mye høyere enn de skal være, og det er med hensikt på overhead.

 

Når du få en hastihet på 600kbps er jo det mye lavere enn du skal ha, og jeg regner med at denne hastigheten er målt hos en pålitelig kilde, som ITavisen (Speedometeret) eller DinSide (Surfometeret), med en linje som ikke er i bruk til noe annet.

 

Den mest utbredte feilen folk flest gjør er å teste linja si når de har nedlastinger på. Det går jo ikke, det sier seg jo selv.

 

Jeg er enig i at det er rart at du ikke kommer inn på kundesidene så lenge du fortsatt er kunde. Det burde du jo gjøre. Det er jo NextGenTel som har 6 ukers oppsigelsestid, og da må de jo vente til de 6 ukene er over før de fjerner deg fra kundesidene.

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Jeg sjekket hastighet ved flere anledninger, og det var store avvik. Noen ganger får jeg helt ned til ca. 600kb/s, mens andre ganger får jeg opp til 2000kbs.

Det er testet både på www.digi.no og med TPS3... ett eller annet....

 

Ingen nedlastinge, ingen andre brukere på nettet. Testet både midt på dagen og sent på natta.

Før jeg fikk linja oppgradert hadde jeg stabile måling til enhver tid.

Lenke til kommentar

Jeg har telenor og har aldri hatt problemer utenom ved driftplaner som jeg ikke har fått med meg.

 

Så hvorfor skal han ha disse problemene pga. at Nextgentel bruker Telenor sitt utstyr i sentralen? Noe Nextgentel gjør mange steder og som veldig mange ISP leverandører gjør.

 

NB! "eget nett" betyr kun utstyr i sentralen.

Lenke til kommentar

Eget nett betyr eget nett.. NextGenTel har eget nett utenom Telenors nett. Det eneste Telenor fortsatt har monopol på er kobbernettet fra sentral til husstand. Og den betaler alle ISP'er telenor for å leige. Det NextGenTel gjør ellers er å bygge ut sentralene selv. Ikke bare med eget utstyr. For de som kjører på NextGenTel linjer av typen Alpha, Bravo, Charlie, Delta og Echo og ADSL2+ kjører på NextGenTel's eget nett. Hvordan nettet er bygget opp fra sentralen og til NextGenTel varierer jo fra sentral til sentral, noen steder har de lagt egen fiber, og andre steder leier de mørk fiber fra andre, men det går uansett ikke innom Telenor. Det gjør Surf linjene.

 

Jeg har ikke sagt at han har problemer siden han har en NextGenTel telenor linje, men at Telenor har generelt mindre stabile linjer enn NextGenTel er jo tilfelle. Iallfall i min bekjenskapskrets.

 

Problemene er nok støy på linja som igjen fører til ustabilitet når den kjøres opp til 2mbps. Tipper det er noe lang linjelengde. Og om det har vært montør og sett på linja og de ikke kan forbedre den, er det ikke mye en annen leverandør kan gjøre heller.

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...