Gå til innhold

Svart skjerm ved Windows XP-pålogging


Anbefalte innlegg

jeg får svart skjerm når jeg skal logge på windows. Selve oppstarten av maskinen går greit, den passerer minnesjekk og viser Windows XP-logo og alt det der. Problemet oppstår når den skal vise den blå skjermen der jeg kan velge bruker. Der går alt i svart og det eneste jeg ser er musepekeren som jeg forøvrig kan bevege fritt rundt på skjermen.

 

Jeg startet maskinen i sikkermodus med kommandolinjen og kjørte en oppgradering av Windows via XP-cden min. Dette hjalp. For neste gang jeg logget på windows kom jeg inn som vanlig. Men dagen etter var det samme opplegget om igjen. Svart skjerm når jeg skulle logge på. Men denne gangen merket jeg noe annet. Når maskinen står ved den svarte skjermen noen minutter får jeg etterhvert en feilmelding vedrørende "winlogon.exe" og noe "referenced memory" greier.

 

Noen som vet hva som er galt? Kan det ha med å gjøre at jeg installerte XP SP2 for noen dager siden? Vil det isåfall hjelpe å avinstallere og gå tilbake til SP1?

 

Setter pris på gode tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hyggelig å se noen kjente fra Win-XP da..

 

Som jeg sa da:

Akkurat samme problemet fikk jeg her om dagen...

http://www.win-xp.no/index.php?name=Forums...ewtopic&t=20681

 

Mistenker at det var skjermkortet..

Jeg fikk ikke de feilmeldingene, da men..

Det var bare svart skjerm.

 

Jeg deaktiverte skjermkoret i sikkerhetsmodus, og installerte den vanlige driveren igjen.

Dette gikk etter tredje forsøk.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at jeg ikke kommer i sikkermodus heller. Bare svart skjerm der også. Men musen fungerer...

 

Hyggelig å se noen kjente fra Win-XP da..

 

Som jeg sa da:

Akkurat samme problemet fikk jeg her om dagen...

http://www.win-xp.no/index.php?name=Forums...ewtopic&t=20681

 

Mistenker at det var skjermkortet..

Jeg fikk ikke de feilmeldingene, da men..

Det var bare svart skjerm.

 

Jeg deaktiverte skjermkoret i sikkerhetsmodus, og installerte den vanlige driveren igjen.

Dette gikk etter tredje forsøk.

5017423[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gjort noen andre endringer eller installasjoner på maskinen enn at jeg oppgraderte til Windows XP SP2 for noen dager siden. Maskinen har fungert utmerket etter dette. Inntil den da plutselig fant ut at den skulle ha svart skjerm.

 

Har prøvd "last known good configuration" - også dette uten hell.

 

Den eneste måten jeg kommer videre på er ved å kjøre sikkermodus med bare kommandolinjen.

 

 

 

Ja det skjedde på meg også, men det gikk å velge "siste instillingene som virket" på meg..

Husker du hva du installerte/endringer når dette problemet oppsto?

5017648[/snapback]

Lenke til kommentar

Prøv å oppgradere skjermkort-driveren (og alle andre drivere for den saks skyld).

 

Prøv å trykke Control + Alt + Del når skjermen din blir svart. Får du da opp standard innloggings-boks?

 

Du kan også prøve å bruke pilene på tastaturet til å velge en brukerkonto på den "svarte" Velkomstskjermen. Trykk Enter for å logge på (skriv passord først hvis du har dette).

 

Kommer du på en av disse måtene inn i Windows?

Lenke til kommentar

Jeg har fått samme problem!

 

Halt fungert fint før, jeg bytta boot harddisk. Den gamle disken med windows fungere fint, men vil gjerne ha ny boot disk.

Jeg har instalert alt av nyeste drivern, i SAFE MODE siden jeg kommer ikke inn i Normal modus. Er litt oppgitt over dette problemet!

 

Hvis noen vet hvordan å løse dette hadde det vært hyggelig å få postet dette. :)

 

Ingen ting av disse hjalp på meg?

Rart vi skulle få samme problemet nesten på samme tid!

Windows Update?

5022670[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg fiks dette før idag og da ved å gjøre det som er noter under her. Det jeg også merket var at jeg jeg på den ene skjermen min var svar men sekunder skjermen min var full bilde...

 

Hva md safemode med VGA? Dersom det går, avinstaller skjermkortdriverene og start maskinen på nytt.

5034729[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...