Gå til innhold

Anbefalinger på viruskontroll

zereal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurer på om dere har noen anbefalinger å komme med mht antivirus. Jeg vil gjerne høre fra så mange som mulig. Hva er bra og hva er dårlig med de du har brukt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn rent teknisk er Nod32 sin beste. Har selv brukt mange antivirus program og må si dette er ganske bra. Hvis du er ute etter noe gratis duger AVG free edition flott, ellers har man også Trend Micro sitt program skulle Nod32 ikke være tilfredsstillende.

Skrevet (endret)

hvorfor trenger trådstarteren et antivirusprogram? ønskes realtime scan eller kun on demand? da kan jo alternativene være online virus-check eller gratisprogrammer som bitdefender free (som kun scanner on demand).

offtopic: selv har jeg ikke installert noe antivirus program siste året og har heller ikke hatt bruk for det. firewall holder lenge som "beskyttelse" for meg.

Endret av modellmakt
Skrevet

Jeg bruker Trend micro. Veldig fornøyd med det. Billig + at det er ikke så utrolig irriterende som jeg synes mange av de andre kan være, med vinduer som popper opp og skal spør deg om et eller annet nesten samme hva som skjer.

Trend micro har med brannmur, spyware scanner og mange andre funksjoner jeg ikke bruker. Liker software brannmuren også, av samme grunn som med virusprogrammet. Begynner ikke å gnage om IE prøver å komme ut på internett.

Skrevet

Jeg bruker for tiden Norman på begge PC'ene. Jeg fant ut at det var gratis lisens tilgjengelig på nettbanken jeg bruker, og den virker bra. I tillegg bruker jeg MS brannmur og AntiSpyware. Om ikke det var nok så hjelper nok også routeren fra NGT litt;-)

Er i hvert fall ikke plaget med virus og spyware for tiden.

Skrevet

Jeg har landet på Norton AV. Bortsett fra denne har jeg vært ute for Norman og Avast Home edition.

Fordelen med Avast er at den er gratis, men var en del små detaljer som irriterte meg etter en stund. Men dersom du ikke vil betale for AV er dette et helt ok alternativ.

Norman er helt ok, men det jeg ikke liker med Norman er brannmuren.

Jeg bruker i dag Norton AV og ZoneAlarm brannmur. Fungerer glimrende for meg, og virus husker jeg ikke sist jeg hadde.

Skrevet

som nemnt før så er nod32 noko av det beste tykkjer eg. det er ein test på programmer.no . i kombinasjon med sygate firewall så har du ein sikker maskin og utan irriterende popus og meget brukar venlig grensesnitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...