Gå til innhold

Nytt abb. Kanskje smsmania?


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg sitter her med et gammelt shitty djuiceabb. som jeg gjerne skulle ha byttet ut. Fordi jeg bruker telefonen mest til sms, så tenkte jeg at noe ala smsmania hadde vært noe. Når jeg kikket på det så jeg at det var 2000 meldinger i måneden, noe som er mer enn jeg trenger.

Så det jeg lurer på er om noen vet om noen abb. som bruker samme prinsippet som smsmania bare med mindre sms? Så såvidt på non-stop, men det var jo bare fler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger jo ikke sende alle 2000 SMSene for at det skal lønne seg å bruke SMS-mania. Hvis du sender over 300 vil det lønne seg dersom alternativet er 0.69 pr mld. Kan også nevne at SMSmania ikke er et eget abbonement, men en tillegstjeneste som bestiller til andre Netcom-abbonement.

Lenke til kommentar

Det spørsmålet har jeg selv lurt litt på...

Det eneste jeg kommer frem til med inkluderte sms, er:

 

1. Djuice nonstop | 3000 SMS og 300 MMS | 299,- pr. mnd

2. NetCom smsmania | 2000 SMS | 200,- pr. mnd (?)

3. Djuice magnum | 100 SMS | 69,- pr. mnd

4. Djuice allstar | 50 SMS | 29,- pr. mnd

 

Uansett... med litt hjelp av Telepriser.no har jeg funnet ut at hvis du sender 490 sms eller mindre pr. mnd lønner Noextras.net eller Mobyson seg mest. Hvis flere, er det vel NetCom smsmania... :)

Lenke til kommentar
Det spørsmålet har jeg selv lurt litt på...

Det eneste jeg kommer frem til med inkluderte sms, er:

 

1. Djuice nonstop | 3000 SMS og 300 MMS | 299,- pr. mnd

2. NetCom smsmania | 2000 SMS | 200,- pr. mnd (?)

3. Djuice magnum | 100 SMS | 69,- pr. mnd

4. Djuice allstar | 50 SMS | 29,- pr. mnd

 

Uansett... med litt hjelp av Telepriser.no har jeg funnet ut at hvis du sender 490 sms eller mindre pr. mnd lønner Noextras.net eller Mobyson seg mest. Hvis flere, er det vel NetCom smsmania... :)

5014880[/snapback]

 

Om du sender flere tusen sms er djucie nonstop det selvskrevne valget, om du ringer endel i tillegg kan fort mobyson/noextras lønne seg

Lenke til kommentar

Forøvrig er det ikke en grense på 3000 sms per måned med Djuice, det er ingen grense der. Men sender du over 3000 per mnd sjekker de opp at du ikke driver med noe reklametull for eksempel...

 

Stor forskjell på maks 3000 og ingen grense, men merk at det ikke er gratis å sende fra nettet, merkelig nok.

Lenke til kommentar
Jeg bruker Netcom SmartTalk (ingen månedsavgift, minimumsfakturering på 99-, pr.mnd) i kombinasjon med SMSmania, da får du 2000 sms per måned til 200 kr og billige ringepriser (69 øre pr.minutt). Anbefales!

5016836[/snapback]

 

Bare så jeg ikke misforstår deg; Ved SmartTalk og SMSmania, teller de 200 kr til SMSmania som kravet på 99 kr til SmartTalk? Altså blir det da totalt 200 kr om man ikke ringer noe?

 

I så fall tror jeg jeg skal bytte fra Mobyson, spesielt hvis jeg kan sende SMS fra netcoms sider på internett og det funker ordentlig. Men om det blir 299 kr i mnd blir det jo 50% mer.

Lenke til kommentar

Jeg har selv netcom easytalk 49 kr i mnd. Smsmania 200 kr i mnd (sende inntil 2000 sms i mnd, blir da 10 øre pr sms da), det blir da 249 kr faste avgifter... all andre tilleggtjeneste og bruk for easytalk kommer da i tillegg. Men jeg ringer for å si nesten aldri ut, pga jeg har netcom trådløs med familien de jeg ringer mest til. Sender som regel rundt 800-900 sms i mnd så for meg syns jeg det jeg har er ypperlig da. Ringe prisen for easy talk er vel 1,59 kr i minuttet, 2,50 kr for mms.

 

for 50 kr ekstra kunne jeg jo hatt telenor nonstop abn. til 299 kr i mnd da med fri bruk av sms og mms da. Men ringe prisen er forskjellig hvis du ringer til fast eller mobil nummer fra telenor nstop, og telenor har ikke den ordningen som netcom har kommet med, nemlig trådløs familie.

 

og du kan sende 25 gratis sms fra netcom.no under mine sider ved å logge inn med ditt mobil nummer og passord. og det fungerer fint, har du brukt opp de 25 i mnd. kan du fortsatt sende mot belaste faktura 69 øre pr sms da. bruker selv det aktivt hver mnd, og har alltid kommet fram til mottaker.

Endret av tvilling81
Lenke til kommentar
og du kan sende 25 gratis sms fra netcom.no under mine sider ved å logge inn med ditt mobil nummer og passord. og det fungerer fint, har du brukt opp de 25 i mnd. kan du fortsatt sende mot belaste faktura 69 øre pr sms da. bruker selv det aktivt hver mnd, og har alltid kommet fram til mottaker.

5018258[/snapback]

Man kan altså ikke sende SMS utover de 25, som da belaster din konto med 2000 gratis?

Lenke til kommentar

de 2000 sms fra smsmania gjelder kun sendt hver måned fra din mobil. 25 gratis fra nett er det du får gratis hver mnd fra netcom.no. utover det sender du fra nettet koster det 69 øre.

 

og du kan sende 25 gratis sms fra netcom.no under mine sider ved å logge inn med ditt mobil nummer og passord. og det fungerer fint, har du brukt opp de 25 i mnd. kan du fortsatt sende mot belaste faktura 69 øre pr sms da. bruker selv det aktivt hver mnd, og har alltid kommet fram til mottaker.

5018258[/snapback]

Man kan altså ikke sende SMS utover de 25, som da belaster din konto med 2000 gratis?

5018310[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...