Gå til innhold

Program for og fjerne prosesser? Hvilket?

x-team

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg har noen prosesser som ikke skal være der men vet ikke helt hvilke osv..

Så jeg lurer på om det finnes noen programmer som fjerner prosesser som ikke er nødvendige eller bra for pcen? Har litt problemer med og spille spill at spillet henger seg eller går rett og slett bare ut av spillet.

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Istedenfor å bruke programmer som Process explorer til å stenge av prosessene, så er det vel bedre å gå til kilden - å stoppe prosessene i å starte opp i det hele tatt neste gang du starter Windows. I det innebygde verktøyet msconfig står de fleste oppstartsprosessene listet, slik at du kan fjerne haken for de du ikke vil skal starte i fremtiden. Bare gå til: Start -> Kjør... og skriv: msconfig. Når det er gjort går du til fanen "Oppstart" og fjerner de du ikke trenger. Som regel er de fleste mer eller mindre overflødige. Bare ligg unna de som hører til Windows og antivirus/sikkerhetsprogrammene dine.

Skrevet
Istedenfor å bruke programmer som Process explorer til å stenge av prosessene, så er det vel bedre å gå til kilden - å stoppe prosessene i å starte opp i det hele tatt neste gang du starter Windows. I det innebygde verktøyet msconfig står de fleste oppstartsprosessene listet, slik at du kan fjerne haken for de du ikke vil skal starte i fremtiden. Bare gå til: Start -> Kjør... og skriv: msconfig. Når det er gjort går du til fanen "Oppstart" og fjerner de du ikke trenger. Som regel er de fleste mer eller mindre overflødige. Bare ligg unna de som hører til Windows og antivirus/sikkerhetsprogrammene dine.

5008948[/snapback]

Vet det men vet ikke hva som er hva av prosessene?

Skrevet

Det ser ut som x-team har fylt opp maskinen med masse rart han ikke vet hva er og har mistet oversikten. Han ønsker et "rydd opp etter meg og slett alt jeg ikke trenger" program.

Da har du to muligheter.

Alt 1. Sett deg ned og lær! Finn ut hvilke prosesser og programmer som går på maskinen og rydd opp manuellt. Avinstaller alle programmer du ikke trenger. Hindre at installerte programer setter i gang prosesser som ikke er nødvendige. Kjør antispyware program, osv. Dette er en lang prosess som du lærer mye av.

Alt 2. Formater disken og legg inn Windows og programmer på nytt. Dette tar noen timer, og du lærer nesten ingen ting.

Alterativ 1 er utfordrende og lærerrikt og vil gjøre at du forstår mer av hva som foregår på maskinen din. Alternativ 2 mye brukt av de som ikke helt skjønner hva de driver med. Jeg formatterer nesten aldri, og har Windows i god form.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...