Gå til innhold

UFO: Aftershock Engelsk demo!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Najs. Må vel prøve denne. Tross all slakten UFO: Aftermath fikk av folk, så likte jeg det. Det var utrolig tungvindt, men jeg likte det like vel. Når det kosta 50 spenn gjorde det ikke noe heller. :)

Men som sagt, gleder meg til denne. Har ikke vært X-com fan før (har faktisk knapt hørt navnet før), men om Aftershock er bra, skal jeg nok innen rimelig tid bli en ekte UFO-fan! :)

Godt å høre :). Trur UFO: Aftershock blir ein god del betre enn Aftermath. Dei har lagt til utrulig mange ting, som base bygging, byggningar du kan gå inn i og så vidare.

Når det er sagt, så burde du teste UFO: Enemy Unknown. Det kan lastast ned i XP kompatibel versjon frå Fileplanet.

Dei har lagt til utrulig masse i den strategiske biten. Det er kun to taktiske oppdrag du kan spela i demoen, men du får likevel sett ein masse av dei nye strategiske elementa som base bygging, diplomati og liknande.

5010324[/snapback]

Høres bra ut!

Hva med forsking? Jeg husker godt fra de originale spillene at forskningen var noe av det mest spennende!

Hvem er det som har laget Aftershock? Det er vel ikke de samme som har X-com? Eller?

Finner ikke noen XP-kompatibel versjon av enemy unknown. Har du en link?

5009672[/snapback]

Du kan finne den her (rename "UFO.exe" til "UFO Defense.exe", og start spelet med "ldr_XCOM1.exe").

5009777[/snapback]

Takker for linken. Har aldri spilt det første spillet i serien, kanskje greit å ha det gjort :)

Dei har lagt til utrulig masse i den strategiske biten. Det er kun to taktiske oppdrag du kan spela i demoen, men du får likevel sett ein masse av dei nye strategiske elementa som base bygging, diplomati og liknande.

5010324[/snapback]

Høres bra ut!

Hva med forsking? Jeg husker godt fra de originale spillene at forskningen var noe av det mest spennende!

Hvem er det som har laget Aftershock? Det er vel ikke de samme som har X-com? Eller?

5010368[/snapback]

Gollop brødrane laga UFO: Enemy Unknown (X-COM), og det siste dei har gjort er å lage Laser Squad Nemesis (starta som eit e-post spel, meget bra!) og Rebelstar: Tactical Command (turn-based for GBA, skal vera bra).

ALTAR interactive har laga UFO: Aftershock (og forgjengaren, UFO: Aftermath). Det starta med at dei overtok produksjonen av Dreamland Cronicles: Freedom Ridge, som var inspirert av X-COM og laga av Gollop brødrane. Det visa seg fort at dei måtte endre veldig mykje på det Gollop brødrane hadde gjort, og det blei derfor eit heilt nytt spel - UFO: Aftermath.

Ein kan derfor sei at Aftermath og Aftershock er tungt inspirera av X-COM utan å vera i samme serie. Mange lika dårlig at Aftermath er sanntid med pause, men om ein gjev det ein sjans så er det ikkje ille. Ikkje så bra som X-COM, men betre enn ingenting. Aftershock ser ut til å bli ein VELDIG forbetra versjon, og eg gledar meg til å prøve fullversjonen.

Når det gjeld forskning og produksjon så er dette svært sentralt i både Aftermath og Aftershock (enda meir i Aftershock). Bare sjekk skjermbilder på sida her eller demoen.

@Radial: Da har du noko å glede deg til! Eg spelar gjennom UFO: Enemy Unknown og Fallout 1 & 2 så ofte eg kan :)

Har nå spilt ferdig Aftershock-demoen - dette virker uten tvil lovende, med mye nytt å sette seg inn i. Likte spesielt muligheten til å "modde" våpnene med tilbehør (mekket til "Super Sniper" og "Silent Eagle" :) ). Jeg angrer ikke ett sekund på at jeg tidligere i uka forhåndsbestilte Aftershock hos min lokale EB Games-butikk...

gobyfly mener kanskje muligheten til å angripe med en gang soldaten din oppdager fienden. Jeg synes kampsystemet funker greit som det er, gir meg muligheten da til å posisjonere meg bedre samt vurdere sjansen for treff. Har spilt Aftermath såpass mye at jeg er blitt ganske vant til dette Pause-systemet, stort sett sender jeg soldatene framover hele tiden til en av dem oppdager fienden.

Hadde i utgangspunktet planlagt å begynne med WoW neste helg, dette må nok nå vike til fordel for Aftershock :D

At soldatene har AI , at soldatene har "hjerne" nok til å skyte automatisk når de ser en fiende , at jeg ikke må stresse gjennom 10 museklikk hver gang det kommer en ny fiende.

5012147[/snapback]

Hvis et er noe so i orginale UFO så går det på statsn til duden som ser alien. ... Noen har refkekser til å skyte først hvis de har timeunits igjen, mens andre ikke. Hvordan er det i dette spilllet egentlig?

At soldatene har AI , at soldatene har "hjerne" nok til å skyte automatisk når de ser en fiende , at jeg ikke må stresse gjennom 10 museklikk hver gang det kommer en ny fiende.

5012147[/snapback]

Det er vel ikkje verre enn å merke alle og høgre klikke på motstandar. Dette avhenger sjølvsagt av om du må flytta på ein eller fleire soldatar før dei kan skyte. Grunnen til at soldatane ikkje har AI er at ALTAR ville ha real-time systemet så nært turn-based som mulig - ein hybrid mellom real-time og turn based. Om dette er eit bra eller dårlig system er opp til den enkelte å avgjera, men det er bare ein litt betre versjon av det dei hadde i Aftermath.

Det er ei veke til UFO: Aftershock kjem, og i dag kom demoen. Den kan lastast ned herfra (281 mb).

Å fy så dårlig. Dette spillet er ikke vært mye. Prøvde demoen nettopp. Jeg er egentlig en kjempe tildhenger av X-com serien, men dette går ikke an å lage i 2005. Hvorfor kan de ikke holde seg til en spillmotor som Silent Storm eller slikt.

Konseptet er drit bra men grafikken suger så jevlig. :nei: Lyden var helt ubrukelig. Til og med gode gamle JaggedAlliance hadde bedre lyd.

Beklager at jeg flamer dette spillet fullstendig, men jeg hadde så store forhåpninger :cry:

Har mer forhåpninger til dette spillet:http://int.games.1c.ru/e5/

Aftershock virker for meg (etter å ha prøvd demoen) veldig lovende. Ja, grafikken suger, men den kan jeg godt klare meg lenge uten i en sånt type spill, det er noe av det minst viktige. Det virker som de virkelig har forbedret mange kritiske faktorer innen basebygging, manufacturing/research, og taktisk combat.

Jeg foretrekker vel egentlig fremdeles turn-based, men jeg skal være enig i at realtime uten tvil gir mest realisme og de mest reelle taktiske situasjonene.

-Stigma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...