Gå til innhold

Årets nye serier, noe å anbefale?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

vel årets tv-sesong er i full gang. En del nye serier er kommet til og skal prøve å overleve i jungelen i konkurranse med Lost, Desperate Housewives, 24, Alias, Joey, Battlestar Galactica, Smallville osv.

 

Noen som har noen å anbefale?

 

Selv har jeg sett følgende:

 

Prison Break: Sett syv første episodene og jeg må si denne er årets nykommer. Ikke full klaff, som med Lost, men spenningen er til å ta og føle på. Har litt "24" følelse når jeg ser den, men heldigvis uten uendelige terrorist plott. Den handler kort fortalt om noen som planlegger å bryte seg ut av fengsel, kombinert med intriger på høyeste plan i det politiske USA. Veldig gode skuespillere. Anbefales på det sterkeste.

 

Threshold: Sett 4-5 episoder og serien er grei nok. Begynner bra, men er temmelig ujevn. Litt "Stargate" følelse over denne her. Grei nok underholdning. Handlingen er kontakt med UFO som får endel følger.

 

My Name is Earl: Sett første episode av denne komedien, og det lover bra. Handler om Earl som plutslelig finner ut at han skal gjøre godt all uretten han har gjort i livet. Lo godt en del ganger og serien gjør det bra i statene. Men er spent på om konseptet er særlig levedyktig.

 

Invasion: Sett første episode, og den var grei nok. Litt langtekkelig og uoversiktelig, og litt "plagiat" følelse fra X-Files. Men er litt tidlig å kunne dømme serien.

 

I tillegg er det serier som Rome, Everybody hates Chris og Supernatural som jeg ikke har fått sett enda. Men de har fått skryt. Noen andre her osm har sett de nye seriene og har noen anbefalinger?

 

Men kort oppsumert så anbefaler jeg i aller høyeste grad Prison Break!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i at Prison Break er en bra serie. Følger selv med på den :)

 

According to Jim, Arrested Development og The King of Queens er jo morsomme serier fra Amerika.

Heia Tufte! og Tre Brødre, som ikke er brødre er jo gode norske programmer.

 

Nip/Tuck og CSI syns jeg også er serier som er verdt en titt.

 

The Inside synes jeg er en bra serie, men den floppet visst i USA, og vet ikke om det kommer flere episoder av de.

Lenke til kommentar

Everybody hates Chris er også ganske bra egentlig. Den begynte i september og er laget av Chris rock. En av de bedre humor serier jeg har sett i år.

 

Handler om en 13 åring som folk generelt hater/hakker på hele tiden. Familien hans er helt skrudd og han er den eneste svarte gutten på skolen. Manuset til serien er til tider meget bra og fikk meg til å trekke på smilebåndet en del ganger.

Lenke til kommentar

Ghost Whisperer

 

Ever since she was a young girl, Melinda Gordon (Jennifer Love Hewitt) has been able to see and talk to dead people--earth bound spirits who have yet to cross over to the other side and who seek her help in communicating and resolving unfinished business with the living. Melinda sometimes has a hard time accepting her "gift," especially now that she's a newlywed and looking forward to starting her new life with her husband, Jim Clancy (David Conrad), a paramedic. Her friend and business partner in the antique store, Andrea Moreno (Aisha Tyler), is fascinated by Melinda's talent. Although Melinda embraces her unique "abilities" as a blessing and sometimes a curse, she always helps her clients--alive or dead--find emotional closure.
Lenke til kommentar

Kom på en til.

 

Barbershop

 

Barbershop, based on the successful MGM feature films, was adapted for television by writer/director John Ridley ("Three Kings," "Platinum," "Undercover Brother"), who is very active in television and films, in addition to being a prolific novelist. Robert Teitel and George Tillman, Jr., who also produced both the "Soul Food" movie and the Showtime television series of the same name, are series executive producers along with Ice Cube with whom they produce the "Barbershop" films. Most of the characters from the popular "Barbershop" movies have been retained, headed by Calvin, the reluctant hero and neighborhood confessor who runs the barbershop he inherited from his father. A few new memorable characters have also been added to the world. The continuing comical exploits of these people will be explored along with contemporary issues facing them, set against the slowly gentrifying backdrop of this fictional Chicago neighborhood.

 

Altså hvis du likte barbershop filmene så vil du like denne serien. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...