Gå til innhold

Beste kommentator og sidekommentator


Anbefalte innlegg

Ofte irriterer jeg meg grønn over gode og spennende sportsbegivenheter blir kommentert på en dårlig måte. Hva er folkets mening om dette? Hvem er de beste kommentatorene og sidekommentatorene, og hvem er de dårligste.

 

Prisen for mest usakelige bør utvilsomt gå til Ivar Hoff. Han har trent lag som Lillestrøm og Brann, og da forundres jeg over hvor lite innsikt han har. Han hever utvilsomt sin lønn i TV2 på grunn av sin evne til å komme med spissformuleringer. Det finnes vel knapt den trener eller fotballspiller i Norge han ikke har slengt dritt om. Det er et fåtall som tar han seriøst lenger. Men jeg synes det er veldig underholdende å høre på ham.

 

Den beste kommentaren hadde Espen Bredesen, da han kommenterte alle de tilreisende polakkene som var kommet til landet i forbindelse med en hoppkonkurranse; "de kommer til landet i Skoda (eller var det lada), og reiser hjem i Mercedes".

 

Den beste kommentatoren synes jeg er Øyvind Alsaker på Canal+. Han har veldig god kunnskap om fotball, men greier å balansere bruken bedre enn Arne Scheie (som er en god nummer 2).

 

Jeg synes Harald Bredeli i TV2 er den dårligste kommentatoren. Han kommer med så utrolig mange flåsete uttalelser. Skarvla går i ett, og da er det ikke rart om det kommer et og annet gullkorn innimellom.

 

Beste sidekommentatorer synes jeg står mellom Kaggestad (TV2/kommenterer Tour De France) og Bengt Eriksen ekspertkommentator på TV2 (fotball). Mini har vokst en del som ekspertkommentator, men stiller fortsatt litt i samme klasse som Ivar Hoff hva usakeligheter gjelder.

 

Den dårligste sidekommentatoren mener jeg desidert er Bent Skammelsrud. Han sier ikke så mye, og det han sier er mye selvfølgeligheter. Han virker også litt innesluttet.

 

Interessant hvis dere ikke bare kommer med navn, men også en begrunnelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kaggestad er helt klart den beste ekspertkommentatoren etter min mening. Han vet til en hver tid hva han snakker om, og kan så mye at han nesten aldri nevner det samme to ganger.

 

Øyvind Alsaker har jeg sansen for, så lenge han ikke kommenterer Liverpool-kamper. For som den Liverpool-supporteren han er, kommer det selvfølgelig en hel del partiske kommentarer. Ellers en glimrende type å høre på...

Lenke til kommentar

Må jo nevne Arne Scheie, mannen er en institusjon i norsk sport og vil bli husket som kanskje den aller største av dem alle.

Nevner man Arne så må Kjell Kristian Rike være med på lasset. Har utrolig med erfaring og kunnskap.

 

Kim Ruud Pedersen bør slippe til på TV'n asap zulu, mannen er fantastisk. Dere som har hørt han på Radio 1 eller Radio Adressa VET hva jeg snakker om. :D

 

Apropos trøndere så må jeg si at det er særs fornøyelig å høre på Knut Torbjørn Eggen og Roar Stokke.

 

Johan Kaggestad klarer å gjøre en "stillestående" affære som Tour de France til å bli fartsfylt og spennende.

Lenke til kommentar

Apropos trøndere så må jeg si at det er særs fornøyelig å høre på Knut Torbjørn Eggen og Roar Stokke.

 

5003735[/snapback]

Særdeles enig i dette. Spesielt etter at de har sluttet å bruke utrykket "lavt lortefall" om kortvokste spillere. Orker ikke slike assosiasjoner når jeg sitter og ser fotball (ikke ellers heller). De har et høyt kunnskapsnivå, og er ikke anmasende å høre på, kun behagelig.

 

Synes forøvrig TV3s dekning av champions leauge er veldig god (landskamper også), men kunne nok ønsket meg en annen programleder enn Jan Åge Fjørtoft. Det er ett eller annet med den mannen jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
I den andre enden er hvertfall Karl-Petter Løken. Sovner bare jeg hører han.

5009940[/snapback]

 

Må si meg uenig i dette. Riktignok er stemmen hans veldig monoton å høre på, men synes han leverer brukbare kommentarer.

 

Svein "Matta" Mathisen derimot, kan det være en lidelse å høre på.

Lenke til kommentar

Fotballkamp er best med Arne Scheie og Egil Olsen.

 

Men eg må nok gje førsteplassen til herrene Kjell Kristian Rike og Jon Herwig Carlsen. Ein vintersøndag framfor TVen med Rike og Carlsen..:love: Sjølv ei 5-mil i dårleg ver kan nytast.

 

TV2 har stort sett dårlige kommentatorar, og enda verre "ekspertar", men Bredeli og håndball er ein god kombinasjon. Hans egasjement når Noreg er i eit mesterskap er inspirerande.

 

Johan Kaggestad må også nevnast. Det skal godt gjerast å kommentere ein idrett som sykkelløp, og enda vanskeligare er det å kommentere det på ein måte som gjer folk interessert, og der er Kaggestad kongen. Hadde aldri trudd eg skulle kunne sjå folk på sykkel i 3-4 timar, men med Kaggestad går det som ein draum.

Lenke til kommentar

De eneste kommentatorene jeg virkelig liker er vel Scheie og Rike, men gutta på TV3 er ikke så aller værst de heller.

 

TV2-kommentatorene derimot, de er helt på trynet. Kan ikke si jeg liker noen av dem, og jeg liker spesielt ikke Ernst A. Leersven eller hva han nå heter. Synes de bare snakker dritt, og det blir ikke det samme å se fotball på TV som på NRK.

Lenke til kommentar
Apropos trøndere så må jeg si at det er særs fornøyelig å høre på Knut Torbjørn Eggen og Roar Stokke.

5003735[/snapback]

 

Å høyre Roar Stokke kommentere ein ManUtd-kamp er noko av det verste som finst. :(

5030145[/snapback]

 

Jasså?

 

Har ikke sett en Man Utd-kamp i CL på flere år så jeg vet ikke hva du snakker om. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...