Gå til innhold

Nye fra Nokia: E60, E61, E70!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Står ikke noe i lanseringsgiuden heller, men prisen vil vel da sikkert ligg fra 3800-4200 da, avhengig av butikk.

5808951[/snapback]

 

Ser idag at det er mamoz som har den til 3800 :) Så da vil den nok heller ligge fra 3500 til 4000 tenker jeg... Eller, håper jeg ihvertfall, hehe... :thumbup: mamoz er jo ikke akkurat av de billigste

Lenke til kommentar

Har nå lest spesifikasjonene til E60 på tre forskjellige steder:

 

Prisguiden

Komplett

Nokia Norge

 

Komplett sier E60 støtter 16-bit (65000 farger), Nokia sier 16 millioner farger, og prisguiden sier ikke noe :p. Hva er riktig? Har ikke så greie på disse fargetallene, selv om 16-bit og 16 millioner kanskje er det samme, hva gjør da 65000 hos Komplett?

 

Prisguiden og Nokia sier bare WLAN, Komplett sier den støtter 802.11e, 802.11g og 802.11i. 802.11e har jeg aldri hørt om. Syns huske at jeg har lest 802.11i før et sted, men jeg trodde at denne ble 802.11n i stedet. Hvem er på villspor nå, jeg eller Komplett, eller begge to?

 

Støtter den Bluetooth 2.0? Kan bare huske å ha lest Bluetooth uten versjonsnummer på disse sidene...

 

Vet noen hva slags prosessor som sitter i den? Er det den samme som kommer i de nye N-telefonene (N71, N80, N91 og N92) på 330 MHz? Eller den som sitter i bl.a. N70, på 220 MHz? Eller kommer det en helt ny en?

 

Og hvor mye arbeidsminne (RAM, til kjøring av programmer) har den (eller bare bruker den litt av det ledige internminnet til kontakter, meldinger o.l. som RAM)?

 

Så spent, så spent! ;)

Endret av zlappfisk
Lenke til kommentar
Komplett sier E60 støtter 16-bit (65000 farger), Nokia sier 16 millioner farger, og prisguiden sier ikke noe :p. Hva er riktig? Har ikke så greie på disse fargetallene, selv om 16-bit og 16 millioner kanskje er det samme, hva gjør da 65000 hos Komplett?

5858665[/snapback]

16,7M. ;)

 

Støtter den Bluetooth 2.0? Kan bare huske å ha lest Bluetooth uten versjonsnummer på disse sidene...

5858665[/snapback]

E60 har BT v1.2, men trolig A2DP (støtte for stereo via BT). Det siste er jeg usikker på.

 

Skulle selv likt å vite det med RAM og prosessor. :)

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Skulle selv likt å vite det med RAM og prosessor. :)

5858818[/snapback]

Her har vi en grei liste.

5858887[/snapback]

 

Det var jo en fin liste det, bare synd det bare står ? på alle telefonene i E-serien.

 

Etter litt søking fant jeg litt info her. Det står at E60 har 75 MB minne, men om det er korrekt kan jeg jo ikke bekrefte. Så dersom det er korrekt, har den enten 30 MB til lagring og 45 MB til arbeid, eller så har den 75 MB til arbeid og lagring er ikke tatt med. Hva tror dere?

 

Her er en spesifikasjonsside fra MySymbian. Her står det at E60 har 75 MB til lagring, og RAM er ukjent.

 

Poster hvis jeg finner noe mer interessant.

 

Edit:

Sitat Nokia Norge:

Zoom gir mulighet for forstørret visning av innhold i kontorprogrammer og leseren.

 

Hurra! :D

Endret av zlappfisk
Lenke til kommentar
Zoom gir mulighet for forstørret visning av innhold i kontorprogrammer og leseren.

5858986[/snapback]

I tillegg har den horisontal visning, og de små "øyene" i tastaturet er der nettopp for å gjøre det enklere å holde den horisontalt. ;)

5859043[/snapback]

 

:w00t: Dette lover bra!

 

Kikket på CDON nå, der står releasedato for E60, E61 og E70 som 1. juni. Ikke bra!

 

Se selv, de står på listen der.

 

E61 koster også bare 20 kr mer enn E60, er det realistisk? Den eneste forskjellen på alle sammen er vel egentlig utforming (som påvirker skjerm og tastatur i hovedsak), men likevel, trodde kanskje de tok litt mer...

 

Noen tanker om tastaturet på E61? Knappene virker egentlig bittesmå, er det mulig å kunne skrive greit selv med litt store fingre? Det er vel kanskje ingen som har prøvd den her, men om dere ser på størrelsen og kanskje har litt erfaring med lignende tastaturer...

 

:)

Lenke til kommentar
Kikket på CDON nå, der står releasedato for E60, E61 og E70 som 1. juni. Ikke bra!

5859762[/snapback]

 

Hmm... tror jeg bare gir opp jeg nå.. Hadde håpet E60 kom denne uka, men det var tydeligvis litt optimistisk ;) Alle nettbutikkene har forskjellige datoer, alt fra om en uke og frem til juni.. Så det er vel igrunn ingen som vet når den kommer.

Lenke til kommentar
Den eneste forskjellen på alle sammen er vel egentlig utforming (som påvirker skjerm og tastatur i hovedsak), men likevel, trodde kanskje de tok litt mer...

5859762[/snapback]

E61 har jo en dårligere skjerm (240x320 mot 352x416) og er mindre kompakt så at det er ca samme prisen er ikke utenktelig. Allikevel mener jeg å ha lest at E61 skal være priset høyere enn E60, men dette trenger jo ikke være tilfellet. Hadde allikevel valgt E60 fremfor E61 nettopp fordi den er mer kompakt og har en mye bedre skjerm. Når jeg i tillegg ikke trenger qwerty og hater store telefoner er ikke valget vanskelig.
Lenke til kommentar

Nokia says new smartphones late

Mon Apr 3, 2006 6:31 AM ET

 

HELSINKI (Reuters) - The world's largest handset maker Nokia (NOK1V.HE: Quote, Profile, Research) said on Monday six of its new smartphones missed their planned first quarter shipping deadlines as it works to sort out their software.

 

Company officials said the models -- three of its multimedia N-series handsets and three E-series phones aimed at business users -- would start shipping to customers in the near future.

 

The company's premium music phone, the N91, will start shipping this week, Nokia Multimedia division spokesman Kari Tuutti said, adding that the N71 and N80 phones would start deliveries in the next two weeks or so.

 

Nokia had originally planned to have the N91 in the shops in time for Christmas last year, but said in September it was delaying shipments until the first quarter of 2006 while it worked on some software problems.

 

The phone's 4-gigabyte hard drive stores up to 3,000 songs.

 

"Because the devices are pocketable computers, we need to make sure of the software," Tuutti said.

 

Pekka Isosomppi, spokesman for Nokia's Enterprise division, which focuses on phones for business users, said the company missed its end-March target to start shipping its E60, E61 and E71 models.

 

It was testing their software and expected to start shipments within the next few weeks.

 

The phones are part of the Finnish company's plan to win more of the corporate market, which is dominated by RIM's (RIM.TO: Quote, Profile, Research) BlackBerry.

 

"The basic issue is really about the interoperability of various enterprise applications ... (like) email device management and so on," he told Reuters. "They all need to be cross-tested against one another."

 

Nokia unveiled the new corporate phone line-up last October and said at the time that it would start shipments in the January-March quarter.

 

The three E-series phones operate on a similar platform, but Isosomppi said the company was prioritising the E61, which has a full keyboard and has attracted the most interest so far.

 

Reuters

Lenke til kommentar
Pekka Isosomppi, spokesman for Nokia's Enterprise division, which focuses on phones for business users, said the company missed its end-March target to start shipping its E60, E61 and E71 models.

 

It was testing their software and expected to start shipments within the next few weeks.

Altså kan vi vente de i løpet av noen uker. :D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...