Gå til innhold

Nye fra Nokia: E60, E61, E70!


Anbefalte innlegg

Til dere som har fått vyke.no til å fungere på E60:

 

Bruker dere "ekte" IP adresser i trådløsnettet eller benytter dere en ruter med NATing?

Jeg har et trådløst ADSL modem, men får ikke til å benytte internettelefoni fra vyke.no Under "SIP settings" får jeg kun opp "Registration failed" til tross for at jeg har dobbel- og trippelsjekket instillingene som står på www.vyke.no.

Har prøvd å registrere i to forskjellige WLAN (begge med NAT), men får samme resultat :/

 

Si gjerne ifra om dere har andre forslag også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt det med både offentlig IP og privat IP. Sist jeg ringte satt jeg bak en router og et modem fra LOS, så det skal egentlig ikke være noe problemer der. Tror problemet ligger et annet sted. Kommer ikke på noen gode tips akkurat nå. List opp innstillinger nøyaktig slik de står på mobilen. Sett gjerne opp en liste over hver meny(Proxy-server, Registreringsserver) og hva du har satt i de forskjellige valgene under der.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar

Ahh.. I det jeg skulle skrive ned instillingene mine her oppdaget jeg at jeg selvsagt hadde klart å skrive .com istedet for .no under registreringsserveren :/ Ser ut til at jeg har oversett denne hver gang jeg har sjekket :p I allefall så fungerer det supert nå :) God talekvalitet er det også!

 

Men en ting som irriterer meg litt er at man må legge inn nye instillinger for hvert tilgangspunkt man skal bruke.. Håper dette blir fikset i en senere versjon.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Leste akkurat Amobils test av E61, og kom over følgende linjer:

Stadig flere bruker IP-telefon både hjemme og på jobb, og med E61 kan du også IP-telefonere med mobilen. Under menyvalget 'Tilkobling' ligger valget allerede ferdiginstallert, og du trenger bare bare å legge inn profil for din telefonleverandør samt nummer, og så er det bare å ringe i vei.

 

Prisen avhenger helt etter hvilken operatør du bruker, men i de fleste tilfeller vil ringeprisen bli langt lavere enn om du bruker telefonen i mobilnettet.

 

Finnes det da håp for meg, som har abonnementet One Call Free, hovr jeg kan ringe så mye jeg vil fra min hustelefon for 299 i måneden? Dvs, vil jeg kunne sette opp en løsning hvor min E61 vil kunne ringe via dette abonnementet over mitt trådløse nettverk?

 

Onecall sier noe om løsning for bærbare pcer på sin hjemmeside: Softphone:

Softphone er et program som installeres på din PC, og som gjør at du kan ringe ut og motta samtaler via PC. Leveringstid for softphone er 1-2 dager etter at vi har registrert at etableringsavgiften er betalt.

Lenke til kommentar
Leste akkurat Amobils test av E61, og kom over følgende linjer:

Stadig flere bruker IP-telefon både hjemme og på jobb, og med E61 kan du også IP-telefonere med mobilen. Under menyvalget 'Tilkobling' ligger valget allerede ferdiginstallert, og du trenger bare bare å legge inn profil for din telefonleverandør samt nummer, og så er det bare å ringe i vei.

 

Prisen avhenger helt etter hvilken operatør du bruker, men i de fleste tilfeller vil ringeprisen bli langt lavere enn om du bruker telefonen i mobilnettet.

 

Finnes det da håp for meg, som har abonnementet One Call Free, hovr jeg kan ringe så mye jeg vil fra min hustelefon for 299 i måneden?  Dvs, vil jeg kunne sette opp en løsning hvor min E61 vil kunne ringe via dette abonnementet over mitt trådløse nettverk?

 

Onecall sier noe om løsning for bærbare pcer på sin hjemmeside: Softphone:

Softphone er et program som installeres på din PC, og som gjør at du kan ringe ut og motta samtaler via PC. Leveringstid for softphone er 1-2 dager etter at vi har registrert at etableringsavgiften er betalt.

6634036[/snapback]

Sånn i teorien så skal det fungere ja. Men jeg ville kontaktet dem for å forhøre meg om de har noen erfaring med det fra tidligere og om de kan være behjelpelige med å gi deg den nødvendige informasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...