Gå til innhold

Nye fra Nokia: E60, E61, E70!


Anbefalte innlegg

Hmm, mulig jeg har oversett at det er skrevet tidligere.

Men, hvis det ikke er nevnt, så er i alle fall E61 i butikken :)

6076385[/snapback]

Det stemmer. Kjøpte den på tirsdag og er kjempe fornøyd. Virkelig en sak jeg har ventet lenge på. Den har ikke kamera, men for min del så er det underordned da jeg etter lengere tid med K750i så og si ikke har benyttet kameraet. Tastaturet finner jeg komfortabelt (har definitivt ikke små fingre) og helt konge i forbindelse med tasting av sms og e-mail. Personlig trodde jeg aldri jeg skulle oppleve en så positiv opptur med et Nokia produkt. Ta talestyring f.eks, jeg synket inn alle mine adresser og telefonen tolket korrekt rett kontakt uten noen form for opplæring. Hadde kanskje 1/10 hvor gal kontakt ble ringt opp. Uansett var dette bedre enn jeg hadde med min K750i, hvor jeg faktisk måtte trene opp telefonen. Det jeg savner sånn umiddelbart, er talestyring på flere av en kontakts nummer. Når velger den kun mobilfeltet.

 

Når det gjelder webbrowseren så hadde jeg inne opera mobile 8.60, men hadde faktisk en bedre opplevelse inntil videre med den medfølgende web applikasjonen.

 

Bare Telio hadde støttet denne telefonen så hadde det begynnt å flaske seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stemmer det mr. Freud  :)

6082968[/snapback]

Flott med gratisprogram som tar så bra bilder. Ble litt skremt når jeg leste testen av slike programmer og så de billige ikke gjorde jobben, men dette gir ingen grunn til uro. :)

 

Finner forresten ingenting om Reader til S60 3rd på sidene til Adobe...

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Du må installere via telefonen slik som jeg viste tidligere:

 

Meny -> Verktøy -> Kataloger ->

 

Du får deretter opp valg over programmer du ønsker å laste ned  ;)

6083114[/snapback]

Ahh, har ikke telefonen for hånden siden jeg ikke har kjøpt den ennå (venter til det er flere programmer skrevet for S60 3rd), men takker for tipset. :)

 

Har nå laget en programtråd siden det kan være praktisk å skille hardware fra software. Tråden finner du her.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Er det noen som har fått VoIP til å virke på E-serietelefoner? Jeg har prøvd å sette opp Phonzo på min E61 og på jobb får jeg registrert kontoen og mottatt samtaler, men ikke ringt ut. Hjemmefra fungerer ingenting. Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er det noen som har fått VoIP til å virke på E-serietelefoner? Jeg har prøvd å sette opp Phonzo på min E61 og på jobb får jeg registrert kontoen og mottatt samtaler, men ikke ringt ut. Hjemmefra fungerer ingenting. Noen som har erfaringer?

6101465[/snapback]

 

hmm.. får telefonen din offentlig IP når du kobler den opp på jobb? Det virker som om telefonen ikke støtter NAT-Traversal enda..(skal vistnok komme støtte for det i løpet av året). Så om du får en offentlig IP når du er på jobb og en privat IP når du er hjemme så kan det stemme ganske godt... du kan forsøke å sette opp DMZ på routeren.. eller bare sette den som rent aksesspunkt og ikke koble til annet en telefonen.. se om det hjelper noe.. har du bare telefonen koblet til routeren når den er satt som rent aksesspunkt så skal den få offentlig IP.. Prøv det og gi en tilbakemld på hvordan det gikk :)

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar

Oppsett for E-serie og IP telefoni:

* er ditt oppsett fra din IP leverandør, selv bruker jeg Briiz/IP24 og Vyke En må sette opp egne profiler for de stedene man skal bruke telefonen, jobb, hjemme etc. Dette skal det komme en oppdatering på, slik at man slipper dette.

 

1. Register WiFi

- Go into the main menu, click on tools

- Choose settings and then connections.

- Click on Access points,

then options and New access point,

choose Use default settings.

- Connection Name: Your Choice

- Data bearer: Wireless LAN/WLAN netw. name: Search for netw. Here choose your WiFi

You have now registered your first WiFi to your phone

 

2. Register SIP Account

- Go into the main menu, click on tools

- Choose settings and then connections.

- Click on SIP settings,

then options and Add new

choose Use default profile

- Profile name: Your Choice

- Service profile: IETF

- Default access point: The WiFi you registered in the first step

- Public user name: your sip username + @ sip.****.***' (e.g [email protected])

- Use compression: No

Registration When needed

Use security: No

 

Proxy server settings:

- Proxy server address: sip.****.**** (case sensitive, use small letters)

- Realm: sip.****.**** (case sensitive, use small letters)

- Username: Your SIP user name

- Password: Your SIP password

- Allow loose routing: Yes

- Transport type: UDP

- Port: 5060

 

Registrar server settings

- Registrar serv. addr: sip.****.**** (case sensitive, use small letters)

- Realm: sip.maskina.com (case sensitive, use small letters)

- Username: Your SIP user name

- Password: Your SIP password

- Transport type: UDP

- Port: 5060

 

3. Register Internet tel. settings

- Go into the main menu, click on tools

- Choose settings and then connections.

- Click on Internet tel. settings,

then options and New profile

- Name: Your Choice

- SIP Profiles: Choose the profile created in step 2

 

4. Set up easy access to connecting the call system

- Go into the main menu, click on tools

- Choose settings and then phone.

- Click on Standby mode, browse down to Active standby apps

- With Shortcut 1 highlighted, click option and then Change

Browse down to Internet telephone and click ok with this highlighted

 

The phone will now register with the service on the next call you want to do, if not you could do this manually by clicking on the first icon in the top menu on the main display.

Here chose preferred profile: your registered profile

Registration status: click to register

 

Brukte nå siste helg i Italia, satt totalt 3 timer og 42 minutter i telefonen med Norge, kostet meg 21 kroner.

 

Lykke til!

Endret av ebbe77
Lenke til kommentar

@ebbe77

 

Jeg har prøvd meg frem med noe lignende oppsett på Phonzo. Men ser ikke ut til at det fungerer. får bare beskjed om at "Tjeneste ikke er tilgjengelig". Det er ikke problem med NAT, siden telefonen får offentlig IP og har dobbeltsjekket passord og brukernavn. Hadde vært greit om de forskjellige leverandørene begynte å lage instruksjoner for hvordan man kan bruke IP-Telefoni på mobiler. For det kommer til å bli mer og mer brukt.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Må skaffe meg nytt minnekort ettersom det forrige jeg bestilte ikke var kompatibelt med mobilen min. Har en Nokia E60.

 

Leste at nda bruker et Kingston 1 GB kort. Er det dette du bruker?

Kingston 1 GB:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316036

 

 

Ser også at komplett har lagt ut Kingston 2 GB på siden sin.

Kingston 2 GB:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322788

 

Spørsmålet mitt er om 2GB kingston minnekortet fungerer til nokia e60? Spesifikasjonene er de samme.

 

Håper noen av dere kan hjelpe, og takker meget for svar!

Lenke til kommentar

Etter litt om og men så så jeg at Vyke.no har ferdige oppsett for Nokia E60. Så jeg gikk for det. Sånn for å teste om det virkelig er så greit som det ser ut til. Og ja, det var det. Når jeg hadde registrert meg så måtte jeg betale for ringetid, 50 kroner var minste mulige beløp. Jeg var fremdeles noe usikker på hele opplegget og 50 kroner er å regne som nesten ingenting i den store sammenheng. Når jeg var ferdig registrert så fikk jeg et oppsett jeg skulle bruke. Jeg fulgte instruksjonene som var veldig ok satt opp. Tok meg et par min å "registrere" mot leverandøren og sette meg inn i hvordan du ringer fra "Internett telefon" Jeg har ikke fått prøvd det så mye mer enn på jobb og hjemme. Men min erfaring sålangt er veldig bra. Og med 5 øre til fasttelefon i Vest-Europa så er det ikke mange billigere. Å ringe fra IP-telefoni til Mobil i norge når du selv er i norge var dyrere enn å ringe via GSM nettet. Men det er ikke det som er primært bruksområde for denne typen telefoni. Og når prisen for å ringe til norsk mobil er lik i hele verden når du ringer fra IP-Telefoni så er dette primært for folk som er mye ute og reiser eller skal ringe til folk som er bosatt i andre land. Jeg skal ut og reise en del i vest-europa neste halvår så dette kan vise seg å være en grei investering. Jeg kan hele tiden mens jeg er ute og reiser fylle på ved å gå inn på nettsidene til leverandøren. Og det er nok av åpne trådløse nett på hotel og andre offentlige steder i Europa.

Lenke til kommentar
@ebbe77

 

Jeg har prøvd meg frem med noe lignende oppsett på Phonzo. Men ser ikke ut til at det fungerer. får bare beskjed om at "Tjeneste ikke er tilgjengelig". Det er ikke problem med NAT, siden telefonen får offentlig IP og har dobbeltsjekket passord og brukernavn. Hadde vært greit om de forskjellige leverandørene begynte å lage instruksjoner for hvordan man kan bruke IP-Telefoni på mobiler. For det kommer til å bli mer og mer brukt.

6372502[/snapback]

 

Phonzo fungerer ikke grunnet at de ikke bruker codecs som kreves av Nokia og de fleste. :thumbdown:

Lenke til kommentar
@ebbe77

 

Jeg har prøvd meg frem med noe lignende oppsett på Phonzo. Men ser ikke ut til at det fungerer. får bare beskjed om at "Tjeneste ikke er tilgjengelig". Det er ikke problem med NAT, siden telefonen får offentlig IP og har dobbeltsjekket passord og brukernavn. Hadde vært greit om de forskjellige leverandørene begynte å lage instruksjoner for hvordan man kan bruke IP-Telefoni på mobiler. For det kommer til å bli mer og mer brukt.

6372502[/snapback]

 

Phonzo fungerer ikke grunnet at de ikke bruker codecs som kreves av Nokia og de fleste. :thumbdown:

6406848[/snapback]

Jaja, synd for Phonzo. Det er heldigvis en myriade av andre tilbydere der ute. Gleder meg også til Skype klienten til symbian kommer om ikke så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...