p0zz Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Noen utdrag fra patchen: Ambush - Now uses normalized attack power. Backstab - Now uses normalized attack power. Sinister Strike - Now uses normalized attack power Instant Attacks The mechanics of most instant melee attacks have been modified to improve item balance. Previously, instant melee attacks did damage based on the damage range of the weapon, plus a bonus for the player's attack power. This bonus was then multiplied by the speed of the weapon. As a result, slow weapons did more damage than was intended, and fast weapons were considered inferior by most players. We have changed the way the attack power bonus is calculated for instant attacks. This change does NOT affect attack power calculations for normal melee attacks. Instead of multiplying by the speed of the weapon, the attack power bonus is now multiplied by a fixed number pulled from the following table: Two-handed weapons: 3.3 Daggers: 1.7 All other one-handed weapons: 2.4 As a direct result of this, many weapons have shifted position in their relative power. In particular, many Epic (purple) quality items are now more powerful than slower Superior (blue) weapons. This change was not made to reduce the power of instant attacks, but to correct the relative imbalance of weapon itemization. At a given level requirement, epic quality weapons should always be more powerful than superior quality weapons. Please also note that all normal weapon swings will be completely unaffected by this change. The following abilities are affected by the design change: Sinister Strike, Ambush, Backstab, Whirlwind, Mortal Strike, and Overpower -------------------------------------------- Blir kanskje attackpower items mindre populære nå enn de har vært før? Kom med deres meninger om dette. Barman Shanker blir i allefall dårligere med tanke på at speeden ikke lenger teller som en "amplifier"?
Khalifen Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 *ser bort på Mr.Jenssen* Ja, det var de timene med knerting av fyren for Shankern. Muhahahahahahaha!
Gnurk Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Det er nok en liten "nerf" for både warriors og rogues ja - det som irriterte meg mest var at Blizzard sa at damage-reduksjon på Barman Shanker / Arcanite Reaper (de to våpnene som kanskje påvirkes mest/er mest relevante i denne saken) skulle gå ned med så og så mange prosent, m.a.o. de tok ikke hensyn til å at reduksjonen jo vil stige proporsjonalt med attack power. Det hele virket bare så lite gjennomtenkt. Attack power gear vil nok fortsatt være nyttig: "White" (vanlig melee) damage blir fortsatt påvirket av attack power som før - for meg som combat/sword specialization rogue så er vanlig melee damage 50 % av utført damage. Blizzard glemte forresten Hemorrhage i denne "justeringen" - men hemorrhage-builds er i mine øyne ikke så utbredt uansett.
Same- Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Det er snakk om under 5% mindre damage på det meste. Skjønner ikke hva folk whiner om. Endret 12. oktober 2005 av Same-
Amd_Barton Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Blizzard glemte forresten Hemorrhage i denne "justeringen" - men hemorrhage-builds er i mine øyne ikke så utbredt uansett. Går hemorrhage på weapon dmg, har aldri testa det selv, hvordan funker det?
Gnurk Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Blizzard glemte forresten Hemorrhage i denne "justeringen" - men hemorrhage-builds er i mine øyne ikke så utbredt uansett. Går hemorrhage på weapon dmg, har aldri testa det selv, hvordan funker det? Ja, Hemorrhage er et instant attack i likhet med Sinister Strike - men Hemorrhage gir ikke "ekstra" damage i tillegg, men øker istedet damage som target tar med opptil 7 damage per slag. Har aldri prøvd Hemorrhage selv, da jeg ikke ser meg selv gå bort fra en 20/31/0-build på lenge
-=Toasted=- Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Det er snakk om under 5% mindre damage på det meste. Skjønner ikke hva folk whiner om. 5% er mye.
Sjark Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 En critt på 1500dmg før blir til 1425 w00t totaly nerf. Omfg slutt og whine plz
henrik_s Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 tenk at du har 1 mill og mister 50,000 kr. det er mye!
likferd Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 En critt på 1500dmg før blir til 1425 w00t totaly nerf. Omfg slutt og whine plz Det ER en "totally nerf" som du kaller det. Og ikke bare er det en nerf, det er en nerf som gjør deg MER nerfet proposjonalt med hvor mye attack power du har. Så JIPPI warriors, til mer AP dere skaffer, guess what, til MER nerfet blir dere! YAY TIL BLIZZARD!
Amon Amarth Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 enda engang svinger blizzard sitt krigerske 'nerf bat' mot warriors...
likferd Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 fury spec blir ikke påvirket Bare dumt fury er ubrukelig
Keylar Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 fury spec blir ikke påvirket Bare dumt fury er ubrukelig Javel, da bør du ta en tur til Kor'gall og møte Ellone. Svir med Quel'serrar og Lobotomizer skal jeg si ;P
JoeDohn Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Jeg skjønner ikke hva alle whiner om. For det første var dette nødvendig, og for det andre er det jo bare warriors med Arcanite Reaper og rogues med Barman's Shanker som uler og piper her. Er jo greit at jeg nå kan få litt bedre MS'er med Barovian Family Sword (2.10) for eksempel? Greit, jeg bruker det kanskje ikke alt for mye, men det er ett eksempel da. Brain Hacker mener jeg var ganske kjapp?
likferd Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Jeg skjønner ikke hva alle whiner om. For det første var dette nødvendig, og for det andre er det jo bare warriors med Arcanite Reaper og rogues med Barman's Shanker som uler og piper her. Hva med warriors med unstoppable force, zin'rokh, obsidian edged blade,untamed blade, halleberd of smiting, spinal reaper, hand of ragnaros, bonereavers edge, grand marshal osv osv. Og rogues med lobotomizer, gutgore ripper, glacial blade, perditions blade, dragonfang blade, fang of the faceless, grand marshal våpen, osv. Det er ikke bare de reaper og shanker som blir nerfet, som mange innbiller seg, men mesteparten av endgame epics. Og hvorfor i granskauen vil du bruke 2.1 speed våpen til MS ? Endret 12. oktober 2005 av likferd
Supernaut_ Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Uhm, obsidian edged blade,untamed blade,spianl reaper har 3.40 speed. Så de taper så og si ikke noe med damage på instant attacks. Siden de går ut ifra 3.3 i speed. Do the math. 8)
Choo Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Kall meg gjerne dum men... Kan noen gi en litt mere inngående (lettforståelig) versjon av hvordan dette påvirker damage, weaponspeed, attackpower og ev. andre faktorer. Foresten... TAKKBlizzard, ofra 5%crit for å få 300mer AP...x_x Endret 12. oktober 2005 av Choo
likferd Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Uhm, obsidian edged blade,untamed blade,spianl reaper har 3.40 speed. Så de taper så og si ikke noe med damage på instant attacks. Siden de går ut ifra 3.3 i speed. Do the math. 8) Taper så og si ikke noe damage sier du, men de taper fortsatt damage. Blir ikke mindre nerf fordi enkelte våpen blir nerfet litt og andre mye
Supernaut_ Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 jeg mener at det er så lite damage at du merker det ikke. Hadde ikke blizzard informert om dette og du hadde brukt spinal reaper. Hadde ikke du lagt merke til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå