Gå til innhold

18 patch changes i ATKP - Rogue nerf?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kall meg gjerne dum men...

Kan noen gi en litt mere inngående (lettforståelig) versjon av hvordan dette påvirker damage, weaponspeed, attackpower og ev. andre faktorer.

Foresten... TAKKBlizzard, ofra 5%crit for å få 300mer AP...x_x

Før med arcanite reaper og 1000 ap: 350 damage + 71dps*3.8 = ca 620 damage

Nå etter 1.8 : 350 damage +71*3.3 = ca 584 damage

Alt er ca siden jeg ikke orket slå opp maxdamage på reaper, og jeg går ut fra en instant som ikke legger til damage.

Så med 1000 AP taper du ca 100 damage på en crit, og en anelse mer med enraged crit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Whine sier jeg. Hunters fikk sin critdmg fra 50% til 30%. Noe jeg anså som en god nerf pga at vi fikk en overall bedre dps.

Blizz nerfet instantattacks rett og slett pga at blues ikke skulle være bedre enn epics i spillet. 5% er noe alle kan leve med. "oh noes. my evi dosn't do 2800 dmg no more!! It only does 2660!"

I mine øyne så er det logisk at blå items skal være dårligere enn epics uansett hvordan en bruker dem.

Skrevet (endret)

Eviscerate er scaled damage og blir ikke påvirket av våpen.

Og warrior/rogue får ikke noe i gjengjeld. Vi får overall dårligere damage av dette.

Edit: Om det bare hadde påvirket blå våpen hadde jeg ikke klagd, men dette nerfer både Tuf, zin'rok og andre epics på samme måten som arcanite reaper.

Endret av likferd
Skrevet

Jeg for min del synes at dette egentlig er en kjempebra fix. Så godt å faktisk kunne gå etter andre stats på våpen enn kun speed.

Jeg synes generelt folk overdriver når det gjelder denne fiksen. Trege våpen vil fortsatt være best med tanke på MS/overpower/ambush +++, men forskjellen mellom raskt/tregt våpen blir mindre, noe jeg synes er kjempebra.

Likferd: Fury ubrukelig? Hvor har du fått det ifra?

Skrevet

På test server så det ikke ut som om Rogues lider noe stort, det er også Epic våpen som blir mye bedre med tanke på denne patchen.

Og hvorfor skulle ikke Rogue få en 2% nerfe? Helt på sin plass etter min mening :D

Skrevet
Jeg snakker om PvP, og ja, jeg vet fury gjør mer damage i PvE.

Dårligere enn MS-build i PvP pga. mangel på burst damage, ja. Ubrukelig, nei.

Men igjen så går det vel en del på hva slags klasse du sloss mot.

Skrevet
Og hvorfor skulle ikke Rogue få en 2% nerfe? Helt på sin plass etter min mening :D

Personlig synsing. Roguer sliter allerede nok i PvE, siden eneste funksjonen de har er damage endgame, i tillegg til å være en manasvamp av dimensjoner. Klarer ikke roguer levere damage, GG.

Skrevet

Alt er ca siden jeg ikke orket slå opp maxdamage på reaper, og jeg går ut fra en instant som ikke legger til damage.

Så med 1000 AP taper du ca 100 damage på en crit, og en anelse mer med enraged crit.

vil altså si at våpen tregere en 3.30 får liten til igen utnytte av tregere attackspeed * attackpower, så våpen med 3.30 får optimalt ifra attackspeeden og AP¨n?

Skrevet (endret)
Likferd: Fury ubrukelig? Hvor har du fått det ifra?

Jeg snakker om PvP, og ja, jeg vet fury gjør mer damage i PvE.

aggre fury blows for pvp, men er veldig bra om ikke bedre i PvE.

Foresten hvordan blir det nå med å være furyspecced med 2hand weapon? etter denne patchen.

bah glemte jeg posta rett over og..x_x

Endret av Choo
Skrevet

vil altså si at våpen tregere en 3.30 får liten til igen utnytte av tregere attackspeed * attackpower, så våpen med 3.30 får optimalt ifra attackspeeden og AP¨n?

Jepp. Det blir nok bare i PvP det blir merket mest, men det er jo tydeligvis ikke meningen at warriors skal klare å drepe noen andre spillere..

Litt rart igrunn, siden det alltid er huntere med flest kills i BG's.

Skrevet

Jeg gjorde en fullstending DPS record av Molten Core raid i går da vi rensket veien til Majorhomo. Rogue lå helt klart på toppen av DPS listen på singletargets. De neste på listen var Warlocks, Warrior og meg som Shaman på nummer 8 faktisk. Dette tross i at vi chainpulla hele veien, dvs puller mye mobs før de vi da fighter er død som gir meg lite tid til å drikke melk :)

Jeg sitter ved 3 RL venner som spiller rogue, teamer en god del med Rogue i PvP, og de er iallefall på ingen måte out of balance i forhold til oss andre..

Ikke heng dere opp i deres nytteverdi i MC btw, dette er en av mange kommende raid instans, i akkurat MC er det en del ranged fights, men andre kommende instans og BWL byr jo på litt annet.

Pussig hvordan rogues har et helt annet syn på seg selv, enn de som faktisk blir drept av de har ;)

Skrevet
Litt rart igrunn, siden det alltid er huntere med flest kills i BG's.

Er ikke noe rart det. Antall kills viser ikke hvor mye en hunter har gjort i skade. Det er nok med at jeg fyrer av en multishot og de som jeg treffer har kun 4% liv igjen, da har jeg plutselig 3 kills. Selv om jeg har kun gjort en liten skade på dem.

Da BG var oppe så skjøt jeg alltid på cloth og de med minst liv. På den måten fikk jeg drept flest. Da dreit jeg i hvor mye honor jeg fikk. Ettersom 1 mindre i kampen betyr større sjanse for at vi vinner den.

Grunnen til at warriors ikke har så mye kills i BG er at dere konsentrerer dere om 1 og 1, mens hunters kan stå på avstand og plukke ut de svakeste.

Og det er bare BS at warriors ikke kan drepe andre. Hvis du ikke klarer det så reroll.

Skrevet
Jeg skjønner ikke hva alle whiner om. For det første var dette nødvendig, og for det andre er det jo bare warriors med Arcanite Reaper og rogues med Barman's Shanker som uler og piper her.

:ermm:

Hva med warriors med unstoppable force, zin'rokh, obsidian edged blade,untamed blade, halleberd of smiting, spinal reaper, hand of ragnaros, bonereavers edge, grand marshal osv osv.

Og rogues med lobotomizer, gutgore ripper, glacial blade, perditions blade, dragonfang blade, fang of the faceless, grand marshal våpen, osv.

Det er ikke bare de reaper og shanker som blir nerfet, som mange innbiller seg, men mesteparten av endgame epics.

Og hvorfor i granskauen vil du bruke 2.1 speed våpen til MS ? :dontgetit:

OEB var jo faktisk dårligere enn reaperen før dagens patch, er jo det de vil gjøre noe med :)

Barbarous Blade Vil vel forøvrig bli et av de mer snasne våpnene man kan få tak i veldig lett nå slik jeg ser det.

Skrevet
Og det er bare BS at warriors ikke kan drepe andre. Hvis du ikke klarer det så reroll.

Det er ikke det jeg sier. Det jeg mener er at hver jævla gang warrior kommer på høyde med andre klasser i pvp, kommer en slik nerf. Hvorfor vil blizzard det skal være så mye vanskeligere å pvp'e med warrior enn med andre klasser?

Gjest Slettet-uVTr2vDm
Skrevet

Gi dere for fanden!

De prøver å justere spillet.

Det var kanskje ikke meningen at jeg da jeg just var level 60 priest og hadde piss-gear, at jeg kunne sitte inni gadgetzan og drikke manavann. Så plutselig får jeg en kraftig amubush etterfulgt av en backstab! Død før jeg fikk snøring om hva som skjedde. Roguen vanisha seff.

Det blir litt for sykt.. Greit dere er ninjaer, men min level 53 rogue klarer drepe det meste liksom. Det er sikkert fordi jeg bruker den cash på han og gir han bra gear for sin level, men alikevel. Kan du spille rogue så kan du også drepe det meste.

Blizzard holder på å fikse de fleste klassene og gjør så bra dem kan, om de skal klare å gjøre det jevnt, så er det KLART noe må bli bedre og noe dårligere.

Hvem vet? Kanskje det er rogues eller warriors som får en fiks i 1.9?...

Skrevet
Gi dere for fanden!

De prøver å justere spillet.

Det var kanskje ikke meningen at jeg da jeg just var level 60 priest og hadde piss-gear, at jeg kunne sitte inni gadgetzan og drikke manavann. Så plutselig får jeg en kraftig amubush etterfulgt av en backstab! Død før jeg fikk snøring om hva som skjedde. Roguen vanisha seff.

Det blir litt for sykt.. Greit dere er ninjaer, men min level 53 rogue klarer drepe det meste liksom. Det er sikkert fordi jeg bruker den cash på han og gir han bra gear for sin level, men alikevel. Kan du spille rogue så kan du også drepe det meste.

Blizzard holder på å fikse de fleste klassene og gjør så bra dem kan, om de skal klare å gjøre det jevnt, så er det KLART noe må bli bedre og noe dårligere.

Hvem vet? Kanskje det er rogues eller warriors som får en fiks i 1.9?...

Lenge til nestegang dem fikser warrior talents iværtfall, iogmed at det ikke er alt for lenge siden dem gjorde det, hva skal dem 'fikse' med warriors da? endre changene som kom med 1.8 tilbake til slik det var før?

Skrevet (endret)

Uansett hvordan en vrir og vender på det, er dette en nerf.

Nerfs er en uting, det gir et antiklimaks å spille når en vet og ser en er nerfet, rett og slett.

Istedenfor og nerfe, gi f.eks. clothies mer love. Balancing er veien å gå.

Greit nok de ville prøve å gjøre blåe items (AR og BS) mindre attraktive enn epic MC våpen, men når de i tillegg nerfer majoriteten av alle epics i tillegg... blir det bare feil.

Jeg likte variasjonen i det å kunne trakte etter slow weapons i main og fast weps i off. Nå blir alle dømt etter samme multiplikator (ved instant attacks), og litt av moroa forsvinner.

Denne fixen/nerfen gir noen positive følger, men de oppveier ikke de negative IMO.

Et annet alternativ kunne f.eks. vært å justert ned speeden på enkelte våpen, (les: AR og BS) og gjerne opp speeden på enkelte epics som er "for raske".

Dette er min mening, så alle flamers kan gå å ta seg et stev.

Endret av superreven

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...