Gå til innhold

Sjekke hvem som bilen(bilnummeret)


efikkan

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har behov for å sjekke hvem som eier en bil med et angitt bilnummer. Hvor kan jeg gjøre det? Hos statens veivesen? Brønnøysundregisteret?

 

Jeg takker for alle svar.

 

Edit: om denne diskusjonen passer bedre i en annen kategori, så flytt den gjerne.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg har behov for å sjekke hvem som eier en bil med et angitt bilnummer. Hvor kan jeg gjøre det? Hos statens veivesen? Brønnøysundregisteret?

Ring din nærmeste trafikkstasjon. Da får du oppgitt eier av kjøretøy, tidligere eiere, registreringsdatoer etc. Gjorde dette selv da jeg skulle spore opp en bil.

 

 

Fullt lovlig.

 

T'Weed

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Kan også legge til følgende, selv om tråden er urgammel:

 

Ved å sende REGNR til 2282 vil du etter kort tid kunne ta imot opplysningar for det aktuelle køyretøy. Prisen for tenesta er tre kroner pr. motteken melding.

 

Ein kan gjere oppslag på alle typar registrerte kjøyretøy. Opplysningane på SMS-tenesta er kjennemerke, bilmerke, namn og bustadskommune på eigar, når køyretøyet sist blei godkjent og når frist for neste gong det skal i periodisk køyretøyskontroll, eventuell skuldig årsavgift og omregistreringsavgift

http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=SVVa...kkelMedRelatert

Endret av Runar
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei folkens, det er ikke bare og å sende REGNR og <REGNR> til 2282!

 

Send REGNR <CE01234> (REGNR <CE00123><CE00012>)til 2282, for skilt med 2, 3, og 4 siffere, godtas ikke,

får bare feilmelding, altså, du kan sjekke prøveskilt ved og sette 00123 for dagskjennetegn

eller eller 00012 for årsprøvekjennetegn samt moped/tilhengere/motorsykkler/traktorer/annleggsmaskiner

med flere tallkombinasjoner, altså,

ved tosiffrede skilt legger du tre nuller,

ved tresifferede legger du til to nuller og

ved firesifferede legger du til en null,

alltid null"er" før nummeret!

 

En-bokstavsskilter er det samme fremføring ellers, som skrevet over, som i F20811, eller F00811!

 

Registeret gjennkjenner KUN 5 siffere. Altså TALL er SIFFERE, og TEGN er BOKSTAVER

 

Ett/To-tegn og Fem siffere!

 

Hilsen en i AUTOSYS!

Endret av catopett
Lenke til kommentar
Hei folkens, det er ikke bare og å sende REGNR og <REGNR> til 2282!

 

Send REGNR <CE01234> (REGNR <CE00123><CE00012>)til 2282, for skilt med 2, 3, og 4 siffere, godtas ikke,

får bare feilmelding, altså, du kan sjekke prøveskilt ved og sette 00123 for dagskjennetegn

eller eller 00012 for årsprøvekjennetegn samt moped/tilhengere/motorsykkler/traktorer/annleggsmaskiner

med flere tallkombinasjoner, altså,

ved tosiffrede skilt legger du tre nuller,

ved tresifferede legger du til to nuller og

ved firesifferede legger du til en null,

alltid null"er" før nummeret!

 

En-bokstavsskilter er det samme fremføring ellers, som skrevet over, som i F20811, eller F00811!

 

Registeret gjennkjenner KUN 5 siffere. Altså TALL er SIFFERE, og TEGN er BOKSTAVER

 

Ett/To-tegn og Fem siffere!

 

Hilsen en i AUTOSYS!

 

Sjekk også denne:

https://svvgw.vegvesen.no/http://timeplan.v.../tidspunkt.aspx

 

Her får du vite når du må vise bilen, også om det er begjæring om avskilting av bilen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...