Gå til innhold

.\reroll horde - spinal\onslaught til en pally

Anbefalte innlegg

Skrevet
I går skjedde følgende - alle paladins har en "deal" som gjør at de får lawbringer\judgement for min.bid.

Så var old raggie ut på tur i går, og jaggu droppa han ikke Spinal\Onslaught girdle.

Vel, hva skjer?

warriors byr ivrig i vei, men når deres kontoer begynner å bli tomme, så kommer paladinsene.

beltet har "Soc retribution stats", og øksen "restores mana". Vel jeg vet ikke jeg, 20\100 rage eller 150\6000 mana? ....

Jeg sier ikke at paladins ikke får utbytte av det, men du kan telle DPS warrior drops på EN hånd i Molten Core. et par sverd, Flameguard gauntlets, Rag drops og Quick strike ring.

Spørsmålet mitt er hva som blir igjen til warriors da :hmm:

Begge droppsa gikk til en paladin hver, for avskyelig mye poeng.

Det ble en stor diskusjon, men in the end så var det ingenting som sa at de IKKE kunne by i Guild policien, så til tross for at mange var enige med oss 3-4 warriors, så ble det paladinene som fikk begge.

Hva synes dere om dette?

Jeg har respekt for paladins, og ser ikke noe galt i at de byr, men hvis det skal være sånn så ser jeg nesten ingen annen grunn enn å rerolle horde for å få plate drops i fred.. kall det egoistisk, men er jo litt av vitsen å ha det morro og....

Jeg vil gjerne moete den Paladin med 6000 mana. Det har jeg aldri til dags dato sett. Og om det sA er vedkommende passe gimpa pA melee. Anyways, dette er en vanskelig spoersmaal med tanke paa hvem som fortjener vaapnet mest.

Man man si at alt en Warrior har er melee og derfor burde komme i foerste rekke?

Men saa kommer det en annen viktig faktor inn i bildet. Shaman og Paladin er det man kaller hybrider, asso en blanding av 2 eller flere klasser. I dette tilfelle semihealer\melee. Om man skal gjoere det slik at hybridklassene hele tiden skal komme bakerst i rekkene for melee\Caster loot vi du fort se en del frustrerte Paladins\Shamans. De er ogsaa avhengi av melee for aa kunne yte i kamp, kanskje ikke like godt som en Warrior, men fortsatt en del av helheten.

Mitt forslag er aa bare la Warrior faa foerste drop, for saa aa la raid points bestemme hvem som vil betale mest for de neste som evt skulle droppe. De som betaler mest fAr det er egentlig den beste loesningen paa akkurat dette vaapnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg vil gjerne moete den Paladin med 6000 mana. Det har jeg aldri til dags dato sett. Og om det sA er vedkommende passe gimpa pA melee. Anyways, dette er en vanskelig spoersmaal med tanke paa hvem som fortjener vaapnet mest.

Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg mener å ha hørt om noe kalt "buffs" eller noe. BoK, GotW, Brilliance, kanskje også en liten flask hvis man er dedikert (bare der er man jo laaaangt over 6000 mana).

Dama som hadde en halvseriøs pally som hun parkerte på lvl 51 hadde oppunder 3800 mana, dette var selvfølgelig i full plate.

Og vi andre som ikke er ute og farmer 24/7 foretrekker paladinen akkurat slik.

Igjen, rett meg hvis jeg tar feil.

Skrevet (endret)

Det er mulig jeg tar feil når det gjelder mana, men uansett om det er 5000 ( som jeg er SIKKER på at enkelte Judgement Pallys har i guildet)

eller 6000 spiller mindre rolle.

Poenget er at proccen utgjør 20% av Krigerens "manabar", og enabler abilities som han ellers ikke kunne bruke. Til sammenligning fyller den opp 3% av en paladins manabar i beste fall, og frigjør ingen nye "moves".

Proccen er ÅPENBART mer tjenelig for en kriger enn en paladin.

Endret av GRendal
Skrevet
Det er mulig jeg tar feil når det gjelder mana, men uansett om det er 5000 ( som jeg er SIKKER på at enkelte Judgement Pallys har i guildet)

Poenget er at proccen utgjør 20% av Krigerens "manabar", og enabler abilities som han ellers ikke kunne bruke. Til sammenligning fyller den opp 3% av en paladins manabar i beste fall, og frigjør ingen nye "moves".

men proccen skjer hvert 10. sek og en pala dreper ikke fort nok !111! :D

Skrevet

men proccen skjer hvert 10. sek og en pala dreper ikke fort nok !111! :D

hva er vitsen med proccen når du aldri når bort til casters uansett?

Uten hamstring , intercept og charge danser de i sirkler rundt deg uansett?

Skrevet

beklager, men jeg vil nok si at paladins er den klassen casters har det verst med å holde unna seg. Blessing of freedom og cleanse.

Problemet er bare at vi gjør ikke nok skade til å drepe dem selv om vi henger helt oppi rævva på dem fra start til slutt :)

Skrevet
Spinal Reaper bør ikke gies til en pala/hunter/shaman før alle warriors har den eller bedre. Så egoistiske paladins burde ha blitt kicka fra guilden. Man gearer vel opp for pve og ikke pvp.. ser ikke pve-benefiten til en paladin som bruker spinal reaper eller onslaught.

Hvem er det vi kaller egoistisk her?

Virker som en stor del av personene i dette forumet ikke har forstått bekrepet med dkp.

Skrevet
Spinal Reaper bør ikke gies til en pala/hunter/shaman før alle warriors har den eller bedre. Så egoistiske paladins burde ha blitt kicka fra guilden. Man gearer vel opp for pve og ikke pvp.. ser ikke pve-benefiten til en paladin som bruker spinal reaper eller onslaught.

Virker som en stor del av personene i dette forumet ikke har forstått bekrepet med dkp.

Så du mener at Druid skal få lov til å bruke DKP på roguegear fordi de har mer dkp?

Skrevet

beklager, men jeg vil nok si at paladins er den klassen casters har det verst med å holde unna seg. Blessing of freedom og cleanse.

Problemet er bare at vi gjør ikke nok skade til å drepe dem selv om vi henger helt oppi rævva på dem fra start til slutt :)

så lenge du ikke klarer å lukke avstanden blir det vel bare kiting ?

Skrevet

Spinal Reaper gjør f.eks at en warrior kan intercepte eller feare umiddelbart etter en execute, noe som ellers hadde vært ganske vanskelig. For en shaman/paladin utgjør det noe slikt som 1/3 heal eller noe. Alle som vet hvor viktig rage er for en warrior, sjønner dette er et warrior våpen.

Skrevet (endret)
så lenge du ikke klarer å lukke avstanden blir det vel bare kiting ?

vel, casters må stoppe for å kaste spells, og da kommer vi stadig nærmere, en mage f.eks har ingen måte å holde en paladin på avstand. Warlocks kan vel kite sånn smått, men fear blir fort ubrukelig p.g.a diminishing returns.

En hunter kan kite en pally ganske enkelt, men hvis han skal bruke all tiden på å løpe så vil han bruke evigheter på å drepe meg, men slik er det nå bare.

Jeg har lagt paladin på hylla i påvente av 1.9 patchen, og levler en Hunter, Mage og Warrior for øyeblikket, alle lvl 33 (klarer ikke bestemme meg :) )

Hvis de ikke klarer å fikse vår kjedelige luck-baserte gameplay i 1.9 så bytter jeg rett og slett main.

Endret av apollox
Skrevet
Spinal Reaper gjør f.eks at en warrior kan intercepte eller feare umiddelbart etter en execute, noe som ellers hadde vært ganske vanskelig. For en shaman/paladin utgjør det noe slikt som 1/3 heal eller noe. Alle som vet hvor viktig rage er for en warrior, sjønner dette er et warrior våpen.

amen

Skrevet

Naturligvis er dkp dkp, men det må være mulig å tenke litt utenfor boksen.

Skrevet

Naturligvis er dkp dkp, men det må være mulig å tenke litt utenfor boksen.

NOES! teh box is not utside thinkable

Skrevet

Så warriors som reroller horde for å få alle våpen og armor for seg selv er ikke egoistiske?

for all del, min guild gir spinal og onslaught til warriors først, og den er jeg helt enig i men det må da være grenser..

"omg jeg fikk ikke det itemet så jeg reroller fordi dere suger..."

ja, man bør gi itemene til de som får best nytte av det til pve osv, men ikke kom her og si at en warrior vil ha spinal reaper fordi han da gjør så så mange % mere damage i endgame instancer, da er det pvpraping det snakkes om...

Skrevet (endret)

Så du mener at Druid skal få lov til å bruke DKP på roguegear fordi de har mer dkp?

Poenget er at hvis man bruker slike regler på alle items mister man årsaken til hva dkp ble introdusert for. 1hånds sverd ville gått til warriors/rogues. 2hånds våpen ville gått til warriors osv.

Ja, jeg mener at hvis en druid har brukt mer tid i MC iforhold til en rogue så skal han/hun ha bedre mulighet for å skaffe seg det han/hun vil.

DKP går ut på at de som har hjulpet guildet mest på TIDLIGERE raid skal ha bedre muligheter til å skaffe seg det dem vil. Om en ny lvl 60 rogue som akkurat har begynt å raide klager på at han ikke kan få alt nightslayer/bloodfang så er det noe galt. Man må pent vente i kø til man har samlet opp nok poeng.

Og jeg vil også presisere at warriors mister vel rundt 5% critprosent ved å ikke bruke økser (rett meg hvis jeg tar feil). Og kjeppen som ragnaros bruker er som de fleste vet en 2hånds mace.

Endret av Zlash
Skrevet
Og jeg vil også presisere at warriors mister vel rundt 5% critprosent ved å ikke bruke økser (rett meg hvis jeg tar feil). Og kjeppen som ragnaros bruker er som de fleste vet en 2hånds mace.

Mace gir 5% ekstra sjanse for og stunne i 3 sec.

Sverd gir 6% ekstra sjanse for og få ett "nytt slag".

Polearm gir 5% ekstra crit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...