Gå til innhold

Nytt skjermkort til 1,5K


Marillion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan disse kortene er i forhold til hverandre, da jeg ikke har fått testet det ut.

Riktignok har pappa et X800 på sin PC men på den har jeg bare spillt Flight Simulator 2004 så jeg har ikke nok grunnlag for si noe om akkurat det.

Allikevel vil jeg - uten grunnlag (hets meg om du vil) - påstå at 6600GT er et bedre kort enn X800GT

 

(P.S Jeg drar BF2 på high med det kortet sammen med en 3500+ og 1 GB ram).

Endret av Ladern
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvordan disse kortene er i forhold til hverandre, da jeg ikke har fått testet det ut.

Riktignok har pappa et X800 på sin PC men på den har jeg bare spillt Flight Simulator 2004 så jeg har ikke nok grunnlag for si noe om akkurat det.

Allikevel vil jeg - uten grunnlag (hets meg om du vil) - påstå at 6600GT er et bedre kort enn X800GT

 

(P.S Jeg drar BF2 på high med det kortet sammen med en 3500+ og 1 GB ram).

Du tar nok feil der. Ytelsels messig er x800GT bedre enn 6600GT i nesten alle spel. 6600Gt har berre 128 bit minnebus mens x800GT har 256 bit minnebus, men 6600GT har 15-20 meir mhz på core/mem. Men minnebusen gir store utslag så x800GT er klart best. 6600GT har støtte for SM 3.0 noko x800GT ikkje har.

 

Edit: kan også nevne at x800GT får over 600 poeng meir enn 6600GT i 3Dmark05.

Endret av Elensar
Lenke til kommentar
Du tar nok feil der. Ytelsels messig er x800GT bedre enn 6600GT i nesten alle spel. 6600Gt har berre 128 bit minnebus mens x800GT har 256 bit minnebus, men 6600GT har 15-20 meir mhz på core/mem. Men minnebusen gir store utslag så x800GT er klart best. 6600GT har støtte for SM 3.0 noko x800GT ikkje har.

 

Edit: kan også nevne at x800GT får over 600 poeng meir enn 6600GT i 3Dmark05.

 

For det første er det snakk om et X800 GTO kort, ikke "bare" GT kortet. =P

Det er ikke aktuelt å kjøpe 6600 GT uansett

 

Dere må forstå problemstillingen min:

 

Jeg lurer på om X1600 XT vil være et bedre alternativ i forhold til X800 GTO? Jeg håper noen vet hvor prisen på X1600 XT kortet vil ligge sånn ca?

Hvis dette er rundt f.eks 2-2,5K eller rundt der, så går jeg for GTO istedenfor tror jeg.

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvordan disse kortene er i forhold til hverandre, da jeg ikke har fått testet det ut.

Riktignok har pappa et X800 på sin PC men på den har jeg bare spillt Flight Simulator 2004 så jeg har ikke nok grunnlag for si noe om akkurat det.

Allikevel vil jeg - uten grunnlag (hets meg om du vil) - påstå at 6600GT er et bedre kort enn X800GT

 

(P.S Jeg drar BF2 på high med det kortet sammen med en 3500+ og 1 GB ram).

 

- Sorry, men X800 GTO eier 6600GT. Du tar feil :)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvordan disse kortene er i forhold til hverandre, da jeg ikke har fått testet det ut.

Riktignok har pappa et X800 på sin PC men på den har jeg bare spillt Flight Simulator 2004 så jeg har ikke nok grunnlag for si noe om akkurat det.

Allikevel vil jeg - uten grunnlag (hets meg om du vil) - påstå at 6600GT er et bedre kort enn X800GT

 

(P.S Jeg drar BF2 på high med det kortet sammen med en 3500+ og 1 GB ram).

 

- Sorry, men X800 GTO eier 6600GT. Du tar feil :)

Ja ja...Da vet jeg det :p

 

Synes nå bare mitt kort er så bra. :D

Lenke til kommentar
_Marillion_: x1600XT vil være eit mellom klasse skjemkort. Prisen trur eg vil ligge på mellom 1500kr og 2000kr. Det vil garantert bli eit bedre valg enn x800GTO.

 

"Huff" - enda en måned eller to med integrert grafikk altså :p

Så du har bestemt deg for X1600XT ?

 

EDIT: Til informasjon så har X1600XT 128MB-versjon en MSRP (Manufacturer Suggested Retail Price) på 199,- dollar. Dette burde bety kr. 2000,- på det Norske markedet. 256MB-versjonen vil ligge på 249,- dollar, dvs. ca. 2500,- NoK. (Tråden heter nytt skjermkort til 1,5k. Hint - hint...)

Endret av hilram
Lenke til kommentar

Hehe. Nå ble jeg nok en gang i tvil. Jeg vet det står 1,5k i topic, men jeg har heller ikke lyst å betale penger for noe som er på vei "ut av" markedet.

- Særlig ikke hvis veien opp til neste generasjon ikke er mere enn 500kr!

Radeon X1600 XT burde da kunne selges "lite-versjon" for 1500-2000 spenn?! ;)

Lenke til kommentar
Hehe. Nå ble jeg nok en gang i tvil. Jeg vet det står 1,5k i topic, men jeg har heller ikke lyst å betale penger for noe som er på vei "ut av" markedet.

- Særlig ikke hvis veien opp til neste generasjon ikke er mere enn 500kr!

Radeon X1600 XT burde da kunne selges "lite-versjon" for 1500-2000 spenn?! ;)

Kan være enig med deg der! PS 3.0, ordentlig HDR-støtte m.m. er god nok grunn til å vente på de nye kortene. Og egentlig så vil vel prisen fort ramle ned til rundt 1800 kroner, vil jeg tro. ;)

Lenke til kommentar

:)

Da har jeg hvertfall bestemt meg, og fått en slags "beroligende trygghet" i kroppen =P hehe - det kribler ikke lenger slik det ofte gjør før jeg bestiller hardware :D

Blir spennende å se tester og resultater framover de nermeste ukene. Har nemlig alltid hatt NVIDIA, så nå frister ATI noe fælt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...