Gå til innhold

Rogue helt uønsket?


Anbefalte innlegg

Nå som huntere gjør kun 10% mindre skade enn rogues, men trenger 90% mindre heals enn rogues så har ønsket etter huntere økt, mens ønsket etter rogues synket.

Faint hvert 10 sekund så tar du ikke skade, hvis det er heavy aoe (mc feks) så bandasjerer man seg..

 

Sånn skal det være ;)

Men hvis du stikker ut for å bandasjere så mister du tid til å gjøre skade. Da er det bedre å ha en heal nå og da.

Ehh, en bandasje tar 8 sek og har 1 min cooldown.

 

I en hektisk bossfight når det kreves at Maintanken holdes i live og det er viktig å ha mana gjennom hele fighten er det oftest ønskelig at damagedealers holder seg i livet med Bandasjer. Og viss en hunter da ikke tar så mye skade som en rogue og samtidig fint greier å holde seg i på noelunde nivå med bandasjer, så hva er bedre? :)

 

Men rogues er selvfølgelig ønsket i end games, eneste er at det er ikke noe problem å skaffe rogues for å si det sånn,, i forhold til locks, priest og druids.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå som huntere gjør kun 10% mindre skade enn rogues, men trenger 90% mindre heals enn rogues så har ønsket etter huntere økt, mens ønsket etter rogues synket.

Faint hvert 10 sekund så tar du ikke skade, hvis det er heavy aoe (mc feks) så bandasjerer man seg..

 

Sånn skal det være ;)

Men hvis du stikker ut for å bandasjere så mister du tid til å gjøre skade. Da er det bedre å ha en heal nå og da.

er vant til å ikke få heal, guildledern liker ikke rogues, men siden jeg overlever lenge så får jeg gjort mye skade og lite heal taken :p, får noen renews avogtid, plagsomt med bandages cooldown :(

Endret av Amd_Barton
Lenke til kommentar
Njaa.. vet nå ikke helt, jeg. Har 55 priest og 42 rogue, og det går mye, mye kjappere å grinde med rogue. Har tilnærmet null nedetid, hvor jeg må drikke mellom hver annen eller tredje mob med priest. Man er også vesentlig mer utsatt som oom-priest enn rogue uten stealth.

Spørs vel helt på builden din det. Spirit Tap + endel spirit gear på priest så endte jeg opp med 95-100% mana igjen etter spirit tap var ferdig med sitt (15 sec), etter hvert kill av mob. I tillegg hadde jeg 95-100% hp igjen også. Jeg opplever iallefall med _min_ build at jeg grinda mye kjappere med presten enn med roguen. Da snakker jeg for det meste om lvl 55-60 grinding (hvor det ble kun grinding for min del, dritalei alt som het quests). Tro meg, med riktig build så går det kjappere med å grinde med shadowpriest enn med rogue. Jeg har trossalt en lvl 60 av begge, noe de fleste ikke har - så jeg føler jeg har litt mer og uttale meg om på dette punktet.

 

En av grunnene til at shadowpriests faktisk kan grinde mye kjappere en rogues, er at de kan ta flere mobs samtidig. Brukte ofte og ta 3 mobs samtidig (på samme lvl som meg, eller 1-3 lvl's under) med presten. Utnytte fear og dots + vampiric embrace er cluet. Da må en selvsagt fylle opp manaen når en er ferdig, men en har uansett tatt 3 mobs på notime.

 

I tillegg opplevde jeg at jeg ble ganket/corpset mye mindre som priest enn som rogue - dette hjelper jo på også.

 

Tips: En god wand er et must-have for en priest når en grinder også, pluss rett build (spirit tap + endel spirit gear, stort manapool er ikke alt når det ikke re-genes kjapt). Personlig hadde jeg Spirit Gear jeg kun brukte når jeg grinda.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Jeg har nå både en lvl 60 Rogue og Priest (shadow), og jeg synes nå det var mye lettere og lvl'e Priest'en

HAHAHAHAHAHAHA

Priests har stambuff da eXploid :roll:

nei sier du det:O

 

rogue -> priest anytime når det gjelder farming/grinding.

Har du en lvl 60 rogue og en lvl 60 shadowpriest? Hvis ikke har du ikke peiling til og uttale deg om det, takk.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Kjekt å være undead, finner du et ferskt lik som ligger å slenger (samma om det er en i ditt eget raid) kan du spise det mens du venter på bandasje cooldown

 

Det går ikke ann å spise friendly lik.

 

Hvis du heter likferd og har det verste gotherbildet som avatar jo!

Men uansett, jeg ønsker heller en priest enn en rogue i grupper, fordi at priesten healer, og det er mye viktigere å overleve, å bruke litt lengre tid, enn å dø hele tiden.

Lenke til kommentar
Jeg har nå både en lvl 60 Rogue og Priest (shadow), og jeg synes nå det var mye lettere og lvl'e Priest'en

HAHAHAHAHAHAHA

Priests har stambuff da eXploid :roll:

nei sier du det:O

 

rogue -> priest anytime når det gjelder farming/grinding.

Har du en lvl 60 rogue og en lvl 60 shadowpriest? Hvis ikke har du ikke peiling til og uttale deg om det, takk.

Nuvel.. Grinding gjør man vel som regel før man er 60, så jeg vil nå si at alle som har erfaring med klassene skal ha anledning til å uttale seg. Og hva er det som gjør at en level 60 liksom skal ha så mye bedre på ting enn andre som "bare" er level 59 eller 20 for den saks skyld?

 

Mythix

-60 hunter

-41 rogue

-30 priest

-27 shaman

-24 pala

Lenke til kommentar
Men uansett, jeg ønsker heller en priest enn en rogue i grupper, fordi at priesten healer, og det er mye viktigere å overleve, å bruke litt lengre tid, enn å dø hele tiden.

Eheh, det vanlige i grupper er vel helst at man har både healing og dps. Om man bare har healing power så blir man tom for mana før mobsene er døde, og har man bare dps så dør man før mobsene er døde.

 

 

For all del, jeg sier ikke at rogues er essensielt i grupper, for det er de langt i fra, men om du har en god rogue (ikke en tank-wannabe noob) så går alt veldig greit, men en dårlig rogue (som det finnes alt for mange av) gir resten av oss dårlig rykte også.

Lenke til kommentar
Nuvel.. Grinding gjør man vel som regel før man er 60, så jeg vil nå si at alle som har erfaring med klassene skal ha anledning til å uttale seg. Og hva er det som gjør at en level 60 liksom skal ha så mye bedre på ting enn andre som "bare" er level 59 eller 20 for den saks skyld?

 

Mythix

-60 hunter

-41 rogue

-30 priest

-27 shaman

-24 pala

Fordi du, med en lvl 30 priest, ikke har en sjans til og oppnå samme talentbuild som en lvl 50+ priest har. Du har ikke muligheten til og ha det meste en trenger fra shadow treet samtidig som og ha de talent'ene en virkelig trenger fra disc treet.

 

Du får satse på sta/int gear og glemme spirit helt, og være enige med resten. Spirit er så undervurdert at det er helt utrolig. Til grinding/farming er høy spirit mye viktigere enn høy intellect (og stamina forøvrig). Med de rette talents og rett gear kan en shadowpriest farme/grinde UTROLIG effektivt skal jeg si deg, mer effektivt enn det meste på samme lvl, forutom mage.

 

Men det finner en selvsagt aldri ut om en satser kun på sta/int gear.

 

PS! husk dette gjelder for shadowpriests. Disc/Holy aner jeg ikke noe om, siden jeg aldri har gidda og specce det (Og være heal/dispell bot er ikke min ting).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...