Gå til innhold

Hva kan jeg finne på i Oslo på 12 timer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Colosseum viser sikkert en god film, og du vil trenge å slappe litt av i beina uansett.

Hvis du er aktiv, og med venner kan du stikke innom megazone.

Du kan stille deg i disken på ei platesjappe og høre gjennom en cd "fordi du lurer på om du skal kjøpe den", og så gå videre til neste platesjappe og gjøre det samme. (Mitt favorittsyssel når jeg venter på at eventuelle feminine venner av meg (gutter eller jenter) skal handle ferdig klær).

Du kan sette deg på aker brygge og se utover en stund.

etc.

Lenke til kommentar
Hadde farta litt rundt... mot Akerselva og Gamlebyen er koslig :) .. bare pass deg for noen litt sketchy steder rundt elva,men det ser du fort ;)

Synes nå egentlig at Gamlebyen er litt "oppskrytt". Jeg hadde chilla med en kaffe på Akerbrygge, kanskje sett en film på Colloseum, tatt en lang gåtur langs Karl-Johan, en bagel og smoothie på Grünerløkka, og kanskje tatt en tur til Oslo City :)

 

Kos deg :)

Lenke til kommentar

Få tak i noen folk som selger noen kraftige saker, så får du deg en "fyketur" i byen :p

 

Selv har jeg vært i oslo en del ganger, men skjeldent det har vært noe å gjøre der..

Men det kan være siden jeg ikke gikk så mye rundt i gatene og lette etter ting heller..

Var mer på jobb liksom...

 

Men husker i den tiden, så var det faktisk kjekt å se rundt inne på togstasjonen.

Var mye spennende der. Et lite museum elns om jeg ikke tar helt feil..

Lenke til kommentar

Du må innom her:

 

http://www.soundofnoise.no/

 

Oslos største (eneste?) rene metal-platebutikk. Rocka betjening og alltid god musikk å høre i høytalerne. For ikke å glemme tusenvis av plater.

Den er rett over gata fra Rockefeller. Hvordan beskrive veien..hmm.

Ta utgangspunkt i Oslo S, gå så oppover til domkirka og sving til høyre før du går forbi. Følg veien hele veien forbi det store firkanta torget (Youngstorget, oppi trappa er en annen goth/metal kles-butikk, Wolf's Lair, mye mindre men de har mye rart) med ei fontene på midten..fortsett til du går forbi en bank, og se oppover mot venstre. Du skal se et stort "hus" midt i veien, det er en undergang for biler. Rockefeller og John Dee er oppover denne gata, og også Sound of Noise (tror du ser et skilt nede i krysset det står Sound of Noise, 50 meter ellerno)

 

Ellers er Bodymap en klassiker blant metalinteresserte, det ligger i kjøpesenteret Arkaden, inngangen er i Karl-Johan.

http://www.bodymap.no/

Utvalget på sida er visst SVÆRT begrenset ift det som er i butikken.

 

Det spilles alt fra black metal til electro-goth i butikken alt etter hvem som er på jobb.

Bodymap er rett fram helt til utgangsdøra på motsatt side. Der selger de alt mulig av fete, men altfor dyre klær og smykker.

De har et gigantisk utvalg av bandgensere og skjorter. Og mere goth-orienterte klær.

Bare ikke kjøp wristguards med pigger på og tro du slipper inn på Spektrum :)

http://www.bodymap.no/products.asp?mainCatId=8&catId=72

 

Også har man jo Outland inne på Oslo S for den fantasyinteresserte, med alt av rare animefilmer og rollespillbøker og et helt bibliotek av asiatiske filmer.

 

Edit: leste akkurat at du drar ikveld, så da er vel denne posten rimelig for seint ute :p

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Synes nå egentlig at Gamlebyen er litt "oppskrytt"

Kommer vel helt ann på hva du forventer deg det da?

 

Syns selv det er digg å slappe av i middelalderparken, gjerne med en kald øl :D ,selvom det ikke helt er sesongen for det nå da men :p

Jeg er veldig ofte i Oslo, men har faktisk bare vært i Gamlebyen en gang. Da regnet det, og jeg synes ikke det var så spennende i middelalderparken, men jeg er sikker på at opplevelsen hadde vært en annen om det ikke hadde regnet :)

Lenke til kommentar
Synes nå egentlig at Gamlebyen er litt "oppskrytt"

Kommer vel helt ann på hva du forventer deg det da?

 

Syns selv det er digg å slappe av i middelalderparken, gjerne med en kald øl :D ,selvom det ikke helt er sesongen for det nå da men :p

Jeg er veldig ofte i Oslo, men har faktisk bare vært i Gamlebyen en gang. Da regnet det, og jeg synes ikke det var så spennende i middelalderparken, men jeg er sikker på at opplevelsen hadde vært en annen om det ikke hadde regnet :)

mente ikke at det var så veldig spennende :p ,men det er fint der :) .. og Gamlebyen er ganske fin den også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...