Gå til innhold

VIA leverer bil-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HVA skal man med PC i bilen? Jeg syns det tar helt av. En bil er til å kjøre med, så man kommer seg frem og tilbake. Montere inn PC i bilen syns jeg tar helt av spør du meg. Egentlig helt på trynet.

Da synes du kanskje det er helt på trynet å ha cd-spiller og/eller radio i bilen også? Bilen er jo til å kjøre med, i følge ditt resonnement.

 

Jeg har brukt pc i bilen lenge jeg, i form av en lommepc. Denne bruker jeg både til å spille musikk på, se film på (hvis jeg må vente på noe, ikke mens jeg kjører ;)), og så bruker jeg den til gps-navigering.

 

Så kanskje det ikke er så helt på trynet med pc i bilen... :tease:

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar
HVA skal man med PC i bilen? Jeg syns det tar helt av. En bil er til å kjøre med, så man kommer seg frem og tilbake. Montere inn PC i bilen syns jeg tar helt av spør du meg. Egentlig helt på trynet.

Da synes du kanskje det er helt på trynet å ha cd-spiller og/eller radio i bilen også? Bilen er jo til å kjøre med, i følge ditt resonnement.

Ein CD-Spelar\Radio spelar musikk, radio, lydbok eller kva du vil og kan nyttas i fart. Ein PC derimot kan du ikkje bruke i fart, skulle du finne på å gjere det ville den blitt eit meget stort faremoment.

 

Eg er enig med jacoweb, kva i alle dagar skal ein med PC i bilen? Det er jo eit transportmiddel.

 

Harddiskbasert CD-Spelar derimot, det hadde vært eit stort steg i riktig retning, så lenge den er konstruert på eit vis som tåler vibrasjon, kanskje flashbasert lagring.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Morsomt og spennende, men så var det dette med CF og antall overskrivninger før minnekortet går i stykker. Det hadde vært mer gunstig å kunne kjøre en 2,5" eller 1,8" HD i denne, evt. om maskinen kan boote en slik HD fra USB eller Firewire.

 

Da kan man med diverse utbyggingsmuligheter få seg en avansert bilnavigasjonsmaskin, med diverse multimediamuligheter.

Lenke til kommentar
HVA skal man med PC i bilen? Jeg syns det tar helt av. En bil er til å kjøre med, så man kommer seg frem og tilbake. Montere inn PC i bilen syns jeg tar helt av spør du meg. Egentlig helt på trynet.

Da synes du kanskje det er helt på trynet å ha cd-spiller og/eller radio i bilen også? Bilen er jo til å kjøre med, i følge ditt resonnement.

Ein CD-Spelar\Radio spelar musikk, radio, lydbok eller kva du vil og kan nyttas i fart. Ein PC derimot kan du ikkje bruke i fart, skulle du finne på å gjere det ville den blitt eit meget stort faremoment.

 

Eg er enig med jacoweb, kva i alle dagar skal ein med PC i bilen? Det er jo eit transportmiddel.

Riktig! Kan ikke sammenligne en radio/cd spiller med en PC. Radioen går av seg selv. Greit at pcen går av seg selv også, men der må du jo gjerne titte ned på displayet for å gjøre ting. Men men.. jeg skal ikke lage noe tull ut av det her. Sa bare min mening.

Lenke til kommentar
HVA skal man med PC i bilen? Jeg syns det tar helt av. En bil er til å kjøre med, så man kommer seg frem og tilbake. Montere inn PC i bilen syns jeg tar helt av spør du meg. Egentlig helt på trynet.

Da synes du kanskje det er helt på trynet å ha cd-spiller og/eller radio i bilen også? Bilen er jo til å kjøre med, i følge ditt resonnement.

Ein CD-Spelar\Radio spelar musikk, radio, lydbok eller kva du vil og kan nyttas i fart. Ein PC derimot kan du ikkje bruke i fart, skulle du finne på å gjere det ville den blitt eit meget stort faremoment.

 

Eg er enig med jacoweb, kva i alle dagar skal ein med PC i bilen? Det er jo eit transportmiddel.

Pcer er mye mer praktisk å spille lydfiler med, passasjeren kan underholdes, man kan installere kart, og veivisere koblet opp mot gps. Vet ikke om det er mulig, men det hadde vært tøft å ha en overgang fra den tilkoblingen til bilens elektroniske kontriollenhet, og over til PCen, så kan man logge kjøringen på pcen, og få stats osv :)

 

AtW

Lenke til kommentar

btw, du kan jo altså kople pcn til tenninga på bilen, så når du vrir om, så starter du pcn, når du slår av, så setter du pcn i dvalemodus..eg holder på å lage til system der eg har ekstra batteri bak i bilen, og når eg slår av tenninga, skal f.eks inn på esso og kjøpe pølse, eller inn på dolly og hente pizza, så står pcn og trekker strøm fra batteriet bak, i ca 15-20 min, før den går i dvalemodus, så når eg starter bilen, så er pcn kjapt oppe

Lenke til kommentar
Bra at også bilen begynner å bli digital etterhvert.  Jeg gleder meg til den dagen man kan fjernstyre bilen fra internett, det ville vært meget praktisk :)

Lurer på hvem så ville ha fått fartsfoten da, vis du ble stoppet? :)

Microsoft selvsagt :p

 

"Programmet har utført en ulovlig handling"

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

hmm, denne kompisen kan jo brukes som en "billig" hjemmepc også :p

 

live-cd linux på minnekortet, med mythtv eller lignende kansje? også en ekstern harddisk på usb eller helst firewire (så slipper en å rote med ekstra strøm) og vips.

 

og var det ikke noen som fant ut at flash nå har så mange rewrites at en måtte foreta 10 i timen i 27 år for å slite det ut? eller var det på ett annet forum tro...

Lenke til kommentar

Harddisker er mye mer hardføre enn vi tror. Bare se på alle som løper rundt med iPod etc som er harddiskbasert.

 

Det er jo ikke noe nytt med "pc" i bilen, mange nye luksusbiler i dag blir levert med skjerm, som viser gps, aircondition, radio/cd, til og med tv! (Vet aude har tv-tuner, men den slår seg av over 20kmt elns)

Selv har jeg en kamerat som har bygd pc i bilen basert på via prosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...