Gå til innhold

nVidia ForceWare 81.84 er klare fra nVidia selv...

_Spook_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Og vi venter i spenning på Linux/FreeBSD/Solaris-driverne.

1.0-8xxx for Linux vil virkelig latterliggjøre ATi sine "drivere". :cool:

For ikke å snakke om ATi sine FreeBSD og Solaris drivere som ikke eksisterer engang... :!:

Lurer på hvor lang tid det tar før vi ser Crossfire suport i Linux... :cool:

Skrevet (endret)
Raptor,05/10/2005 : 10:51]
Og vi venter i spenning på Linux/FreeBSD/Solaris-driverne.

1.0-8xxx for Linux vil virkelig latterliggjøre ATi sine "drivere". :cool:

For ikke å snakke om ATi sine FreeBSD og Solaris drivere som ikke eksisterer engang... :!:

Lurer på hvor lang tid det tar før vi ser Crossfire suport i Linux... :cool:

SLI-støtten vil ikke bare gjelde for GNU/Linux. Denne støtten vil vi garantert også se i FreeBSD, og sannsynligvis Solaris. Det er fordi nVIDIA har samme drivere for GNU/Linux, FreeBSD og Solaris. nVIDIA kommer til å dominere Linux/UNIX-fronten totalt når 1.0-8xxx-driverne kommer. ATI har litt av en jobb foran seg hvis de skal komme opp på samme ytelsesnivå som nVIDIA, for ikke å snakke om plattformstøtten.

En annen gladnyhet, som kanskje er litt off-topic i denne sammenheng: Jeg fikk Solaris-driverne til å fungere med et GF6200. Kortet ble tolket riktig i nvidia-settings, selv om driverne offisielt kun støtter Quadro-serien. Det betyr at high-end kortene i GeForce-serien også er støttet i Solaris (I hvert fall GF6800-serien, kanskje også GF7800, fordi Solaris-driverne har samme versjonsnummer som Linux- og FreeBSD-driverne, 1.0-7676), siden GF6200 er såpass nytt som det er.

Edit: eneste driverstøtte ATI har utenom GNU/Linux er den åpne DRI-driveren som følger med X.Org. Men disse driverne er ingen ting i forhold til nVIDIA-driverne som gir full 2D- og 3D-støtte.

Endret av stigfjel
Skrevet

Skal ikke denne virke for GeForce 6800LE? Jeg prøvde å installere, men fikk som svar "The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit." Jeg valgte 81.84_winxp2k_32bit_english.exe fra den øverste linken.

Gikk så inn på www.nvidia.com og fikk servert 78.01, som installerte seg greit.

Skrevet (endret)

Kan jo forresten legge til at jeg fikk 300 poeng ekstra i 3dmark fra 78.05 til 81.84 driverne.

Edit: 8196 nå :) De rutinene for dual-core cpu ser ut til å fungere godt sålangt...

Endret av _Spook_
Skrevet
Skal ikke denne virke for GeForce 6800LE? Jeg prøvde å installere, men fikk som svar "The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit." Jeg valgte 81.84_winxp2k_32bit_english.exe fra den øverste linken.

Gikk så inn på www.nvidia.com og fikk servert 78.01, som installerte seg greit.

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=7959

Last ned den .inf filen der og bytt med den som er i katalogen med 81.84 driverne. Så funker alt så meget bedre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...