Gå til innhold

Er komplett trygt?


Anbefalte innlegg

torsvb skrev 05/10/2005 : 15:25

Orker ikke lage en ny tråd, siden denne først handler om komplett.no.

 

* div varer*

 

Har bestilt dette fra komplett og betalt med VISA. Vil komplett legge av en mobiltelefon til resten av bestillingen er på lager? Frykter at K750i blir utsolgt før de får inn musa. Er det rutine at de som bestiller først får varen først? 

Dersom du har bestilt flere varer og noen er på lager og andre ikke, vil vi reservere (les: holde av) de som er på lager til alt er på plass. Dersom du har valgt samlet forsendelse blir varene sendt samlet, hvis du har valgt fortløpende levering vil varene bli levert fortløpende.

 

Håper det var oppklarende, hvis ikke - spør i vei :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoi!

Noen ganger er de greie, andre ganger er de vanskeligere.

 

Har et skjermkort som jeg mener har tatt kvelden.

Først sa de at kortet sansynligvis var defekt, men at garantien var utløpt (etter snaue 3 år).

Jeg hevdet at reklamasjonstiden var fem år og klagde til Forbrukerrådet.

Dermed fikk jeg mail fra Komplett om at fristen riktignok var 3 (!) år, men at feilen neppe var en såkalt mangel.

Både på Lovdata og Komplett kan man lese at reklamasjonstiden er 2 eller 5 år, så hvor vedkommende saksbehandler fikk 3 år fra, er for meg en gåte.

Uansett var altså essensen i tilbakemeldingene at jeg ikke hadde krav på nytt skjermkort. Begrunnelsene for dette har variert og er delvis basert på åpenbare feiloppfatninger.

Jeg tror ikke de bevisst forsøker å lure kundene, men ønsker vel å unnslippe ansvar, dersom det er mulig.

Som sagt kan de også være greie. Ved et tilfelle sendte de meg et nytt hovedkort før de hadde fått det gamle i retur.

HH

Lenke til kommentar
Komplett er en trygg og seriøs nettbutikk. Men de er store og trege, så noen dagers leveringstid, samt noen ukers (2-4 uker) behandlingstid ved reklamasjoner må beregnes.

Nå las jeg helt feil her. Tenkte det måtte deles. Trodde det stod: "Komplett er en stygg og useriøs nettbutikk"

 

Et halvt sekund senere brøt jeg ut i latter... :!:

Lenke til kommentar
Komplett er en trygg og seriøs nettbutikk. Men de er store og trege, så noen dagers leveringstid, samt noen ukers (2-4 uker) behandlingstid ved reklamasjoner må beregnes.

Nå las jeg helt feil her. Tenkte det måtte deles. Trodde det stod: "Komplett er en stygg og useriøs nettbutikk"

 

Et halvt sekund senere brøt jeg ut i latter... :!:

hehe.. har opplevd lignende før ;)

Lenke til kommentar
2. Du må betale forskudd.

3. Benytter du VISA-kort på nett så er det alltid en liten sjanse for feil/problemer/svindel.

Det er jo bare tull da. For det første så er det ingen seriøse butikker som krever forskuddsbetaling. Er det noen som gjør det, velg en annen butikk.

 

Betaling med Visa/Mastercard på nettet er en veldig trygg måte å betale på. All informasjon som går over nettet er kryptert og hvis man skulle bli svindlet dekker visa/mc ALLE kostnader. Det er også veldig strengt på når og hvordan en butikk belaster deg. De får ikke lov å belaste før varen sendes, og skulle en useriøs butikk svindle deg, må du ikke betale noe for det heller.

 

Slutt å prat om ting du ikke har peiling på...

Lenke til kommentar
3. Benytter du VISA-kort på nett så er det alltid en liten sjanse for feil/problemer/svindel.

 

Betaling med Visa/Mastercard på nettet er en veldig trygg måte å betale på.

 

Slutt å prat om ting du ikke har peiling på...

Tror du bør ta kontakt og høre med VISA om de kan garantere 100 % sikkerhet på nettet. Tror ikke du får det !

 

Betaler du med VISA så blir beløpet trukket/sperret fra din konto straks handelen er registrert. Selve forsendelsen kan du få flere uker etterpå (hvis varen f.eks. ikke er på lager).

 

Og du er fint om du kan bruke en litt høfligere tone ovenfor de andre brukerne her.

Lenke til kommentar

Jeg la inn en ordre på en PC (med egne tilpassninger) på kvelden lørdag 01.oktober. Komplett frigjorde den for plukking først på morgenen onsdag 5.oktober etter at jeg hadde ringt og purret...

 

Nå har det gått snart et døgn siden den ble frigjort for plukking, og den står fortsatt på status "frigjort for plukking". Alle varene er på lager og status OK, så jeg fatter ikke hvorfor det går så tregt! De klarte jo å reservere pengene de skulle ha for PC'en allerede lørdag kveld... Ikke helt fornøyd med effektiviteten...

 

Eller er jeg bare veldig kravstor? Forventet sendingsdato på ordreren står i 1.oktober... :hmm: Bestilt kvelden 1.oktober, frigjort for plukking 5.oktober kl 9.30 etter at jeg ringte... og status nå 6.oktober kl 9.00 er at den fortsatt står til plukking...

 

:ermm:

Lenke til kommentar
Jeg la inn en ordre på en PC (med egne tilpassninger) på kvelden lørdag 01.oktober. Komplett frigjorde den for plukking først på morgenen onsdag 5.oktober etter at jeg hadde ringt og purret...

 

Nå har det gått snart et døgn siden den ble frigjort for plukking, og den står fortsatt på status "frigjort for plukking". Alle varene er på lager og status OK, så jeg fatter ikke hvorfor det går så tregt! De klarte jo å reservere pengene de skulle ha for PC'en allerede lørdag kveld... Ikke helt fornøyd med effektiviteten...

 

Eller er jeg bare veldig kravstor? Forventet sendingsdato på ordreren står i 1.oktober... :hmm: Bestilt kvelden 1.oktober, frigjort for plukking 5.oktober kl 9.30 etter at jeg ringte... og status nå 6.oktober kl 9.00 er at den fortsatt står til plukking...

 

:ermm:

pengene blir reservert automatisk så det er ikke noe komplett gjør manuelt, og de har andre kunder enn deg, det tar litt tid å bygge masse maskiner hver eneste dag og det finnes andre grunner til at det avogtil tar litt tid før de får sendt varene

Lenke til kommentar

Jeg vet jo at Komplett har andre kunder enn meg, det var heller ikke mitt poeng.

 

Synes bare at informasjonen og estimatene Komplett gir er vel optimistiske... Det er vel bedre å estimere litt mer tid, og heller "overraske" kunden med en raskere levering, enn å estimere for optimistisk og deretter la kunden "vente"...

 

Skjønner jo at ting tar tid og at det tar tid å sette sammen en maskin. Men med litt mer utfyllende informasjon enn kun "frigjort for plukk" hadde man kanskje fått en bedre kundeopplevelse?

 

Jeg skjønte jo med en gang at estimert sendetid den 01.oktober var helt umulig, når ordreren ble lagt inn kvelden 01.oktober. Men da burde vel systemet estimere en ny tid?

 

Jaja.. uansett... PC'en blir nok ferdig en eller annen gang snart håper jeg :)

Endret av johanch
Lenke til kommentar
Tror du bør ta kontakt og høre med VISA om de kan garantere 100 % sikkerhet på nettet. Tror ikke du får det !

 

Betaler du med VISA så blir beløpet trukket/sperret fra din konto straks handelen er registrert. Selve forsendelsen kan du få flere uker etterpå (hvis varen f.eks. ikke er på lager).

 

Og du er fint om du kan bruke en litt høfligere tone ovenfor de andre brukerne her.

Ehm, Internett består av X antall milliarder sider, selvfølgelig kan de ikke garantere det. Men de har mange strenge regler for hva forhandlere de har avtale med kan gjøre og ikke gjøre, som i sum gjør det veldig trygt for deg som kunde å betale med kort på nettet.

 

Høflig tone, det bruker jeg som oftest, men blir forbanna når folk hausser opp at det er farlig å bruke kort på nettet, for det er det ikke. Har gjort det selv i mange år nå, og aldri blitt svindlet. Mulig jeg bruker hodet mer enn andre, ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...