Gå til innhold

Prosessorer du har råd til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en sempron 2600+ og klokker den til 2,7GHz. Kjører superpi 1m på 37s. 2-2-2-5 ram på 169mhz (billig noname-ram). Til 450,- er jeg ganske fornøyd med denne cpu'n :p

Sempron skalerer omtrent like bra som øvrige K8-prosessorer. For å nå 2,6-2,7 GHz trenger man bare HK og CPU for 1000 kroner tilsammen (pluss litt flaks da).

Lenke til kommentar

ja, plukket opp et Abit NF8 på komplett, og ser etter noe rimelig bh5 eller tccd ram på bruktmarkedet. Da har jeg betalt under 1500,- for ram, cpu og hk som yter nesten like bra som en uklokket fx-55.

 

btw, så har jeg også et 6800le som jeg betalte 1000,- for. softmodda og overklokket scorer jeg endel over 5k i 3dmark05 med S-754 systemet mitt.

 

føler at jeg har fått ganske mye for pengene :yes:

Lenke til kommentar
ja, plukket opp et Abit NF8 på komplett, og ser etter noe rimelig bh5 eller tccd ram på bruktmarkedet. Da har jeg betalt under 1500,- for ram, cpu og hk som yter nesten like bra som en uklokket fx-55.

 

btw, så har jeg også et 6800le som jeg betalte 1000,- for. softmodda og overklokket scorer jeg endel over 5k i 3dmark05 med S-754 systemet mitt.

 

føler at jeg har fått ganske mye for pengene :yes:

Så er nicket ditt Økonom da. Kan vel si du lever opp til navnet ditt. :)

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt, så er ikke dette en fulstendig test. Ingen fulstendig CPU test er uten multitasking, alle kjører flere tråder samtidig. Eks har jeg iTunes, The all seeing eye, FF, DC, Steam, anti virus progra, gmail notifier osv.

 

De tallene som er vist frem er pynte tall, ingen jeg kjenner har bare et program oppe. Siden jeg vel aldri har sett AMD gjøre det bra på multitasking untatt X2 serien. Og HW sin evne til å lene seg mot AMD så er det litt mistenkelig. Er det en grunn for at dere ikke hadde multitasking? Klarte dere det ikke? :roll:

 

Hvor viktig er encoding i forhold til multitasking? Når var sist gang du encodet noe, og når hadde du to programmer oppe sist?? :hmm:

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

Hw har ikke noen helning mot noen som helst ;D

 

Jeg er journalist og tester for hw, og jeg heller hverken mot det ene eller andre. For øyeblikket har jeg kun Intel maskiner i huset. Er jeg fanboy da? :D

 

Uansett MacFan har RBW gjort en kjempe jobb, og det er ikke lett å tilfredstille alle :D

 

Skulle gjerne sett enda mer tester jeg og kanskje enda fler cpu's :D

Men å teste tar tid og krefter.

Lenke til kommentar
ja, plukket opp et Abit NF8 på komplett, og ser etter noe rimelig bh5 eller tccd ram på bruktmarkedet. Da har jeg betalt under 1500,- for ram, cpu og hk som yter nesten like bra som en uklokket fx-55.

 

btw, så har jeg også et 6800le som jeg betalte 1000,- for. softmodda og overklokket scorer jeg endel over 5k i 3dmark05 med S-754 systemet mitt.

 

føler at jeg har fått ganske mye for pengene :yes:

Hehe, ja det var et bra og billig system og god klokk.

 

Har selv p-m 1600@2750(72% overklokking med boxed vifta) nå, og ytelse i spill er iallefall like bra som en fx57 med samme skjermkort. Ikke så ille med en cpu til 1600kr, adapter til ca 300 med vifte, demo asus pc800e deluxe til 600, twinmos bh5 ram til 1000lappen og ocz ddr booster til 500. Hadde et feilprisa 6600gt midlertidig fra elkjip til 800. Da kostet systemet meg litt over 4000kr. Fikk over 10200poeng i 03 med dette oppsettet og maks klokk. Nå har jeg kjøpt meg et x800xl demobrukt. Dette yter selvfølgelig bedre, men klokker dessverre ræva dårlig sammenlignet med 6600gt. Bare ca 10 % på minne og core med vannkjøling på core :no:

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Som jeg har sagt, så er ikke dette en fulstendig test. Ingen fulstendig CPU test er uten multitasking, alle kjører flere tråder samtidig. Eks har jeg iTunes, The all seeing eye, FF, DC, Steam, anti virus progra, gmail notifier osv.

 

De tallene som er vist frem er pynte tall, ingen jeg kjenner har bare et program oppe. Siden jeg vel aldri har sett AMD gjøre det bra på multitasking untatt X2 serien. Og HW sin evne til å lene seg mot AMD så er det litt mistenkelig. Er det en grunn for at dere ikke hadde multitasking? Klarte dere det ikke? :roll:

 

Hvor viktig er encoding i forhold til multitasking? Når var sist gang du encodet noe, og når hadde du to programmer oppe sist?? :hmm:

Hvis du leser mitt første innlegg i denne tråden på side 1, viser heller grafene det motsatte (selv om det ble oppklart av HW.no hvorfor grafene var sånn).

 

Intel CPUene er "favorisert" i grafen jeg postet, samt i kommentarene. Hadde jeg trodd HW.no favoriserte noe her var det i såfall Intel.

 

Men, det tror jeg ikke - jeg godtar forklaringen som ble gitt ;)

Lenke til kommentar
Og HW sin evne til å lene seg mot AMD så er det litt mistenkelig. Er det en grunn for at dere ikke hadde multitasking? Klarte dere det ikke? :roll:

Kanksje det har noe med gjøre at AMD faktisk er bedre om dagen? Såklart skulle man alltid øsnke seg flere benchmarks, men man skal være forsiktig med å påstå at det er fordi hw.no "foretrekker AMD". Innleggene dine får litt fanboy-preg med en gang.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvem er egentlig han viftegutten og hvorfor snakker dere om han hele tiden.

 

En bra test forresten, er ikke så allverden intressert i å spille og når jeg ikke er på jobb så sitter jeg ikke med allverdens tunge applikasjoner. Brenner stort sett dvder, surfer og programmerer.

Og da duger min prescott 2.67 og asus p4pe i massevis. Har ikke hatt en tvungen restart på over ett år og det synes jeg er veldig imponerende.

Stabilitet er viktigere en allverdens benchmarks. Men man har seff lyst på det nyeste og beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...