Gå til innhold

Kan jeg øker 3DMark scoren min ved å bytte CPU?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slutter meg helt til Kina Bill.

 

Hvis du har fått levert rammen på postordre og/eller har bestilt på nettet har du 14 dagers angrefrist. Kjøpte du rammen for en uke siden kan du bytte den nå. Men gjør det bare om du vil bytte til DDR. Du er greit å beholde det du har, men engang må du jo oppgradere så det er opp til deg. Kan du returnere rammen lønner det seg nok å bytte nå, fordi venter du må du selge det brukt og da får du mye mindre.

 

I såfall ville jeg bare byttet HK og RAM, og beholdt prosessoren. Du får så liten ytelsesforbedring på fra 1800 til 2200 at du vil merke lite til det. Kan du returnere de 512 mb ram du nettopp har kjøpt og selge den siste rambrikken + hk på QXL, vil et nytt hk og 512 mb ddr ram koste deg 500-900 tror jeg.

 

Forøvrig er 512 ram vanligvis nok. Jeg kjører w2k med ganske mange programmer aktive og bruker stort sett 300-380 mb ram. WinXP krever litt ekstra.

 

3dmark-scoren din er helt grei den - jeg har aldri målt min, men vet jeg ligger langt under (har ikke G4). Har likevel null problem med å kjøre nyere spill i 1024x768x32.

Lenke til kommentar

er det ikke litt optimistisk å kjøre AA på Gf3TI200 kort da? iallefall i slike oppløsninger...

 

som han andre sa, gå så langt ned i oppløsning at du får iallefall 85hz, så sjekker du om det går "glatt" med AA på, hvis ikke, så ikke bruk det...

 

å kjøpe SD ram var nok en tabbe...men gjort er gjort (og elg er elg...:smile:

 

jeg hadde heller gitt F. i de "helt ekstreme" ytelses killerne, som AA, og ventet til du virkelig trenger å oppgradere...

Lenke til kommentar

er det ikke litt optimistisk å kjøre AA på Gf3TI200 kort da? iallefall i slike oppløsninger...

 

som han andre sa, gå så langt ned i oppløsning at du får iallefall 85hz, så sjekker du om det går "glatt" med AA på, hvis ikke, så ikke bruk det...

 

å kjøpe SD ram var nok en tabbe...men gjort er gjort (og elg er elg...:smile:

 

jeg hadde heller gitt F. i de "helt ekstreme" ytelses killerne, som AA, og ventet til du virkelig trenger å oppgradere...

Lenke til kommentar

Du kan vel uansett ringe dem og spørre dem om du kan få bytte til ddr. Kanskje de er greie. Si at du kjøpte feil sort og skulle ha ddr (håper du har kjøpt HKet ditt et annet sted :smile: ). BTW, hvis det ikke var angrefristlapp med så har du lenger angrefristtid. Hvis du er under 18 så er det kanskje noen regler for det og.

 

Edit: Dvs. om du vil bytte, jeg mener ikke at du skal det :smile:. Men nytt hk + ddr ram - salg gammelt = rundt det ny cpu - salg gammel cpu ville kostet deg. Tror jeg.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: substeve på 2002-08-18 01:20 ]

Lenke til kommentar

Quote:


en ting til, i SiSoft Sandra 2002 Pro står det at mitt HK støtter opp til 1.8Ghz, det er XP 2200+ det, er det ikke?

kan jeg stole på Sandra?


 

Ikke stol på alt som Sandra sier.

Sandra sier at mitt hovedkort støtter "4GHz eller mer" og at jeg har SLOT1 Pentium 4 med ZIF sokkel.

 

Tror ikke du får noe mer fart på systemet med bare ny CPU, men skjermkortet er godt for mye mer.

Lenke til kommentar

Skjermkort er iallefall ikke alt i 3dmark. Jeg hadde 500p med: P2 400MHz,128MB SDRAM,v3 3000. Nå har jeg P4 1,8GHz, 512MB DDR og fortsatt v3 3000(GF4 var DoA). Og jeg får 2000p i 3dmark. Dvs. en firedobling av score. Har ennå ikke opplevd problemer på ytelsen, heller pga. manglende egenskaper til voodoo3. 3v3 på war3 sliter fortsatt dog...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-18 03:12, Jannis-15 skrev:

hmm?

mener du at jeg bok kjøpe et nytt grafikkort?!?

er litt trøtt akuratt nå, så det kan hende jeg missforstod litt.. :smile:


Mente akkurat det motsatte. Skjermkortet som du har er godt nok til å passere 10k uten problemer når det kombineres med bedre CPU/RAM/HK.

 

Jeg får bedre score enn deg, men med dårligere skjermkort.

Lenke til kommentar

"kjøp aldri før det du har ikke er bra nok" synes jeg. Sd-Ram holder en stund til. Jeg har selv 256mb sd-ram. Neste oppgradering blir nok nytt 3d-kort og HK med Via KT400 og DDR-Ram.. Men det blir nok en stund til. Så lenge alle spilla kjører bra nok på 1280x1024 full detail og med 16bit fargedybde (personlig synes jeg 32bit frage er unødvendig..)

 

Spar de penga du.. Spar til DDR og KT400 du :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


jeg kjøpte meg jo 768Mb SDRAM for en uke siden for 1154,-, var dette en stor tabbe?


 

Ja! Det var en ganske stor tabbe...

1. Overkill...

2. Kunne like godt oppgradert til DDR og salgt ditt gamle hovedkort og ram. Hadde kanskje tjent på det, om du hadde gått for 256 MB DDR.

3. Du kunne kjøpt 512 MB SDRAM for 500 NOK av meg :wink:

 

Hilsen kjello2

Lenke til kommentar

Du sier spill hakker ved maks oppløsning, dette kan da umulig ha noe med systemet ditt å gjøre.

Jeg har Willamette 1.5, Gf4Ti4400 og 384Mb SDRAM, og ingen spill jeg har hakker ved 1280*1024 oppløsning og med detaljer på maks. Kanskje med unntak av Morrowind i byene, men det hakker nesten på alle maskiner, har jeg inntrykk av.

Sikker på at alt er som det skal være i Windows?

 

Jeg skal så visst ikke oppgradere før neste sommer, og i hvertfall ikke pga dårlig 3DMark-score (7500 poeng)!

Kanskje kjøpe 128MB mer Ram, hvis prisen snart synker igjen, dog SDR er jo ikke akkurat svinedyrt for øyeblikket heller da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...