Gå til innhold

Day of Defeat(source) vs Call of Duty(2) -tråden


Anbefalte innlegg

Jeg elsker Call of Duty, både singleplayer og multiplayer og det er vel det spillet jeg har spillt mest på LAN siden det kom ut. Men nå når jeg har spillt DoD en del (mye source i det siste), og jeg har fått en ny favoritt!

 

Jeg syns mapa er mye bedre på CoD, men gameplayet til DoD banker ut det argumentet.

 

I Call of Duty, er foreksempel SMG'ene ikke bare bra til å cleare rom med, og å rushe med, slik som den skal være.. neida, man bare switcher til single fire mode og skyter heeelt rett og kan nesten snipe. I Day of Defeat må man faktisk spille rifle klasse hvis man skal skyte langt, man kan ikke snipe med en Thompson.

Dette gjør at det er større forskjell på klassene i DoD. Også dette med at bare Assasult klassen har røyk granat i DoD er genialt. Jeg syns også MG, og anti-mg-klassene, sniper og rocket er mye bedre/mer brukt i DoD.

Å snipe er også veldig gøy på CoD, men du driter i hva du sniper, skyter på det man ser, leter ikke etter en MG som er i nøkkelposisjon, slik du gjør i DoD.

 

Altså, mitt viktigste poeng er at det er større forskjell på klassene i DoD, enn i CoD, og at hver klasse er viktigere. (Hvor ofte blir MG klassen brukt i CoD f.eks?)

 

Diskuter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke prøvd noen av delene, men blir sikkert å like DoD Source best på grunn av fysikk, noe som CoD 2 ikke har.

Skal vi sammenligne de to spillene med hva de har kontra det de ikke har, så vinner nå COD2 suverent da!

 

CoD2 har singleplayer OG multiplayer, DOD:S har bare multiplayer.

CoD2 har massevis av filmatiske øyeblikk, det har vel ikke DoD:S (utover hva man selv klarer å få til av og til).

CoD2 har kjøretøy i multiplayer, det har ikke DoD:S.

CoD2 har vel en bedre grafikk enn DoD:S (?)

CoD2 har en skikkelig historie, DOD:S er bare ren run 'n' gun (siden DOD:S bare har MP).

 

DoD:S har fin fysikk, noe CoD2 ikke har i det hele tatt.

 

Selvfølgelig finnes det trilliarder av ting som CoD2 har, men som ikke DOD:S har, og omvendt, men jeg bare la ut disse for å poengtere. Man kan jo ikke si at DOD:S er bedre bare fordi det har ragdoll-fysikk, og ikke CoD2!

Lenke til kommentar

Okei, det at CoD har singleplayer er bra.

 

Men la oss diskutere multiplayer delen?

 

Jeg syns at det er mer gøy å spille uten kjøretøy, enn med kjøretøy i CoD. Tank vs tank er den som treffer først (prøve å treffe bak eller på siden) som vinner, ikke noe spenning. Å det å møte på en tank eller to når man er uten tank er heller ikke veldig gøy syns jeg.

Når jeg linker på CoD, spiller vi de gamle mapene, uten kjøretøy.. kanskje mp_foy av og til bare.

 

Jeg syns også at grafikken i DoD:s var bedre, "raskere" enn i CoD2 Demoen, og fysikken mye bedre.. men det er det kanskje bare jeg som mener?

Jeg syns CoD2 (demoen) var veldig lik CoD1, både grafikk messig og gameplay messig.

Lenke til kommentar

CoD har ikke ragdoll nei...

Liker ragdollen i DoD faktisk.

CoD har mye bedre grafikk enn DoD, men samtidig krever det en del mer å faktisk få den bedre grafikken.

Alt i alt syntes jeg at skriptingen i CoD ødela singleplayerdelen for min del...og CoD2 gjør d ikke bedre heller.. Ble stående og høre på masingen om at jeg måtte flanke høyre, 10 ganger på rad...samme voice over og over...jadda..

Hver runde gjennom banen skjedde alt på millimeteren samme...

Lenke til kommentar

cod 2 singelplayer som er kjedlig vs dod:s som sikkert får botter(de gamle dod botene var suvirene) har dod.v1 instalert på pc'n bare for å spille med boter og er helt klart det beste SP ww2 spillet jeg har(med unntak av H&D 2 men det er jo et ennet type spill.) spillt

 

MP cod 2 er sikkert like kjedlig som SP'n og at de har kjøretøy er ikke noe pluss..

 

DoD/DoD:S beste MP FPS som finnes eneste spillet jeg orker å spille på nett mer en 1 time noen få ganger i måneden..

 

DOD FTW

Lenke til kommentar
[iC' date=30/09/2005 : 13:22]
Har ikke prøvd noen av delene, men blir sikkert å like DoD Source best på grunn av fysikk, noe som CoD 2 ikke har.

Skal vi sammenligne de to spillene med hva de har kontra det de ikke har, så vinner nå COD2 suverent da!

 

CoD2 har singleplayer OG multiplayer, DOD:S har bare multiplayer.

CoD2 har massevis av filmatiske øyeblikk, det har vel ikke DoD:S (utover hva man selv klarer å få til av og til).

CoD2 har kjøretøy i multiplayer, det har ikke DoD:S.

CoD2 har vel en bedre grafikk enn DoD:S (?)

CoD2 har en skikkelig historie, DOD:S er bare ren run 'n' gun (siden DOD:S bare har MP).

 

DoD:S har fin fysikk, noe CoD2 ikke har i det hele tatt.

 

Selvfølgelig finnes det trilliarder av ting som CoD2 har, men som ikke DOD:S har, og omvendt, men jeg bare la ut disse for å poengtere. Man kan jo ikke si at DOD:S er bedre bare fordi det har ragdoll-fysikk, og ikke CoD2!

Second to that :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...