Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken Lett MC bør jeg gå for? Budsjett 20k....


Solid Edge

Anbefalte innlegg

Hei....

 

skal og må kjøpe sykkel til våren dvs. trenger et fremkost middel, og da må jeg jo da gå før en lett sykkel. sykkelen må koste mellom 0 og 20000 kr. den må ikke være så altfør gammel (1990 Min.). den skal da også vare et par år. bør helst være en 125 cc og det skal ikke være en terreng sykkel, men en gate sykkel.

har vurdert sykler som Honda NSR og Yamaha TZR.

 

det helst trenger å vite er hvilken sykkel jeg skal gå før.....modell...fritt frem før nye forslag :p

 

takk så mye på forhånd :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet 4 sykler til nå her er litt info fra dem:

 

 

 

1.

MC: Aprilia RS 125

Årsmodell: 2002

KM: 17650

Motorvolum: 125 ccm

Pris: 10000

Beskrivelse: Skåret sykkel ellers pen.

 

882545-bilde1-aprilia_rs_125_sbk_2003.jpg

 

2.

MC: Cagiva mito

Årsmodell: 1992

KM: 30000

Motorvolum: 125 ccm

Pris: 15000

Beskrivelse: selger cagivan min. den er noe defekt men starter å går.den trenger litt lakk og litt reprasjoner før den skal på vegen.

 

860699-bilde1-dsc00034.jpg

 

3.

MC: Honda NSR

Årsmodell: 1994

KM: 60000

Motorvolum: 125 ccm

Pris: 20000

Beskrivelse: Fin og rask sykkel. Har noen riper på høyre kåpeside. starten må fikses. selges pga. bilkjøp. ferdig pruta.

 

848390-bilde5-picture005.jpg

 

4.

MC: Yamaha TZR 125

Årsmodell: 1994

KM: Ikke angitt

Motorvolum: 125 ccm

Pris: 19500

Beskrivelse: Yamaha med nyoverhalt motor,nye dekk,nytt kjede og drev.Meget bra sykkel selges eller byttes i noe annet.

 

864120-bilde1-yam.jpg

 

Vet ikke helt hva som er bra her.... :hmm:

 

Er ikke helt sikker på at bilde av Aprilia'n stemme helt

Lenke til kommentar

Til 20 000 ville jeg UTEN TVIL kjøpt meg en "chopper" med 4 takts motor, da disse ligger litt lavere i prisklasse enn Racing sykler, de er også bedre og kjøre ( Ingen kan vel si du har mer komfor på en racing sykkel ) og de holder lenger.

 

Har du ikke større budsjett enn 20 000, bør du absolutt vurdere en chopper, mener nå jeg.

 

For og kommentere alle syklene du nevner, alle de 3 første må du nok beregne litt reperasjoner på, Aprilian er skjært, og om råde og veiv er skjært blir det DYRT.

 

TZR er en sjelden sykkel og litt vanskeligere og skaffe deler til, men den skal vist være overhalt i følge eier.

Av de du nevner ville jeg tatt TZR.

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde en 98 Honda NX125, veldig kjekk sykkel, 1 sylindret 4-takter (13HK) med råere lyd enn du finner i hvilken som helst (original) 2-takter R 125, mye bedre drag i den også.

Vinter er heller ingen hindring, jeg kjørte året rundt, og en kan kjøre overalt. I utseende er den lik Honda XL650, 99 modell om jeg ikke husker feil.

Motoren er forøvrig den samme som i Shadow 125.

Jeg hadde litt problemer med bakre demper, måtte bytte den noen ganger på garanti.

 

Drømmesykkelen når jeg skulle handle sykkel var Varadero 125, da var den helt ny, og for dyr, 55000. Jeg kjøpte min for 23000 tror jeg, i 2001-2.

 

Vet ikke hva Varadero 125 ligger på brukt nå, men sjekk det ut, fin sykkel, V-twin 4-takter!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

du finner mange fine lett-choppere i denne prisklassen da...

eg kjøpt meg nettopp suzuki marauder125 dette er ein 99model og jeg fekk den får 18k og den er bare kjørt 7456km :cool:

det er ingenting galt me den ingen betydelige riper elle mangler.

så di såm sier du ikkje finner fine sykler til under 20k kan dra til H****....

bare leit litt ront omkring så finner du ein bra lett til under 20k:P

post-110029-1164157724_thumb.jpg

Endret av ole_kristian_
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...