Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva driver NGT med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jeg kjenner som har nett fra NGT og de skulle skaffe seg ip-telfon fra NGT.

De fikk klar besjed om at de måtte si opp hustelfon abonemanget med telenor før de fikk iptelefon til å virke.

Hun gjore som hun fikk beskjed om og måtte betale 1000kr for å kvite seg med den + 75kr mnd for å ha nett uten hustelfon i huset.

Dette var da greit tenkte hun.

Så ringte hun til NGT for hun fikk det ikke til å virke.

Da fikk hun denne beskjeden : DU FÅR IKKE IPTELFONEN TIL Å FUNKE UTEN HUSTELEFON!

hun er fortvilet og har alerde belastet seg med mye penger for å kvite seg med hustelefonen og nå må hun betale etableringsgebyr på 900kr for å få den tilbake og hun får ikke samme telefon nummeret tilbake heller!

Noen tips om andre iptelfon selskaper som ikke driver med tull og ikke krever hustelefon for å få det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel Nextphone fungerer fint om man har hus telefon eller ikke, virker internet så virker nextphone.

Prøv å ta kontakt med NGT engang til og se om du får en annen kundebehandler.

Skrevet
1000kr for å kvitte seg med fasttelefon...fy faen Telenor vet å sko seg..burde være ulovlig..

jupps

Har hatt planer om det jeg og. Men har ikke råd til det + at man må betale 75kr mere i mnd for nette

Skrevet

Virker som kundebehandleren har gitt fra seg villedende informasjon til kunden. Da jeg gikk over til ip-telefoni ble jeg informert av telio om at de tok seg av stengingen av det tradisjonelle telefonien. Hvis jeg hadde sagt opp telefonabbonementet hadde jeg mistet nummeret. Slapp også å betale det gebyret til telenor siden mitt telefon abb ble sagt opp. Mulig reglene er endret nå...ikke vet jeg men telenor er jo kjent for å klå kundene sine for det det er verdt :p

Hvis ip telefonen ikke fungerer er det jo så klart ngt sitt ansvar slik jeg ser det. Virker som det er relativt lett å havne mellom to stoler når det gjelder tele og datatjenesteleverandører

Skrevet

Hei!

veldig merkelig at NGT ga beskjed til "denne personen" om å si opp hustlf. for at ip-telefonen skulle virke. Det er mulig å ha både ip-telefon og hustelefon samtidig. så lenge man har 2 telefoner. Da vi skaffet oss ip-telefon hadde vi også hustelefon en kort tid før abonnementet gikk ut.

Ip-telefon skal fungere fint uten hustelefon så det må ha oppstått en misforståelse her. Clue'n er at man må ha internett-linje for at ip-telefonen skal fungere.

Skrevet
1000kr for å kvitte seg med fasttelefon...fy faen Telenor vet å sko seg..burde være ulovlig..

Dette er ikke korrekt, koster ikke ett øre og si opp telefonlinja.

Skrevet
Jeg har ei jeg kjenner som har nett fra NGT og de skulle skaffe seg ip-telfon fra NGT.

Det er ingenting ved dette som stemmer med virkeligheten, enten har hun totalt missforstått eller så må det være noe annet som har skjedd.

Skrevet

Det kommer an på om man har en avtale med bindingstid.

Så vidt jeg vet finnes det slikt på fasttelefoner også.

Mye rart disse telefonselskapene finner på.

Vi har forresten IP-telefon og vanlig telefon nå, det fungerer finfint.

Skrevet

Skal se ka hun får til i løpe av morgendagen da

Men er det angrerett på oppseing av hustelfonen? sliks som viss du skal ha adsl o.l for da er det 14 dagers angrerett...

Skrevet

Skikkelig rør dette her...

Det som ble billigste løsning her var å bestille mini abonement fra Telenor.

Da har jeg en ekstra telefon og lav tilknytningavgift (199 for oppkobl + 89 pr mnd).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...