Gå til innhold

Kjøpe lydanelgg del for del?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer å kjøpe et 5.1 anlegg. Har tenkt å bruke rundt 15 000 kr på det, men mangler en god del penger enda, men siden jeg er sikra helge jobb og litt ferie jobb så skal jeg få tjent opp det.

 

Men jeg har lyst på lyd føre jeg har skrapt sammen 15 k. Så da lurer jeg på om det går å kjøpe et anlegg del for del? For eksempel å kjøpe alt utenom senterhøytaler, bass, og bakhøytalere (kom gjerne med andre måter jeg kan "dele" det opp hvis det går)? Slik at jeg kan kjøpe det senere?

 

Hviss dette ikke er mulig venter jeg til jeg har nok penger og får kjøpt alt på en gang. Men hvis dette går; noen som har forslag til anlegg som det går å kjøpe "del for del"?

Endret av bynhffba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan selvfølgelig taes delvis.

Du bør vel starte med en forsterker / reciever, og har du veldig dårlig råd, kan du kjøpe 2 små høytalere, som du senere kan bruke som bakhøytaler.

 

Har du mye penger nå da?

 

Du får mange surround-recievere for rundt 4-5000, og selvfølgelig også dyrere.

Fronthøytalere ligger vel på alt fra 2000 og opp, avhenger av merke og kvalitet såklart.

 

Bakhøytalere starter kanskje på ca 1000lappen.

 

Dette er grove beregninger.

Lenke til kommentar

støtter dagon sitt forslag her. kjøp en ok forsterker og et par bakhøyttalere som du bruker som front høyttalere nå i begynnelsen.

 

så når du får råd kan du kjøpe deg større fronter og center, også sub til sist.

og selvsagt en evt dvd spiller hvis du skal ha det. men med 7000,- tilrådighet ville jeg ikkje kjøpt noe annet enn forsterker + "bakhøyttalere" nå.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte ett anlegg som jeg er storfonøyd med for prisen av 14.620 kr:

gale 30 seris høtalerpakke 4550

denon dvd900

denon AVR 1403

gale subb 30 seris 10 tommer

 

for min del er det plenty trøkk, har ikke angret en tusendels nano sekund.

Ved å se på jurassick park: lost world trailern, brer det seg ett berdbånsmil om kjeften, som ikke synker på lenge.

velger og vente til en film kommer på dvd hvis jeg ikke får sett den på den beste kinosalen.

 

anbefales :thumbup:

Endret av andrucks
Lenke til kommentar

forsterker som hvertfall burde passe deg og budsjettet ditt er Pioneer VSX-915

 

kom ut som testvinner i forrige lyd & bilde opp mot 5 andre surroundrecievern i denne klassen. Gir deg veldig mye for penga.

 

høyttalere kunne du kanskje tittet på hifiklubben på dali concept serien. full concept pakke + den recievern havner da på 15900,- ca.. litt ekstra har man jo råd til når man kjøper del for del. ;)

 

også bør du vel ha en dvd spiller også da kanskje.. for de som bruker sånn. :p

 

linker:

 

bak

front

senter

sub

Endret av someday.
Lenke til kommentar

faktisk ikke hørt den sub'n, tenkte bare den kanskje var i samme leia som resten av concept serien. leste nettopp test på den sub'n i lyd og bildet som kom i posten her nå nettopp. ikke noe særlig nei.. SVS PB10 derimot virker jo meget lovende. ;) men er jo en tusning ekstra ca.

 

høyttalerne synes jeg hvertfall spiller godt i forhold til pris, og de har jeg jo faktisk hørt også. :p

Lenke til kommentar

det er den jeg mener ja, men den prisen der er nok desverre oppgitt eks mva. :) 5190,- oppga lyd & bilde prisen til å være fra lsound.

 

edit: men jeg tron nok absolutt den er verdt det, utifra det jeg har lest er dette noe av det beste du får til denne prisen.

 

hvis du kjøper anlegg i tre bolker så kanskje du tar deg råd og spare opp en tusning ekstra på sub'n. :)

 

forsterker + bak = 6600,-

 

center + front = 4700,-

 

sub = 5200,- (?)

 

totalt: 16500,-

 

så kommer jo litt dill som kabler og dvd spiller i tillegg.. så overskrider jo budsjettet ditt endel, men sub'n er jo noe man kan vente med. får jo absolutt et fullverdig anlegg uten, den gjør bare alt litt ekstra morro! :D

Endret av someday.
Lenke til kommentar

duger fint til musikk det her, men kan jo selvsagt ikke sammenlignes med et rent stereooppsett til samme prisen.

 

legger med den sida fra lyd og bilde der pioneer'n ble kåra til testvinner så du kan få lese. scanner'n funka ikke så ble avfotografering, men du klarer nå og se hva det står. :wee:

post-197-1128099702_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...