Gå til innhold

TES: oblivion xbox og pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå snakker jeg kun om selve spillet ikke mods og alt det som kommer.

blir det helt likt på begge eller blir pc bedre? med pc kan man som regel justere distance og annet snaks :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir helt likt. Foruten Contruction Set. Xbox360 versjonen blir det samme som pc-versjonen bare på fulle instillinger på alt som fins! Så det betyr full view distance! Hurra! :w00t:

Pluss at avstanden har blitt økt betraktelig sånn at vi kan stå på toppen av et fjell og se utover skoger og fjell og fjorder! Nice!

Skrevet

Jeg lurer slik på hvordan dette er å spille på xbox :(

Om jeg skal ha obivilion (har såååååååååååååååååååååååå lyst) så må jeg også hanytt skjerkort for ca 3000kr. Hvorfor da ikke bare kjøpe xbox360 + obivilion?

Jeg tviler slik på hvordan det er kontrollene på xbox, kanskje de er ubehagelige osv. Jeg tror jeg skal vente med å kjøpe spillet før ca 1 mnd, da er xbox nede i pris, + jeg kan se hva folk synest om spilletpå xbox.

Skrevet
Om jeg skal ha obivilion (har såååååååååååååååååååååååå lyst) så må jeg også hanytt skjerkort for ca 3000kr. Hvorfor da ikke bare kjøpe xbox360 + obivilion?

1: Du trenger ikke å bruke 3000 på et skjermkort. Jeg har Nvidia GeForce 6600GT, det kostet ca 1400 da jeg kjøpte det, og jeg tror nok jeg skal klare å spille spillet på gode instillinger. Og dessuten kan du da spille mange andre nye spill som kommer!

Skrevet (endret)

Så det betyr grafikkmessig at Oblivion til 360 blir like bra som PC på høyest grafikk?

Godt nytt, for jeg skal ha spillet på 360. :cool:

Hva betyr egentlig HDTV? Har hørt mye snakk om det når folk har diskutert grafikk på 360 - utgaven av Oblivion.

Vurderte Oblivion til PC først, men da måtte jeg ha satt på nærmere lavest grafikknivå. Og når Xbox 360 kommer like før jul kan jeg heller ønske meg den med Oblivion.

Ikke misforstå, jeg bryr meg til vanlig ikke stort om grafikk. Men gud, så fristende det er å oppleve Oblivions vakre områder på høyest grafikk. Minus er vel at Construction Set ikke følger med, men det er da heller ingen nødvendighet for en god spillopplevelse.

Vet dere om det kommer like mange mods til 360 som med PC?

Jeg kunne godt tenkt meg samme utvalg som PC - spillerne har.

Endret av RevX
Skrevet

Det er vel rimelig slått fast at det kommer ikke mods til 360. Kun pc som får gleden av construction set og mods :p

Skrevet (endret)
Hva betyr egentlig HDTV? Har hørt mye snakk om det når folk har diskutert grafikk på 360 - utgaven av Oblivion.

HDTV er høyoppløsnings-TV. For mer info, sjekk her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hdtv

Som Gromle sa, så kommer det nok ikke mods i det hele tatt til Xbox 360. Den gleden er nok forbeholdt oss PC-gamere, ja!

Endret av MiSP
Skrevet
Så det betyr grafikkmessig at Oblivion til 360 blir like bra som PC på høyest grafikk?

Vurderte Oblivion til PC først, men da måtte jeg ha satt på nærmere lavest grafikknivå. Og når Xbox 360 kommer like før jul kan jeg heller ønske meg den med Oblivion.

Ikke misforstå, jeg bryr meg til vanlig ikke stort om grafikk. Men gud, så fristende det er å oppleve Oblivions vakre områder på høyest grafikk. Minus er vel at Construction Set ikke følger med, men det er da heller ingen nødvendighet for en god spillopplevelse.

Jeg kunne godt tenkt meg samme utvalg som PC - spillerne har.

har ikke lest noe sted at oblivion på 360 er samme som høyeste innstillinger som pc. uansett med pc kommer det mods som gjør at pc blir enda bedre.

skal nok ha oblivion på 360 og pc, spørs litt hvem av dem som havner i butikkhyllene først. klarer ikke vente! :)

Skrevet

Her er iallefall hva utviklerne har sagt om saken:

"The advantage of the Xbox 360 is that it's designed to run our game, period. You know if you have a 360 it will look as good as it can possibly look,

if you have the latest, greatest PC with the best video card, etc., it will probably look the same as the Xbox 360 version. Anything else will probably lag behind."

-Pete Hines

Skrevet (endret)

"The advantage of the Xbox 360 is that it's designed to run our game, period. You know if you have a 360 it will look as good as it can possibly look,

if you have the latest, greatest PC with the best video card, etc., it will probably look the same as the Xbox 360 version. Anything else will probably lag behind."

-Pete Hines

Han glemte vel å nevne fordelen med å ha harddisk? Er vel noe utviklerne bak Oblivion har klaget en del på akkurat det der. Med xbox er de ikke garantert å ha en harddisk. Vet ikke om det vil si at spillet blir

1. bedre på en xbox med hdd enn en uten,

2. Bedre på PC enn xbox (mindre stutter, kortere load tider osv.)

3. Dette drager PC ned i gjørma sammen med xbox.

Endret av dravisher
Skrevet (endret)

Visstnok skal den eneste forskjellen være at loade tiden er kjappere med HDD..

Eneste fordelen med pc versjonen er at man får mange mods, til x360 får man kun beteshda produserte mods tilgjengelig via live.

Men men..skal nå ha det til xbox360 først jeg da..så får jeg kjøpe pc versjoen om et års tid...da bør det ha kommet ut noen bra grafikk kort som kan dra faenskapet bra nok..:p

Endret av TheAngryNorwegian
Skrevet

-Pete Hines

Flott! Da slipper jeg å gruble mer over den saken.

Vet ikke om jeg gidder å gå til innkjøp av harddisk på grunn av loadetiden, kan tenke meg at den er til å leve med.

Skrevet

spillmaskiner er gjerne litt "overlegen" en pc i starten, men pcer blir alltid kraftigere om veldig liten stund. En pc er mye lettere å oppgradere!! :thumbup:

Skrevet (endret)

Foreløpig virker det som kommer mot slutten av november. 18. november er datoen, men TST(?) nevnte her en plass at det muligens ble utsatt i en uke.

Endret av Gromle
Skrevet
Foreløpig virker det som kommer mot slutten av november. 18. november er datoen, men TST(?) nevnte her en plass at det muligens ble utsatt i en uke.

Alle datoer som du har hørt er uoffisielle, og derfor sannsynligvis bare rykter.

Skrevet

Ja sant det..

Men er det ikke bekreftet at det skal være en av lanseringstitlene til XB 360? Isåfall så er jo ikke de datoene helt på jordet.

Skrevet
Ja sant det..

Men er det ikke bekreftet at det skal være en av lanseringstitlene til XB 360? Isåfall så er jo ikke de datoene helt på jordet.

Nei, det er ikke bekreftet av Bethesda, men av noen andre folk, som egentlig ikke kan bekrefte det siden de ikke gir ut spillet. Så du må nok vente å se. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...