Gå til innhold

Superstart på 10.klasse


Pilot_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Holder på å fullføre siste året på ungdomsskolen, og kan gledelig si at jeg allerede har fått tre 6'ere hittil i år. :innocent:   :w00t:

Du må være klassens mest populære :)

eller klassens freak :p

 

 

no går eg VK1 Tømrer, og på en prøve som omhandler yrket og deler av husets oppbygning, var snittet 2,44. Og eg fikk 5-, tipp hva eg blei stemplet som?

jo du rettet riktig N-E-R-D..

skjønner faen meg ikkje ka folk i klassen tenker med, dei gir jo faen i alt, og tror det er bare å søke lerlingsplass,så får du uansett.

 

 

Til trådstarter:

Det å ha gode karakterer på Ungdomskulen er ganske bra, du kan komme inn på den linjen du vil selv. og hvis du ikkje velger noe venskelig linje, så blir det faktisk lettere på VGS. selv hadde eg bare 4ere på Ungdomskolen, men no på VGS (gk byggfag) og VK1 tømrar, har eg nesten kun fått 5ere og noen få 4ere.

Men hvis du skal velge Allmenn og slike fag, ville eg jobbet skikkelig.

 

Vegard :)

Endret av vegis
Lenke til kommentar

Jeg satt som en av de idiotene på ungdomsskolen og ga faen i alt.. jah.. har faktisk en ener på vitnemålet mitt fra 10.

 

Tingen var da at jeg skulle begynne på GK Mekanisk når jeg skulle på vgs, men måtte vente til 2. inntak før jeg var inne pågrunn av for lavt snitt i forhold til de andre. Og det var med ett snitt på 3.33

 

Det jeg mener å få frem med dette er at jo høyere snitt du har jo bedre blir det for deg når du skal søke deg videre. Du kan mest sansynlig velge å vrake så mye du vil om du har høyt nok snitt.. Så å gi faen i ungdomsskolen er ihvertfall bare tøys!

Lenke til kommentar
Jeg satt som en av de idiotene på ungdomsskolen og ga faen i alt.. jah.. har faktisk en ener på vitnemålet mitt fra 10.

 

Tingen var da at jeg skulle begynne på GK Mekanisk når jeg skulle på vgs, men måtte vente til 2. inntak før jeg var inne pågrunn av for lavt snitt i forhold til de andre. Og det var med ett snitt på 3.33

 

Det jeg mener å få frem med dette er at jo høyere snitt du har jo bedre blir det for deg når du skal søke deg videre. Du kan mest sansynlig velge å vrake så mye du vil om du har høyt nok snitt.. Så å gi faen i ungdomsskolen er ihvertfall bare tøys!

Sånn var jeg i 8. klasse også, snittet var vell 3.5 tror jeg. Hadde med brev hjem begge terminene og fikk mange toere. Er egentlig ikke verdt det i ettertid.

Lenke til kommentar

her er planen jeg fulgte for å få 5 i snitt (også en guide til å gjøre minst mulig for best karakter);

 

1. være aktiv og følge med i timene

2. være snill/smisk med lærerne

3. gjør leksen i timene (hvis du gidder, har du fulgt med har lærern sagt alt og du tregner ikke gjøre en drit)

4. så lenge du rekker opp hånden og svarer på spørsmålene fra leksa *(du har fulgt med) så antar lærerne at du har gjort leksa.

 

gjorde ALDRI lekse hjemme, bare prosjekter.

fikk 5 i snitt, går nå på medier og kommunikasjon. beste linja noensinne for en slaskete nerd som meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Bra jobba!

 

Ikke hør på de som sier at på ungdomskolen skal du bare gi faen. For hvis du venner deg til å jobbe slik så fortsetter det også på videregående! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis du for eksempel går på høyskole, lar du være å studere bare fordi kompisene dine kaller deg nerd? Ikke at noen fra den skolen ville kalt deg nerd, men prinsippet. Det er greit at det er forskjell på ungdomsskole og høyskole/videregående skole, men det er jo like greit å vende seg til å arbeide. :)

Lenke til kommentar
Heh, vent til du kommer på VGS og innser at karakterene fra U-skolen ikke hadde en dritt å si, men det bare var noe folk (foreldre og lærere) sa for at du skulle jobbe hardere...

Så du mener jeg bør bare gi en god faen?

 

 

 

:roll:

 

Har faktisk noe å si hvis det er mange søkere på en linje. Jeg vil helst være på sikre siden, spesielt hvis jeg har evner til det. Kjenner en som ikke kom inn på mek i år, han måtte gå naturbruk.

Jeg hadde helt elendige karakterer på u-skolen.. 2 i matte ogt slikt.

 

kom inn på mekanisk linje glatt som bare det, og etter 3 dager fikk jeg plass på elektro! (og rådgiveren på ungdomskolen sa jeg ikke hadde sjangs til å komme inn der med mindre enn 4 i matte ;))

 

men en stor fordel å ha gode karakterer på u-skolen.. jeg synes det var drittkjedelig.. mye mer lærerikt på vgs siden elektro intereserer meg mer enn samfundsfag og krl ;)

Lenke til kommentar

fordelen med å gjøre det godt på både videregående og ungdomsskolen er jo at en får et veldig godt grunnlag når en skal høyere opp i systemet.

 

Matte og engelsk er livsviktige vil jeg påstå.

 

Jeg hadde minimalt med matematikk på videregående og slet som en slave for å overleve på høgskole.

 

4 og 5 bør en nesten ha i de fleste viktige fag.

 

skal en på høgskole er det en høydare med 3mx/2my og. alt blir mye lettere med de to faga innabords. (noe jeg ikke hadde).

 

Og selv om en klarer matematikken, så er det nok digg å bli ferdig med matematikken på en halv time istedet for sitte å svette over den i flere timer.

Lenke til kommentar
Ungdomsskolen er jo plankekjøring.. Vent til du kommer på VGS  :roll:

VGS er plankekjøring, vent til du begynner på universitetet.

Sånn har det jo vært helt siden barnehagen

Person en : barnehagen er så vanskelig (:p)

Person to : er plankekjøring, vent til du begynner på barneskolen

Person en 7 år senere : barneskolen er så vanskelig

person to : barneskolen er plankekjøring, vent til du begynner på ungdomsskolen osv

 

 

 

Foresten sa fikk jeg 15/17 poeng på en sånn "mattetest" som lærern hadde for å finne ut hvr kassen lå, den var kjempelett og jeg burde egentlig fått 17/17 men jeg slurva, snitet i klassen var 6,noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...