Gå til innhold

AoE III har gått gull og får minimumskrav.


Anbefalte innlegg

Siste hånd på på verket er nylig lagt og Age of Empires 3, har gått gull. Eller på engelsk; AoE III has gone gold. Samtidig får vi endelig avklart de helt korrekte minimumskravene fra ES.

 

Når et spill går gull betyr det at spillet er ferdig og at utgiverne kan starte opp produksjonen. Age of Empires 3, ser dermed ut til å være ferdig i god tid og vi skal heldigvis slippe å bekymra oss for forsinkelser. Spillet skal nemlig ikke være ute i butikkhyllene i USA før den 18. Oktober, og 4. November her i Norge og resten av Europa.

 

Begge versjonene som vil komme av spillet vil også komme samtidig, vi har "standard", som kun inneholder spillet med manual. Og vi har "samleversjonen" som vil inneholde litt ekstra godsaker for de som virkerlig er en ihugga AoE -fan. Her kan vi nevne en stor plakat og en DVD som handler om hvordan de lagde spillet. Når vi snakker om DVDer, spillet vil bare komme ut på Cder foreløpelig.

 

Samtidig som AoE III er på god vei, både mot ventende butikkhyller og diverse spillanmeldere rundt om, blir også minimumskravene til spillet 100% bekreftet. Dog er det ikke så mye mer nytt en at vi får vite hvor stor plass spillet vil kreve av harddisken din. Nemlig 2GB, noe som er overraskende mye mindre enn f.eks jeg hadde forventet.

Det eneste negative vi egentlig kan si om minimumspesifikasjonene er at, akkurat som i demoen må du ha Windows XP for å spille, vi får dog håpe at det som i demoen. Vil gå an å fikse på dette.

Her er resten av minimumskravene:

1.4GHz prossesor

256 MB RAM

64 MB skjermkort som støtter ”hardware transform and lighting”

56k modem for å spille over nettet (Multiplayer)

Windows XP

2GB harddiskplass.

Som du vil se: Klarte Pcen å kjøre demoen, vil den sannsynligvis klare dette også.

Info, hentet fra www.heavengames.com

 

I denne tråden kan dere diskutere ting rundt minimumskravene, og den andre infoen dere fikk.

Har folket forresten planer om å bare kjøpe spillet vanlig eller skal dere ha samleversjonen? Begrunn. På bakgrunn av innholdet i samleversjonen, vil jeg definitivt velge den, grunnet det faktum at jeg elsker bak-kameraet dokumentarer osv. fin plakat, musikk CD, Strategi –guide, spillmanual og ”kunstbok” følger jo også med. Men på den annen side er ikke designet på samleversjonen like bra som på den vanlige versjonen. Døm selv.

Vanlig versjon med bare spillet

Boksen til samleversjonen

Bildet av boksen som vil inneholde spillet, inne i samleversjonen....

Kanskje jeg skal smiske litt med butikken jeg kjøper det i om å bare få/kjøpe coveret til orginalen for noen kroner ekstra

 

 

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for et veldig fint innlegg!

 

Jeg synes nå at minimumskravene var greie, de er jo minimumskrav, da.

Men det trenger ikke jeg å bekymre meg om, det går helt fint på fullt. :)

 

Jeg skal kjøpe samleversjonen fordi jeg en stor AoE fan og for å få ekstra innhold for litt mer penger er en selvfølge for meg. Ekstra innhold er sinnsykt kos når man f. eks. sitter og driter. :love::innocent:

Men seriøst, jeg elsker bare ekstra innhold.

 

Det eneste jeg er skeptisk på er at de kommer på CDer. For håpe det ikke blir 4 CDer, da. :/

 

Og TSP: De bildene fra HeavenGames funker ikke, det står bare "HeavenGames hosts the image you are attempting to view. To view the image, please visit: www.heavengames.com"

Lenke til kommentar

Idiotisk at det kommer i USA lenge før det kommer i Europa. Og kan jo heller ikke laste det ned vis du har lyst å spille det online med andre.

 

Skjønner ikke hvorfor de gjør slik, blir bare mer piratkopiering av slike opplegg.

 

Får se om jeg kommer til å kjøpe dette spillet. Har ikke fått testa demoen, så blir å vente til en eller annen gamerside kommer med omtale av dette spillet.

Lenke til kommentar

Er ganske teit at det kommer så sent til Europa (og Norge), Age of Empires III, kommer vel heller ikke til å bli oversatt til noen ekstra språk. Om dette rett og slett er for å glede amerikanerne og få oss europeere til å surmule, eller en annen god grunn vet vi jo dog ikke. I Australia skal det visstnok ikke komme før i Desember da, så hvis det stemmer er vi jo ganske heldige i forhold til de.

 

Grunnen til at bildene ikke virker tror jeg er ganske enkel, prøvde nettopp og gå inn på http://aoe3.heavengames.com, men det virker rett og slett som om siden er nede for øyeblikket.

Dog kan jeg jo gi dere et annet alternartiv: Helt øverst er det en nyhet om collectors edition, der er bilde av selve esken.

Boksbilde av spillesken inne i samleversjonen legger jeg ved som vedlegg.

 

Noen her uttrykte sin bekymring over å passe på 4 CDer (for spillet), de trenger man sannsynlig ikke. 2 GB, er vel ikke mer enn 2 og en halv CD (3 ;) ).

 

Multiplayerdelen blir ufattelig bra! Har faktisk tro på ES når de lover det.

 

Takk for ros.

 

Edit2: Vedlegget kom liiiiitt seeent.... :whistle:

 

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
It’s the ultimate prize for any Age of Empires fan: the Age of Empires III Collector’s Edition is packed with premium extras that any Age fan would crave. Packaged in an oversized, beautifully embossed box, the Collector’s Edition includes an impressive hardbound 210-page “The Art of Empires” book, a “Making of Age of Empires III” DVD with behind-the-scenes video and commentary, the official Age of Empires III soundtrack, a huge (43-in. x 27-in.) full-color poster of concept art painted by Craig Mullins, an exclusive Age III Player’s Guide, and a Collector’s Edition Game Manual. This amazing collection, from Microsoft and Ensemble Studios, is the perfect reward for all those years Age fans have built and destroyed countless civilizations, and is available now for pre-order for $69.99.

 

Gleder meg til Art boka. Siden den i WoW CE var kjempe knall.

Lenke til kommentar
Er ganske teit at det kommer så sent til Europa (og Norge), Age of Empires III, kommer vel heller ikke til å bli oversatt til noen ekstra språk. Om dette rett og slett er for å glede amerikanerne og få oss europeere til å surmule, eller en annen god grunn vet vi jo dog ikke. I Australia skal det visstnok ikke komme før i Desember da, så hvis det stemmer er vi jo ganske heldige i forhold til de.

 

Multiplayerdelen blir ufattelig bra! Har faktisk tro på ES når de lover det.

Det er sagt mye stygt om valves Steam, men akkurat når det kommer til å lansere spillet så er det genialt. 99% kan lastes ned før release, alle i hele verden får tilgang på samme dag, og man slipper fortolling fordi man aldri importerer noe fysisk.

 

Med dagens teknologi synes jeg det nesten er på grensen til latterlig at vi skal få det nesten en mnd etter USA, helt meningsløst.

 

Kan godt være MP blir bra, men det er vel få eksempler på spillutgivere som ikke lover at MP delen av spillet sitt skal bli knall. Vi får se....

Lenke til kommentar
Kan godt være MP blir bra, men det er vel få eksempler på spillutgivere som ikke lover at MP delen av spillet sitt skal bli knall. Vi får se....

Du har et godt poeng der ;) . Det er få spillutviklere i det hele tatt, som ikke liker produktet sitt.... I så fall kan de vurdere et yrke som spillanmelder..

 

La ved et bilde ovenfor, kom litt sent sorry.

 

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...