Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mange våpen per person i norge?


Clerion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

stor byene har MANGE våpen jo, men bønder har en hagle eller rifle til å skyte stakkars små ulve valper, har de som først har våpen i byene en god del, VELDIG mange jeg kjenner ha et minimun av 3-4 våpen, pr. våpen klasse,

 

tallet på lovlige våpen i norge er ca. 1.8-2 mill, altså nesten annvær nordman har i gjenomsnitt et våpen, noe som er mye, er bare finland og usa som slår oss der.

 

hvis man tar med uregistrete/glemte/dødsbo/ og ulovlige våpen brukt av kriminelle/paranoide/wannabie's kommer man nesten opp 2.5mill

 

veldig mange av de våpene er rester fra ww2 eller gamle jakt våpen som ligger i kjelleren til gamle enker..

Lenke til kommentar
Om man ikke bruker det til jakt eller i militæret skjønner jeg ikke poenget med våpen...så 1,7 mill + er bra uforståelig for meg.

Mange wannabees og "gangstere" som bare har "gønner" for å briefe. Fatter heller ikke vitsen med våpen med mindre det er jakt, konkuranseskyting eller miletæret. Hvis man plaffrer ned en på gata er det meget stor kjangs for å bli buret inne.

Lenke til kommentar

hust at noe sånt som 70% av de som jakter bor i byene,

 

og drar ut i skogen for å jakke, det er de som er fordelen/ulempen med norge, selv om du bor på rådhuset er du ikke mer en 1.5-2 timer unna jaktmarkene...

 

av de 5 jeg kommer på nå som jeg har skutt en del sammen med, har de ca. 6 pistoler/revolvere 1-2 hagler og 3 rifler... hver

Lenke til kommentar

At det er ulovlige våpen i tillegg til de 1.7 millionene som er oppgitt, kan nok stemme. Men det er nok vanskelig å oppgi antall på disse. Men av registrerte våpen, tviler jeg på det er mer enn det i Norge. Vil se kilde.

 

av de 5 jeg kommer på nå som jeg har skutt en del sammen med, har de ca. 6 pistoler/revolvere 1-2 hagler og 3 rifler... hver

 

Ikke kom å si at det er vanlig å ha 12 skytevåpen i huset sitt!

Lenke til kommentar

av de som sktyer jo... det er dette som forklarer antall våpen, selv om

 

 

så isteder for 1.7 mill som har ett våpen

 

er det kanskje 150-300 000 som har flere våpen...

 

for å utbrodere...

 

noen har en liten .22 pistol og skyter annvær søndag i måneden eller noe og er fornøyd med det,

 

andre blir bitt av basillen og begynner å "hamstre" våpen, er lover som skal gjøre det vansklig men folk får det til..

 

så det varierer, er ikke sikker på gjonnomsnitts tallet på antall våpen pr. våpen innehaver, men tror tallet er 3-4 et sted,

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...