Gå til innhold

Går du mindre på kino?


AKIRAx77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går på kino en gang eller to i måneden, men skulle gjerne gått oftere. Flere grunner til at jeg går sjeldent på kino:

 

1. Kinotilbudet suger. Kinosjefen må være blåst. Gode filmer kommer hit ofte mange uker etter de har gått i andre deler av landet. Og enkelte kongefilmer blir satt rett opp på den dårlige kinoen, mange uker etter at den BURDE gått på den OK kinoen. Smalere filmer blir nesten aldri satt opp. Kan ikke huske å ha sett en fransk, tysk, dansk, svensk film siden Irreversible, og den ble satt opp bare for å provosere. Møkkakinosjef.

 

2. Fjortisfaen som ALLTID havner rett BAK, FORAN eller VED SIDEN AV meg som sitter og prater DRIT gjennom hele filmen. Det beste er når idiotene blottlegger seg for hele kinosalen som et sandblåst menneske uten grunnleggende kunnskaper om verden, samfunnet, landet og språket. Det verste er når de prater om hved de knulla i grisefylla på fest.

 

3. DÅRLIGE KINOER! Den gode kinoen har en eldgammal fremviser som holder på å ta fyr. Kinobygget er snart 100 år gammalt. Den blei riktignok bygd som kino, men jeg tror ikke kinobyggerne på tidlig 1900-tall tenkte noe særlig på akkustikk... Den DÅRLIGE kinoen er tre saler hvorav en av de er brukbar. Er du så uheldig å havne i salen i midten og det samtidig går filmer med mye lyd i de to andre så må du belage deg på 3 for prisen av 1. I fyou catch my drift.

 

4. DYRT! Det er mange ganger billigere å laste ned en DVD. Det er mye behagligere å sitte aleine i stua med god lyd og uten fjortisidioter, med øl og uten rullende colaflasker. Det er jo forsåvidt omtrent like billig å kjøpe en DVD også.

Lenke til kommentar

Jeg hadde gått mye mer på kino her i Bergen om prisene hadde vært justert ned ett hakk.

 

Jeg går egentlig mye oftere på kino nå enn før, men det har bare noe med transportmulighet og frithet som person fra mine foreldres side. De likte ikke helt tanken på sin 10-15år gamle sønn skal reke rundt på Torgallmenningen midt på natten.

 

Nå koster det riktig nok 80kr for en billett (sist gang jeg var på MB, en uke siden). Men en fattig student har ikke råd til slikt. Først er det billetten, så en overpriset brus som alltid blir droppet og litt snacks. 150 kr til sammen er vanelig.

 

Jeg har kanskje råd en gang annenhver måned. :cry:

 

Så ja, jeg går mindre på kino, og prisene er en faktor.

Lenke til kommentar
Tenk deg en familie på 5 skal se en premiere film. Med snacks og drikke per person snakker vi 500 kr for å se på 90 minutter med film. :ohmy:

 

Det ligner jo ikke grisen!!

 

Men la oss høre fra dere her inne da. Går dere bevist mindre på kino, og vet dere hvorfor. Er det prisen, eller er det andre årsaker?

 

AKIRA

her hvor jeg bor (Alta/Finnmark) koster det 80 kr for selve biletten, veldig dyrt ifølge min mening, lyd og bilde kvaliteten er derimot bra. fint bilde og klar og god lyd, setene er også ganske gode.

da hvis en familie på 5 skulle sett en film med snacks og brus til hver enkelt ville det kostet 600 kr

 

ps. så batman begins når den gikk :thumbup:

Lenke til kommentar

Har selv jobba på en kino i et år nå. Kinoer er noe for seg selv. De driter i alt og alle bare de tjener penger. Da jeg ble ansatt for litt over et år siden, ansatte de dobbelt så mange folk som de trengte, sånn at de hadde masse vikarer. Dette skjedde tre ganger i løpet av et halvt år tror jeg.

 

Jobb-miljøet er det beste jeg har vært borti. Alle er snille mot alle. Du får 90 kr i timen og mye arbeid når det er mange der, og ingenting når det ikke er. Men det som skjedde med meg var at jeg fikk noen problemer hjemme, foreldrene mine skilte seg, og girkassa røyk på bilen, så jeg hadde ikke bil. Jeg ringte sjefen og snakket med han, noe som tydligvis ikke hjalp mye. Er ikke lett å komme seg inn til byen når du bor 20 min fra, rettning landsbygda, hvor den siste bussen går kl 8.

 

En uke senere skulle de kutte ned på de ansatte pga. for mange som jobbet der (så ikke den komme nei...) noe som alle på kinoen var forberedt på. Tror de sparka en god del folk. Gjennom hele den tiden jeg hadde jobba der sa jeg ALDRI nei til å jobbe, selv om de ringte meg en time før jeg skulle begynne, unntatt tre ganger etter jeg hadde sagt ifra. og allikavel fikk jeg sparken. er ikke lite bitter heller. Har ikke lyst til å dra på kino mer noengang.

 

Gikk utrolig mye på kino før. Tror jeg samla opp 250 forskjellige biletter i løpet av to år. Det er mange kinofilmer. Du får frynsegoder av å jobbe der. Jeg kom gratis inn+ en venn, og halv pris på kiosken. Da jeg fikk sparken fikk jeg FEM usle biletter i avskjedsgave. Er så sinna at jeg nesten ikke klarer å sitte stille. Og det er en grunn til at bilettene er så dyre. Filmene har blitt veldig mye dyrere å leie fra de store selskapene i de siste åra. Er nå også SKATT på kinobiletter, og alle de ansatte må også betales. Det kinoer tjener penger på er kiosken. Akkuart det samme som med bensinstasjonene..

Lenke til kommentar
Hans MathiasThjømøe jobber med forbrukeradferd ved Handelshøyskolen BI. Han mener ganske enkelt at kinobillett-prisen påvirker etterspørselen.

 

Hovedstadens kinodirektør, Ingeborg Moræus Hanssen, sier nå at hun tror den økte prisen har skremt bort kinopublikumet. Men om det fører til at Oslo Kinematografer setter ned prisene, er foreløpig usikkert.

Må si jeg er enig. Syns det er alt for dyrt å dra på kino om dagen, siste film jeg så på kino var Star Wars 3. Og før det så var det vel den derre filmen med den naturkatastrofen over hele verden, alt ble til is og slikt.. Det var også ulver på en båt som tralla igjennom New York. Det var også en haug av folk som satt på ett bibliotek og brant masse bøker!

 

Husker ikke hva filmen heter haha :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Og før det så var det vel den derre filmen med den naturkatastrofen over hele verden, alt ble til is og slikt.. Det var også ulver på en båt som tralla igjennom New York. Det var også en haug av folk som satt på ett bibliotek og brant masse bøker!

 

Husker ikke hva filmen heter haha :D

The day after tomorrow. ;)

 

Går verken oftere eller sjeldnere på kino enn før, besøksfrekvensen har alltid vært lav.

Lenke til kommentar

Går oftere enn "før" faktisk, er kanskje på kino 8-10 ganger på 1 år eller noe.

Liker bedre å se filmer hjemme.

 

Til de som konstant irriterer seg over fjortiser på kinotur, da bør man kanskje se noe annet enn fjortissfilmer :p

 

Har i grunn aldri opplevd mobilsnakk og fjas i en kinosal jeg. Drar foresten til Trondheim for å se film, og har i det siste havna i en liten sal på Nova hver gang. Forbanna dass-sal. Trange seter, laber lyd, lite bilde (til kino og være) dårlig luft.

 

Hjemmekino 1 - Nova avd. Trheim sine små saler, 0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...