Gå til innhold

BfME 2, her får du litt info.


Anbefalte innlegg

Har tro på Bfme 2, en ting er jeg hvertfall 100% sikker på, det kan ikke bli dårligere enn 1ern ;) .

 

Har ikke spilt så mye Bfme at det har gjort noe, så jeg kan jo ikke akkurat uttale meg noe særlig om det, men av det jeg har sett, tror jeg godt jeg kunne spilt det med en god føelse i magen en gang i uka. Tatt det fram ved anledninger da regnet hagla utenfor vinduet og bare spilt. Det stilige er at ved å spille Bfme får du en føelse av at folka dine er mer virkerlige enn i andre strategispill, da de blir redde for skremmende troll osv. Dog Bfme var kanskje ikke så strategisk vanskelig som ønskelig. Men en god fornøyelse å spille er det likevel.

 

Gleder meg til Bfme 2 og kommer nok til å kjøpe det, da, det blir lovet bedre balansering av folk, bedre strategisk og bedre muligheter og løsninger på basebyggingen.

 

TSP :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tro på Bfme 2, en ting er jeg hvertfall 100% sikker på, det kan ikke bli dårligere enn 1ern ;) .

 

Dog Bfme var kanskje ikke så strategisk vanskelig som ønskelig. Men en god fornøyelse å spille er det likevel.

Enig i at single-player er for enkelt, men dette er vel mer fordi AI'en er så infernalsk dårlig, enn at ikke spillet har nok strategiske muligheter? Tror det er viktig å skille mellom AI og strategi.

 

Hvis man spiller multiplayer, så vil man raskt merke at det er et stort antall strategier og at man er helt avhengig av å hele tiden tilpasse strategien i forhold til hva motstanderen bedriver. Spesielt i 2vs2 eller mer, har man jo et vell av muligheter. 1vs1 kan bli litt forutsigbart.

 

 

Gleder meg til Bfme 2 og kommer nok til å kjøpe det, da, det blir lovet bedre balansering av folk, bedre strategisk og bedre muligheter og løsninger på basebyggingen.

 

Tror BFME2 skal slite med å balansere noe bedre enn 1'ern dessverre, her er det jo snakk om 6(!) raser. Dessuten er det jo ikke akkurat 5 år siden BFME kom ut heller, hvordan skal de ha hatt tid til å balansere dette noe særlig??

 

Jeg synes basebyggingen i BFME er genial(enkel), ønsker man å bruke masse tid på basebygging så kan man jo kose seg med AOE III, det fete med BFME er at man kan konsentrere seg om det som virkelig gjelder, nemlig å utkjempe slagene! I tillegg tar jo ett mp-game i BFME sjelden mer tid enn en 30-60 min. Skulle man først brukt masse tid på å bygge baser, deretter bygge masse hærstyrker, for så å starte et evigvarende siege? Er det gøy?

 

De gangene jeg har kjedet meg mest med BFME, er når man for eks har spilt mot 2Gondor, som bare sitter i den oppgraderte borgen sin. Tok seriøst 3 timer, tilslutt gadd vi ikke mer. Hørt om folk som har sittet 11 timer!! For å gidde det må man jo enten være stokk dum, über nerd, eller tidenes dårligste taper :D

Endret av oysteini
Lenke til kommentar

dette med at man kan sette opp vegger og bygninger over alt i bfme2 er genialt. elsker å establishe feite borger. det er tøft å bygge en feit og bombesikker borg og marsjere ut av den med utallige mange styrker! kan man angripe uten å bekymre seg for sin egen base. leste at i 2'ern er det mer commandpoints å prelle av :D det blir digg! bygge massive hærer og marsjere ut av porten og mot fienden. DET ER LOTR DET :yes: btw, oppdateringer på www.bfme2.com

Endret av marth
Lenke til kommentar
dette med at man kan sette opp vegger og bygninger over alt i bfme2 er genialt. elsker å establishe feite borger. det er tøft å bygge en feit og bombesikker borg og marsjere ut av den med utallige mange styrker! kan man angripe uten å bekymre seg for sin egen base. leste at i 2'ern er det mer commandpoints å prelle av :D det blir digg! bygge massive hærer og marsjere ut av porten og mot fienden. DET ER LOTR DET :yes: btw, oppdateringer på www.bfme2.com

I singleplayer så er jo dette såklart gøy, men vet ikke om det er så gøy i MP.

 

Etter 3-4 måneder er det et knippe pro-spillere, som har funnet en 2-3 geniale måter å bygge borgen på, også blir det til at alle de som spiller litt seriøst følger denne "oppskriften", og dermed kunne man like gjerne hatt et forhåndsdefinert oppsett allikevel. Det jeg vel egentlig mener, er at den 100. gangen du spiller, så ligner antageligvis borgen ganske mye på de 50 foregående gamene, er det da morsomt å gjøre det samme hver gang?

 

Håper naturligvis jeg tar feil, men av og til er det viktig å se bak features, og kanskje innse at de ikke nødvendigvis gjør gameplayet noe bedre.

 

Klart det er gøy med borgbygging, men det blir litt annen fokus, jeg mener ihvertfall at disse tingene hører mer hjemme i "byggespill" slik som Transport Tycoon, Sim City etc.

Lenke til kommentar
du er inne på noe der.. men man veit jo ikke hvordan det blir før man prøver spillet, så er inget poeng i være negativ til det ENDA ;) kan jo hende det blir mye bedre med dette.. kanskje det blir vanskeligere osv.

He he, sant det Marth!

 

Jeg gleder meg naturligvis veldig til 2'ern og håper inderlig at den er så bra som den ser ut som.

 

Når det er sagt, så er jeg nok blitt skuffet av oppfølgere så mange ganger, at jeg har blitt noe skeptisk med åra :) Det jeg kanskje frykter mest, er at de lager 2'ern basert på tilbakemeldingene fra mannen i gata, og ikke de gutta som spiller Clanwars hver dag og holder miljøet igang. Nettopp for å tekkes de brede massene, og dermed selge mest mulig.

 

Sannheten er at jeg stort sett er veldig fornøyd med BFME, bortsett fra noe balanseringsproblemer osv.. Derfor er jeg redd for at 2'ern ikke bare blir en forbedring, men på noen punkter også dårligere. For min del så kunne BFME 2 i første rekke vært en perfeksjonering av BFME, istedenfor å finne på så mye nye ting, som først og fremst gjør seg best på utsiden av boksen eller i previews/reviews og ikke tilfører spillbarheten noe særlig.

 

Sjøslag kan dog bli spennende, selvom jeg er litt redd for at det fort kan bli slik at de som har flest båter eier havet. Dette er fordi av det jeg hittil har sett, så er det ikke mange forskjellige typer, men mulig det blir fler enn de har vist på diverse videoer osv.

 

Ser for meg at det kan bli endel situasjoner hvor begge sider rusher med hver sin båt, der den som er heldig(flinkest..) og får avfyrt først vinner det første slaget, deretter kan man seile videre og ta ut havna(båtbyggerplassen) og vips så har man 100% herredømme. Forhåpentligvis er det mulig med noe saftig skyts fra land, som kan beskytte havna evt.. Blir spennende, vi får se! (Sorry, skeptisk igjen :D)

Endret av oysteini
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Denne tråden blir også stengt, hvis den går over til en generell stråd med masse småprat rundt Kampen om Midgard 2. Hvis noen har konkrete spørsmål om spillet, anbefaler vi å starte en egen tråd. Dermed blir det mye lettere for andre å finne tilbake til ditt spørsmål, i stedenfor at de må lete gjennom potensielt 67 sider med informasjon. Fint om disse ønskene respekteres.

 

Henvendelser rundt dette innlegget tas på PM.

Lenke til kommentar

Fant specsa!

 

# icrosoft® Windows® XP

 

# PC with 1.6 Ghz equivalent or higher processor

 

# 256 MB of system RAM

 

# 512 MB of system RAM for online play with 3 or more players

 

# 5.5 GB available hard disk space

 

# 16x speed or faster CD-ROM drive

 

# 64 MB GeForce3-class video card.

 

 

EDIT: Så innlegget ditt nå, kjære mod. Beklager det inntruffne.

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Skal snart få prøvd dette.. Virker utrolig lovende spill, og kan virke som (for en gangs skyld) EA fortjener faktisk pengene mine for engangs skyld :p

 

At de tok vekk den fastlåste byggingen hjelper utrolig, blir veldig C&C over det hele tror jeg :p Bare med masse troll og faenskap ved siden av. Hvis det er greit for moderator kan jeg kanskje poste noen screens etterhvert..

 

Edit: Dette spillet er også sponset av nVidia, derfor er også alle "top-requirements" 6600GT/6800/7800.. Litt lureri kanskje?

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Denne tråden blir også stengt, hvis den går over til en generell stråd med masse småprat rundt Kampen om Midgard 2. Hvis noen har konkrete spørsmål om spillet, anbefaler vi å starte en egen tråd. Dermed blir det mye lettere for andre å finne tilbake til ditt spørsmål, i stedenfor at de må lete gjennom potensielt 67 sider med informasjon. Fint om disse ønskene respekteres.

 

Henvendelser rundt dette innlegget tas på PM.

5677859[/snapback]

 

Skjønner at det blir ryddigere å gjøre det slikt men trådstarteren har brukt litt tid på å lage denne tråden og da skal du svare med å slette den ? Tilslutt gidder ikke folk å lage tråder mer. Dere er alt for strenge innpå her og det gjør ikke dette til ett bedre forum enn alle andre, det gjør det til ett verre ett.

Lenke til kommentar
Skjønner at det blir ryddigere å gjøre det slikt men trådstarteren har brukt litt tid på å lage denne tråden og da skal du svare med å slette den ?

Ingen har sagt at tråden skal slettes. Det er stor forskjell på stenging og sletting. Du henvender deg til meg som om den allerede er stengt. Jeg gir dere her en mulighet til å ikke få den stengt, altså en liten advarsel slik at alle er helt klar over hvordan vi gjør ting.

 

Den blir stengt hvis den går over til å bli en uoversiktelig tråd med fullt av småprat (som de fleste samletråder gjør, hvis vi ikke sier fra). De fleste brukerne våre syns det er flott at vi gjør det slik, fordi det gjør det enklere å finne frem til svaret på spørsmål man måtte ha.

 

Som jeg skrev i innlegget over, tas tilbakemeldinger på denne politikken på PM. Flere innlegg om dette i tråden, kan bli fjernet uten videre advarsler.

Lenke til kommentar

Bra at denne ble åpnet igjen :)

Infoen jeg skreiv om i det første inlegget er jo veldig utdatert nå.

Spillet blir jo sluppet til fredag! :D

 

Hvem raser kommer dere til å spille?

Mordor og Elves for meg, men jeg kommer til å prøve ut alle.

Har allerede testet Dwarves og Goblins i demoen, Dwarves er utrolig sterke og er en ganske defensiv rase med en masse forsvars verker osv. Goblins derimot er veldig offensiv, får lett Map Control med billige goblin warriors som de spammer fra early game.

 

Populære strategier som ble brukt i betaen var Drogoth Rush for Golbins, der man startet med å bygge en tunnel og en barracks, så fortsatte man til man fikk 5++ goblin barracks, der man spammet ut goblins, mens man sparte til Drogoth The Dragon Lord, da han intok slagmarken ble kampen snudd utrolig fort. Dvergene hadde antagelig fokusert på å countre golbin warriors med guardians. Så når Drogoth kommer har de ingen archers å ta seg av han med.

 

En populær strategi for dvergene er det såkalte "Bull Rushet", der dvergene starter med en mine, så selger man den ene workeren sin og bygger Forge Works. Så kjøper man en sånn vogn som blir trukket av en oske (husker ikke helt navnet), som man sender direkte til fiendens bygninger, er man heldig har de ikke no å countre den med (den føyker gjennom infanteri uten å ta særlig skade).

Men denne strategien kommer nok ikke til å funke i den endelige versjonen, for da kan man ikke kjøpe oksekjerra før Forge Worksen er rank 2 (som koster 1000 gull å oppgradere).

 

Jaja =/

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Jeg skal iallefall spille Isengard og Mordor, digger orker og urk-hai's :)

 

Gleder meg også spessielt til Create a Hero og War of the Ring

 

Skulle egentlig fått spillet i posten i dag, men det begynnte å snø så sinnsykt der jeg bor at posten ikke kunne komme frem og vi kommer ikke ut med bilen på grunn av for mye snø :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...