Gå til innhold

Elitegroup 600 og 556


lanzze

Anbefalte innlegg

Vel, litt av hvert å lese her inne. Jeg har en god del erfaring med multicom. Hadde elitegroup 556 i ca 1år før jeg solgte den og kjøpte meg 600. Ingen problemer overhodet med 556en. Hadde den inne til rep en gang. Da brukte de 2dager på å reparere den gratis. Tok ca 1 uke fra jeg sendte til jeg hadde den tilbake. Enkelte feil må man selvsagt regne med uansett hvilken pc man kjøper. Har nå hatt Elitegroup 600 i ca 1 uke. Ingen problemer overhodet. Viften merker du ikke noe til. Har hatt pcen slått på sammenhengende nesten hele uken jeg har hatt den. Den blir ikke varm. Har ikke spilt så mye på den enda. Leste i testen fra dinside.no at den bråkte en hel del under spilling. Har kun testet den med FM foreløpig. Ingen støy da, hadde winamp og bittorrent kjørende samtidig. FM er vel ikke det mest krevende spillet. At det er blått lys i den spiller ingen rolle. Det syns jeg bare er fint. Kontrastbelegget på skjermen gjør den til en nydelig pc :) Men selvfølgelig forstår jeg de som har problemer. At de blir frustrerte. Det er helt logisk. Vil bare si at ikke alle pcene de selger er dårlige. Noen er uheldige og andre er heldige. Virker som noen av feilene som folk legger ut her, rett og slett er brukerfeil. Da snakker jeg selvsagt ikke om strømkontaker osv... Selv om man helst ikke skal flytte så mye rundt på en bærbar pc med strømkontakten i. Og batteriet er viktig å lade helt ut hver gang du tar ut strømen. Hvis ikke blir batterilevetiden etterhvert dårligere. Spør du meg så anbefaler jeg absoslutt multicom. Hadde dårlig erfaring med whitebox og gikk derfor over til multicom. Whitebox er en helt annen sak igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt min 556E nå siden januar i år og må nok si meg enig med trådstarter at multicom hever listen en god del med sin service.

Utrolig rask respons hvis det er noe som er feil. Er det ingen på supportavd. så er det bare å be noen der om å få de til å ringe deg opp. Har enda ikke vært borti noen andre steder hvor dette praktiseres.

Når det gjelder maskinen så har jeg ingen feil å komme med. Ikke har jeg sett noe til sprekker eller noe slikt. Eneste er at fargen på plata som man hviler håndbaken på er slitt bort, men det ser ikke jeg på som noe problem.

Hvis det er noen andre som leser dette som har en slik maskin, vil jeg anbefale å ta ut prosessoren og fjerne kjølepastaen som er på den og erstatt den med ny. Blir en himmelvid forskjell med tanke på hvor ofte vifta starter opp.

Grunnen til at jeg gjorde dette var fordi at kjølingapastaen som var brukt dekket alt for mye rundt kjerna. Dette førte til at temperaturen steg mer. Bare prøv, dere vil legge merke til forskjell.

Hvis dere ikke kan dette selv, så kan dere jo høre med noen som har peiling om å gjøre det.

 

Fremgangsmåte:

 

Edit: OBS! VIKTIG! OBS!! Se til at støm er koblet fra og at batteriet er tatt ut før noe av dette utføres. Hvis ikke kan det fort gå galt. Kortslutninger er ikke morro. ;)

 

1. Legg ned lokket (skjermen). Når du har gjort dette ser man hengslene til lokket. De er dekket over av plastdeksel som man bruker et flatjern til å forsiktig vippe løs på baksiden.

 

2. Åpne skjermen igjen og brett den helt tilbake slik at skjerm og maskin ligger flatt. Ta da tak i de to dekslene som ble løsnet i punkt 1 og løft forsiktig opp. Dette bør utføres forsiktig da det er små hemper som gjør at hele dekslet skal sitte fast og da kan føre til at dekslet knekker siden det er en tynn plastramme rundt.

 

3. Nå skal tastaturet være mulig å løfte opp, men her bør man også passe på. Under tastaturet er det en tynn plastremse som er kontakten mellom maskin og tastatur.

 

4. Oppe til venstre på maskinen skal man nå kunne se kjøleelementet til prosessoren. Den er skrudd fast med 4 skruer, løsne de. Løft av kjøleelementet.

 

5. Her kommer den skumle delen, å fjerne den gamle kjølepastaen. Har man tilgang til "blå isopropanol" er det det beste, hvis mora di eller dama di har neglelakkfjerner uten olje kan man bruke det også. Bruk Q-tip med overnevnte midler for å fjerne rester av CPU'en.

Kjøleblokken har et tykkere lag, så her må man bruke enten en skarp kniv el. for å skrape av det som er der. OG FOR ALL DEL, VÆR FORSIKTIG SLIK AT OVERFLATEN IKKE SKRAPES OPP!!

Når det groveste er fjernet bruker man isopropanol eller neglelakkfjerner for å fjerne det som evt. er igjen.

Til slutt påfører man et tynt lag med ny kjølepasta (tynt mener jeg slik at hele overflaten på kjerna av CPU'en er dekket, ikke overdriv)

 

6. Montèr sammen i motsatt rekkefølge som du dèmontèrte.

 

Hvis det er noe som er uklart i forklaringen eller du føler deg usikker til å utføre dette, send meg en PM eller la være å utføre denne operasjonen.

 

Jeg tar ikke noe ansvar hvis noen roter seg skikkelig opp i suppa med å rasere maskinen sin. ;)

 

 

Mvh. ED209

Endret av ED209
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har nå hatt min 556E i nesten et år uten noen problemer.

 

Jeg har lest en del innlegg her på forumet og det slår meg at "nerde"-faktoren er vel høy. Plast har ikke for vane å sprekke av seg selv:) Selv om man har betalt 12000 kr for en laptop kan man ikke forvente at denne skal tåle mye fysisk påvirkning.

 

Jeg har observert mang en ang hvordan noen flyr rundt med strømmen koblet til og drar og napper i ledninger og mister pcen ned i sofaen..slike ting er med på å ødelgge pcen, eller i det minste gjøre den ustabil.

 

Så jeg oppfordrer den eller de som måtte føle seg truffet til å la vær med disse forholdsvis abrupte utatlelsene om hva som er kvalitet og ikke. Jeg understreker at dette ikke gjelder klare hardware feil!

 

Men et forum skal vel være til hjelp for andre og emm dette i større grad enn en mulighet for frustrerte og uforsiktige pcbrukere til å utbasunere frustrasjon over hvor dårlig Elitegroupmaskiner er.

 

SÅN, da var det sagt:)

Lenke til kommentar
Jeg har observert mang en ang hvordan noen flyr rundt med strømmen koblet til og drar og napper i ledninger og mister pcen ned i sofaen..slike ting er med på å ødelgge pcen, eller i det minste gjøre den ustabil.

5019191[/snapback]

 

Hva mener du med "flyr rundt med strömmen koblet til" ? Maskinen kan vel ikke ta skade av at du beveger den mens ström er tilkoblet? Mener du å koble fra og til strömmen hele tiden?

Lenke til kommentar
Jeg har lest en del innlegg her på forumet og det slår meg at "nerde"-faktoren er vel høy. Plast har ikke for vane å sprekke av seg selv:) Selv om man har betalt 12000 kr for en laptop kan man ikke forvente at denne skal tåle mye fysisk påvirkning.

5019191[/snapback]

Så, det du egentlig sier her er at Elitegroupeiere er mere uforsiktige enn andre?

Og er det ikke litt pussig at de "alle" mister maskinene slik at de får skader på _samme_ sted?

 

Videre, er det ikke påfallende at andre merker IKKE har slike tråder?

Kanskje er det bare Multicom som har spesielt vanskelige kunder?

 

Jeg er belemret med hardwarefeil på min, Multicom har ikke klart å levere en laptop som egner seg til spilling, dette er en maskin med 2GHz Pentium M, 2GB RAM og ATi Radeon 9700 128 MB.

Flere ganger har den vært til utbedring for at den slår seg av under belastning, uten at det hjelper. Om det er mangel på vilje eller kunnskap som har hindret dem i å få skikk på den gjør ingen forskjell, Multisvindel har solgt meg noe som pr i dag er noe ubrukelig dritt.

 

 

 

"Men et forum skal vel være til hjelp for andre og emm dette i større grad enn en mulighet for frustrerte og uforsiktige pcbrukere til å utbasunere frustrasjon over hvor dårlig Elitegroupmaskiner er."

 

Når ting blir vanskelig for Multicom blir de vanskelig ovenfor kunden.

Dette er i høyeste grad relevant for dette med "å være til hjelp".

Vi kaller det for å "dele erfaringer".

Lenke til kommentar
Vel, litt av hvert å lese her inne. Jeg har en god del erfaring med multicom. Hadde elitegroup 556 i ca 1år før jeg solgte den og kjøpte meg 600. Ingen problemer overhodet med 556en. Hadde den inne til rep en gang. Da brukte de 2dager på å reparere den gratis. Tok ca 1 uke fra jeg sendte til jeg hadde den tilbake. Enkelte feil må man selvsagt regne med uansett hvilken pc man kjøper. Har nå hatt Elitegroup 600 i ca 1 uke. Ingen problemer overhodet. Viften merker du ikke noe til. Har hatt pcen slått på sammenhengende nesten hele uken jeg har hatt den. Den blir ikke varm. Har ikke spilt så  mye på den enda. Leste i testen fra dinside.no at den bråkte en hel del under spilling. Har kun testet den med FM foreløpig. Ingen støy da, hadde winamp og bittorrent kjørende samtidig. FM er vel ikke det mest krevende spillet. At det er blått lys i den spiller ingen rolle. Det syns jeg bare er fint. Kontrastbelegget på skjermen gjør den til en nydelig pc :) Men selvfølgelig forstår jeg de som har problemer. At de blir frustrerte. Det er helt logisk. Vil bare si at ikke alle pcene de selger er dårlige. Noen er uheldige og andre er heldige. Virker som noen av feilene som folk legger ut her, rett og slett er brukerfeil. Da snakker jeg selvsagt ikke om strømkontaker osv... Selv om man helst ikke skal flytte så mye rundt på en bærbar pc med strømkontakten i. Og batteriet er viktig å lade helt ut hver gang du tar ut strømen. Hvis ikke blir batterilevetiden etterhvert dårligere. Spør du meg så anbefaler jeg absoslutt multicom. Hadde dårlig erfaring med whitebox og gikk derfor over til multicom. Whitebox er en helt annen sak igjen.

4878819[/snapback]

 

Hva syns du om byggekvaliteten på ECS 600 da? Har lest at det ikke skal være så veldig bra.

Lenke til kommentar
Jeg har observert mang en ang hvordan noen flyr rundt med strømmen koblet til og drar og napper i ledninger og mister pcen ned i sofaen..slike ting er med på å ødelgge pcen, eller i det minste gjøre den ustabil.

5019191[/snapback]

 

Hva mener du med "flyr rundt med strömmen koblet til" ? Maskinen kan vel ikke ta skade av at du beveger den mens ström er tilkoblet? Mener du å koble fra og til strömmen hele tiden?

5019500[/snapback]

 

Når man beveger seg rundt med kabelen koblet til vil inngangen nødvendigvis svekkes visss kabelen blir dratt f.eks halveis ut. Den metallsaken i inngangen vil også kunne bli bendt frem og tilbake og således skade strømkontakten.

Lenke til kommentar
Jeg har lest en del innlegg her på forumet og det slår meg at "nerde"-faktoren er vel høy. Plast har ikke for vane å sprekke av seg selv:) Selv om man har betalt 12000 kr for en laptop kan man ikke forvente at denne skal tåle mye fysisk påvirkning.

5019191[/snapback]

Så, det du egentlig sier her er at Elitegroupeiere er mere uforsiktige enn andre?

Og er det ikke litt pussig at de "alle" mister maskinene slik at de får skader på _samme_ sted?

 

Videre, er det ikke påfallende at andre merker IKKE har slike tråder?

Kanskje er det bare Multicom som har spesielt vanskelige kunder?

 

Jeg er belemret med hardwarefeil på min, Multicom har ikke klart å levere en laptop som egner seg til spilling, dette er en maskin med 2GHz Pentium M, 2GB RAM og ATi Radeon 9700 128 MB.

Flere ganger har den vært til utbedring for at den slår seg av under belastning, uten at det hjelper. Om det er mangel på vilje eller kunnskap som har hindret dem i å få skikk på den gjør ingen forskjell, Multisvindel har solgt meg noe som pr i dag er noe ubrukelig dritt.

 

 

 

"Men et forum skal vel være til hjelp for andre og emm dette i større grad enn en mulighet for frustrerte og uforsiktige pcbrukere til å utbasunere frustrasjon over hvor dårlig Elitegroupmaskiner er."

 

Når ting blir vanskelig for Multicom blir de vanskelig ovenfor kunden.

Dette er i høyeste grad relevant for dette med "å være til hjelp".

Vi kaller det for å "dele erfaringer".

5022365[/snapback]

 

Hehe du skulle begynt på juss og lært deg å tolke utsagn. Nei jeg sier ingenting om hvem som er mest uforsiktig. Jegsier at mange av problemene som nevnes beror på uforsiktighet. Det gjelder liek mye acer brukere som elitegroup brukere.

 

Også har man det fascinerende fenomenet som er massesuggesjon. Det virker jo som det går sport i å finne noe å klage på når det gjelder disse ecs maskinene.

 

 

Selvfølgelig synd hva du opplever, men det er et hardware problem. Jeg nevnte spesifikt tråder i forumet der man sutrer over plastsprekker og dårlig batteri. Dette er brukerfeil og ikke maskinen. Dette leder meg over på nytten av forumet: Sutring gir ikke meg noe reellt bilde på om dette er feil JEG kan regne med viss JEG kjøper pcen. Er det derimot tale om en pc om slår seg av, av seg selv, første dag man får den så er det helt klart viktig å få med seg. MEn at batteriet bare varer i 2 timer etter ett års bruk skyldes ikke dårlig pc, men snarere dårlig bruker.

Lenke til kommentar
Også har man det fascinerende fenomenet som er massesuggesjon. Det virker jo som det går sport i å finne noe å klage på når det gjelder disse ecs maskinene.

(...)

Jeg nevnte spesifikt tråder i forumet der man sutrer over plastsprekker og dårlig batteri. Dette er brukerfeil og ikke maskinen.

 

Dette leder meg over på nytten av forumet: Sutring gir ikke meg noe reellt bilde på om dette er feil JEG kan regne med viss JEG kjøper pcen. Er det derimot tale om en pc om slår seg av, av seg selv, første dag man får den så er det helt klart viktig å få med seg. MEn at batteriet bare varer i 2 timer etter ett års bruk skyldes ikke dårlig pc, men snarere dårlig bruker.

5028214[/snapback]

Jeg skal være enig med deg at det er en del av tingene som klages på som ikke kan regnes som reelle klagegrunner. Men det å bare umiddelbart avskrive f.eks. sprekkdannelser som brukerfeil blir å trekke litt vel forhastede slutninger. Hvis det faktisk er slik at plasten er dårlig, da må det være lov til å klage på at dette er for dårlig for en bærbar maskin da den skal kunne være bygget for å fysisk tåle det stresset det innebærer å bli flyttet. Det betyr ikke at alle som klager på en slik ting automatisk skal få medhold, men snarere at man i mange tilfeller må kunne påberope seg den delen av kjøpsloven som sier at en ting skal svare til en kvalitet som man må forvente av en ting med spesielle bruksområder. Mao: En bærebar PC kan ikke sprekke bare for at den utsettes for noe som kan være usymmetrisk stress ved at man ikke løfter med begge hendene.

Så du har forsåvidt rett i at dette ikke er hardware feil, men mange vil nok mene at det er en svakhet som gir kjøper reklamasjonsrett i følge kjøpsloven §15.

 

Det samme gjelder for strømkontakten, som det har vært endel klager på.

Og powerknappen som ikke er bra på disse maskinene.

Og noen har klaget på at trykket på tastene har blitt borte. Det tidligste nevnte her på forumet er vel trykk som forsvinner i løpet av 2 uker. Dette kan selvfølgelig være brukerfeil, men jeg tviler.

Det er på sin plass å påberope seg §15 i mange av disse tilfellene.

 

Når det gjelder batteritiden, så er jeg enig med deg i at man ikke kan forvente full tid på et batteri som er ett år gammelt.

-men nå er det ikke det som er poenget heller. Disse batteriene holder ikke den tiden de skal fra maskina er ny. En test skrev sågar at batteritiden ikke kunne testes grunnet at maskina de fikk til test skrudde seg av etter litt over halvparten av tiden det skulle ta.

Hvis dette er en maskin som ble solgt pga batteritiden for f.eks en student som trenger all den tiden på skolen (og selger ble gjort oppmerksom på dette) er det i seg selv en grunn for reklamasjon, da maskina har andre egenskaper enn det selger har oppgitt.

 

Og som sagt, flere av klagene er brukerfeil, men å ta den: "den type feil er brukefeil" holdningen er å trekke forhastede slutninger.

 

Og forøvrig så dreier mye av klagene her seg om at de har problemer med MultiCom som har solgt maskina. Ikke bare det at de har fått et mandagsprodukt.

Lenke til kommentar
Hehe du skulle begynt på juss og lært deg å tolke utsagn. Nei jeg sier ingenting om hvem som er mest uforsiktig. Jegsier at mange av problemene som nevnes beror på uforsiktighet. Det gjelder liek mye acer brukere som elitegroup brukere.

 

Også har man det fascinerende fenomenet som er massesuggesjon. Det virker jo som det går sport i å finne noe å klage på når det gjelder disse ecs maskinene.

 

 

Selvfølgelig synd hva du opplever, men det er et hardware problem. Jeg nevnte spesifikt tråder i forumet der man sutrer over plastsprekker og dårlig batteri. Dette er brukerfeil og ikke maskinen. Dette leder meg over på nytten av forumet: Sutring gir ikke meg noe reellt bilde på om dette er feil JEG kan regne med viss JEG kjøper pcen. Er det derimot tale om en pc om slår seg av, av seg selv, første dag man får den så er det helt klart viktig å få med seg. MEn at batteriet bare varer i 2 timer etter ett års bruk skyldes ikke dårlig pc, men snarere dårlig bruker.

5028214[/snapback]

Tolke utsagn ja...

Du uttaler deg i sammenheng med at det har kommet klager på ECS.

Når du kommer med "plast ikke har for vane å sprekke av seg selv" bør det være rimelig å anta at dette følger sammenhengen.

ECS laptoper er temaet, såpass må kunne sies å være klart.

Å komme etterpå og fortelle hva du egentlig mente tyder bare på at du bør jobbe med å ordlegge deg.

Jeg bare leser det som står der, tolkning er din fortè.

Å bare skumlese igjennom postene, og hoste opp en tolkning om at begrunnede klager er "massesuggesjon" blir for dumt.

LES nå hva problemene er, og NÅR de oppstår.

Noe er brukerfeil, bevares, og mye er IKKE det.

 

Klart, det kan oppfattes som om det er noen som ikke har berettigete klager, og det er det sikkert òg, men da får du skrive dèt, og ikke dra alle over en kam.

"Massesuggesjon"...LOL!

 

Kom igjen nå, klare svar:

Er det ikke påfallende at andre merker IKKE har slike tråder?

Kanskje er det bare Multicom som har kunder som er lettpåvirkelige for massesuggesjon?

 

Evil Duck slo meg å nevne dette med konkrete problemer med kabinettet, så det skal jeg ikke skrive noe videre om.

 

Men du må gjerne poste linker til tråder hvor temaet er dårlig plastkvalitet på andre merker, kjekt for meg å vite til neste gang jeg skal handle læppis.

Hjelp for andre osv.

 

 

Også vil jeg bare si at jeg er glad for at du ikke har problemer med din!

:)

Endret av Ornamental
Lenke til kommentar
Hehe du skulle begynt på juss og lært deg å tolke utsagn. Nei jeg sier ingenting om hvem som er mest uforsiktig. Jegsier at mange av problemene som nevnes beror på uforsiktighet. Det gjelder liek mye acer brukere som elitegroup brukere.

 

Også har man det fascinerende fenomenet som er massesuggesjon. Det virker jo som det går sport i å finne noe å klage på når det gjelder disse ecs maskinene.

 

 

Selvfølgelig synd hva du opplever, men det er et hardware problem. Jeg nevnte spesifikt tråder i forumet der man sutrer over plastsprekker og dårlig batteri. Dette er brukerfeil og ikke maskinen. Dette leder meg over på nytten av forumet: Sutring gir ikke meg noe reellt bilde på om dette er feil JEG kan regne med viss JEG kjøper pcen. Er det derimot tale om en pc om slår seg av, av seg selv, første dag man får den så er det helt klart viktig å få med seg. MEn at batteriet bare varer i 2 timer etter ett års bruk skyldes ikke dårlig pc, men snarere dårlig bruker.

5028214[/snapback]

Tolke utsagn ja...

Du uttaler deg i sammenheng med at det har kommet klager på ECS.

Når du kommer med "plast ikke har for vane å sprekke av seg selv" bør det være rimelig å anta at dette følger sammenhengen.

ECS laptoper er temaet, såpass må kunne sies å være klart.

Å komme etterpå og fortelle hva du egentlig mente tyder bare på at du bør jobbe med å ordlegge deg.

Jeg bare leser det som står der, tolkning er din fortè.

Å bare skumlese igjennom postene, og hoste opp en tolkning om at begrunnede klager er "massesuggesjon" blir for dumt.

LES nå hva problemene er, og NÅR de oppstår.

Noe er brukerfeil, bevares, og mye er IKKE det.

 

Klart, det kan oppfattes som om det er noen som ikke har berettigete klager, og det er det sikkert òg, men da får du skrive dèt, og ikke dra alle over en kam.

"Massesuggesjon"...LOL!

 

Kom igjen nå, klare svar:

Er det ikke påfallende at andre merker IKKE har slike tråder?

Kanskje er det bare Multicom som har kunder som er lettpåvirkelige for massesuggesjon?

 

Evil Duck slo meg å nevne dette med konkrete problemer med kabinettet, så det skal jeg ikke skrive noe videre om.

 

Men du må gjerne poste linker til tråder hvor temaet er dårlig plastkvalitet på andre merker, kjekt for meg å vite til neste gang jeg skal handle læppis.

Hjelp for andre osv.

 

 

Også vil jeg bare si at jeg er glad for at du ikke har problemer med din!

:)

5029186[/snapback]

 

tror ikke det var så tvedtydig det jeg skrev men.

 

Tror du kan være enig i at nerdefaktoren gjør seg gjeldene. Ser du f.eks på testen av ECS 600, så går det forholdsvis klart frem at pcen faktisk er bra, men en må finne noe som for den vanlige bruker ikke vil være noe stort aber med maskinen.

 

Eksempelvis kan jeg nevne det at man klager over usb-portenes plassering på høgre siden. Det kan da umulig være noe som skal trekker ned(eller hva mener du?)? Hvor ofte beveger en egentlig musen langs kanten på pcen? man holder den som regel 15-20 cm fra. JEg så ikke noe klage på ECS 556E da den hadde cd-rom på høgresiden, den er jo ikke ute hele tiden, men jeg vil tro at den ville utgjøre en praktisk ulempe i like stor/liten grad.. Klart nå snakker jeg for meg selv...hva mener du? Men jeg innser at jeg nå er inne på en litt annen disk...men det er likvevel relevant slik jeg ser det i og med den litt smålige innstillingen til ECS-maskinene, som ikke alltid er like treffende emm...

 

Men har du forøvrig hørt noe om 600? Har bestilit den..ventes om noen dager...blir spennende:)..Jeg tar som sagt ikke selve testen så veldig på alvor..dinside.no og HW hadde f.eks forskjellig resultat på de samme testene. På 3dmark skilte det vel 400 poeng tror jeg..

Lenke til kommentar

tror ikke det var så  tvedtydig det jeg skrev men.

 

Tror du kan være enig i at nerdefaktoren gjør seg gjeldene. Ser du f.eks på testen av ECS 600, så går det forholdsvis klart frem at pcen faktisk er bra, men en må finne noe som for den vanlige bruker ikke vil være noe stort aber med maskinen.

 

Eksempelvis kan jeg nevne det at man klager over usb-portenes plassering på høgre siden. Det kan da umulig være noe som skal trekker ned(eller hva mener du?)? Hvor ofte beveger en egentlig musen langs kanten på pcen? man holder den som regel 15-20 cm fra. JEg så ikke noe klage på ECS 556E da den hadde cd-rom på høgresiden, den er jo ikke ute hele tiden, men jeg vil tro at den ville utgjøre en praktisk ulempe i like stor/liten grad.. Klart nå snakker jeg for meg selv...hva mener du? Men jeg innser at jeg nå er inne på en litt annen disk...men det er  likvevel relevant slik jeg ser det i og med den litt smålige innstillingen til ECS-maskinene, som ikke  alltid er  like treffende emm...

 

Men har du forøvrig hørt noe om 600? Har bestilit den..ventes om noen dager...blir spennende:)..Jeg tar som sagt ikke selve testen så veldig på alvor..dinside.no og HW hadde f.eks forskjellig resultat på de samme testene.  På 3dmark skilte det vel 400 poeng tror jeg..

5044161[/snapback]

 

Ikke så mye tvetydig som entydig...

 

MEN, kan du hoste opp noen ekskremsler på andre merker som har tilsvarende problemer hos flere brukere, dvs plast som har for vane å sprekke på akkurat samme sted?

Dette forventer jeg at du kan, ut ifra at du skrev:

"Jegsier at mange av problemene som nevnes beror på uforsiktighet. Det gjelder liek mye acer brukere som elitegroup brukere."

Link til tråd(er) hvor dette blir nevnt av flere brukere takk.

 

Jeg er kanskje i markedet for ny laptop, og da vil jeg gjerne vite om andre merker som har problemer som går igjen, og hva det består i.

Hjelpe andre, osv...

 

Dette med usb på høyresiden syns jeg personlig er noe herk.

Jepp, jeg har ofte musa nærmere enn 15-20 cm fra lappisen.

Skulle gjerne ha hatt DVD-rom'en til å sprette frem foran, men høyresiden er likevel levelig, når jeg legger i / tar ut disken styrer jeg ikke så fælt med musa likevel. USB dingser er som oftest plugga i hele forbanna tiden, regner med at du ser den praktiske forskjellen.

 

Jeg er ikke med på at det skal være nerdete å bemerke en uheldig plassering av USB portene mht at det gjør at laptopen krever mer tumleplass enn den ellers ville gjort.

 

Jeg tror at du bare er såret over at noen kommer med kritikk av en sånn laptop du har og liker så godt, at du blir furten av at andre mener noe annet, jfr "smålig innstilling" og "massesuggesjon".

 

Og nei, jeg legger ikke skjul på at jeg har Multicom, og ECS langt opp i halsen.

Men så har jeg konkrete grunner å vise til, ikke bare mine egne heller.

 

 

Her har du èn brukererfaring.

Og uansett hvor bra G600 måtte være, så skal jeg aldri i helvete bruke ei krone hos Multisvindel igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har en ECS 600 som jeg fikk pga ECS G556 ikke virket bra nokk.Mine problemer med 556:

-musen hopper rundt som et helvete i noen sekunder helt uten videre

-Strømforsyningskontakten i pcen løsnet seg

-piksel døde i ett sett

-Maskinen slo seg av under tung belastning

 

JEg betalte mellomlegg og fikk Ecs 600 som jeg har disse problemene med:

-Henger seg hele tiden på batteri drift

-Henger seg ein gang hvert 20minutt med strømdrift

 

Jeg har ATI x700 128 i min pc... Jeg finner ingen drivere til disse på nettet.. Orginaldriverene er de eneste som funker.. Tenkte jeg sku prøve noen andre drivere viss dette var årsaken, men ingen andre fungerer.... Jeg føler at ECS har gode spesifikkasjoner som ikke holder mål.. De er fine på papiret, men funker dårligt.. Jeg er lut lei merket... Nå kommer snart en ECS 610 med X1600 skjermkort...Vedde på denne sliter også med problemer, men jeg skal ihvertfall ikke ha dem...

 

Ellers sliter jeg med support fra IT24 som ikke svarer via mail :(... Så de er ikke så grett... Noen som har lignenes erfaring?

Lenke til kommentar
Ecs 600 som jeg har disse problemene med:

-Henger seg hele tiden på batteri drift

-Henger seg ein gang hvert 20minutt med strømdrift

Det virker som du trenger en BIOS oppdatering samt oppdatert driver til VGA for å få bukt med dette problemet. Dersom selger ikke kan hjelpe deg så kontakt produsenten direkte eller prøv å få tak i andre som selger samme modell.

Lenke til kommentar
Ecs 600 som jeg har disse problemene med:

-Henger seg hele tiden på batteri drift

-Henger seg ein gang hvert 20minutt med strømdrift

Det virker som du trenger en BIOS oppdatering samt oppdatert driver til VGA for å få bukt med dette problemet. Dersom selger ikke kan hjelpe deg så kontakt produsenten direkte eller prøv å få tak i andre som selger samme modell.

5460626[/snapback]

 

 

Eller han kan prøve å ringe Multicom. De gir faktisk support på ECS maskiner som ikke er kjøpt hos de.

Vet at andre selgere av disse maskinene kjører et annet hardware oppsett enn Multicom. Dette kan jo også være en grunn til at han har problemer.

Hardwaren som er i min maskin fra Multicom har vært stabilt helt siden jeg kjøpte den, det er ett år siden nå. Ingen feil på hele den tiden. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...