Stian89 Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 (endret) Har nettopp fått opp et domene hos web10, men var ikke klar over at php innstillingene ikke var "normale" Jeg har satt opp dette i index fila mi: <?PHP if($do == "search" or $dosearch == "yes"){ $subaction = "search"; $dosearch = "yes"; include("news/search.php"); } elseif($do == "blogg"){ $number = "10"; include("news/show_news.php"); } elseif($do == "arkiv"){ include("news/show_archives.php"); } elseif($do == "kontakt"){ include("kontakt.php"); } elseif($do == "personlig"){ include("personlig.php"); } else{ include("index.inc"); } ?> men det fungerer altså ikke med web10 som host. hos domeneshop, fungerer koden utmerket... hva pokker gjør jeg med dette? Endret 20. september 2005 av Stian89
Gjest Slettet-df17e Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Får du en error kanskje ? Og hva er det som ikke funker ? Trenger litt mer info for og hjelpe deg
kakkle Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Kan ta en vill gjetting på at det er Register Globals som er satt til OFF hos Web10, noe som er veldig normalt hos de fleste hoster. Les artikkelen på php.net, så skjønner du litt hvorfor de fleste har dette satt til OFF. Evt så får du komme med mer informasjon, som Lemen sier
Stian89 Skrevet 21. september 2005 Forfatter Skrevet 21. september 2005 Ok, takker. Skal se på artikkelen. Når det gjelder mer info er det ikke så mye å si, det skjer liksom ingenting når jeg trykker på linkene. Ingen errormelding, ingenting liksom.. eller takker jeg for responsen
Stian89 Skrevet 26. september 2005 Forfatter Skrevet 26. september 2005 OK. Hva vil dette si? Jeg har lite peiling? Hvordan evt skru dette på? Hvordan få PHP til å "virke som det skal"?
potetskrell Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 OK. Hva vil dette si? Jeg har lite peiling? Hvordan evt skru dette på? Hvordan få PHP til å "virke som det skal"? Dette er intillinger du som oftst kke kan gjøre noe med. Men er det AJ.fork eller Cutenews vi snakker om? Det fungerer i hvertfall utmerket på web10 sine servere...
azidG Skrevet 29. september 2005 Skrevet 29. september 2005 Har nettopp fått opp et domene hos web10, men var ikke klar over at php innstillingene ikke var "normale" Jeg har satt opp dette i index fila mi: <?PHP if($do == "search" or $dosearch == "yes"){ $subaction = "search"; $dosearch = "yes"; include("news/search.php"); } elseif($do == "blogg"){ $number = "10"; include("news/show_news.php"); } elseif($do == "arkiv"){ include("news/show_archives.php"); } elseif($do == "kontakt"){ include("kontakt.php"); } elseif($do == "personlig"){ include("personlig.php"); } else{ include("index.inc"); } ?> men det fungerer altså ikke med web10 som host. hos domeneshop, fungerer koden utmerket... hva pokker gjør jeg med dette? Prøv å bytt ut variabelnavnene på parameterne med $_GET["do"], $_GET["dosearch"] etc...
Axentrix Skrevet 29. september 2005 Skrevet 29. september 2005 Det som forusaker dette er at post,get,session,cookie og server variabler må hentes ut med $_GET["navn"], $_POST["navn"], $_SESSION["navn"] osv, i stedet for $navn, som kun funker med globals på "on". Dette er for sikkerhetens skyld
Stian89 Skrevet 30. september 2005 Forfatter Skrevet 30. september 2005 Har iallfall fått det til nå, men har enda ett problem.. Jeg prøvde å innstallere mambo, men fatter bare ikke det med mysql baser. Når jeg bruker phpMyadmin og velger å opprette en database, står det at jeg ikke har privilegier til det.. Må dette også aktiveres eller noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå