Gå til innhold

Hva skal man trene for å trene riktig til breakdan


SirAnderz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Du trenger ikke ta på knokene da. Hadde tøyet mye jeg, gjort meg selv skikkelig myk. Så er det fordel med rygg, arm og skulderstyrke for de heftigste triksene.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Du bør ta så mange push-ups at når du prøver å komme opp på den siste så klarer du det ikke. Da får du maximalt utbytte. Det er også bra å stå MASSE på hendene hver dag, det gir deg bedre balanse og kroppskontroll pluss at det er styrkende. Etterhvert kan du fokusere på å ha bena i forskjellige stillinger mens du står på hender. Håndstående ligger i fingertuppene, det er der du får all balansen fra :yes:

Lenke til kommentar
Nei, det er to HELT forskjellige ting. Skal du trene benk så er det helt annen teknikk. Du har jo da all vekten over deg, mens i armhevinger så har du vekten over. Totalt forskjellig. Men til breakdance kan vil jeg anbefale å trene med egen kroppsvekt for det er det du trenger.

HÆ? om du står med hendene på ei vekt i pushup-stilling skal du klare omtrent det samme i benk, men antakeligvis litt mindre.

 

Skjønner ikke hva du snakker om her:

Alt #1 du har vekten over deg

Alt #2 du har vekten over deg

Forskjellen er?

Lenke til kommentar

De vanlige øvelsene push-up, sit-up, pull-up, dips og rygg-up bygger de aller fleste muskelgruppene du bruker i breakdance.

Når det gjelder push-ups, bør du ta disse på vanlig måte, og mange oppover en vegg også (så tett på 90° som du greier).

Sterke hender og underarmer kommer også veldig godt med, men jeg er usikker på hvordan du trener dette.

Lenke til kommentar
Nei, det er to HELT forskjellige ting. Skal du trene benk så er det helt annen teknikk. Du har jo da all vekten over deg, mens i armhevinger så har du vekten over. Totalt forskjellig. Men til breakdance kan vil jeg anbefale å trene med egen kroppsvekt for det er det du trenger.

HÆ? om du står med hendene på ei vekt i pushup-stilling skal du klare omtrent det samme i benk, men antakeligvis litt mindre.

 

Skjønner ikke hva du snakker om her:

Alt #1 du har vekten over deg

Alt #2 du har vekten over deg

Forskjellen er?

Forskjellen er stor. I benkpress så har man balansen å tenke på i tillegg. Det har man ikke i push ups. Du klarer nok ganske mange flere push-ups enn bankløft. Selv tar jeg over 100 push ups og det er ikke sjans i helvette om at jeg hadde klart så mange løft med vekter. Prøv selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...