graks Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 (endret) sjekk ut denne linken der nvidia teller sannheten om ati crossfire. blir spent og se om ati slår nvidia sli med crossfire. http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/CrossfireTruth/1 Endret 17. september 2005 av graks
efikkan Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Det kan virke som nVidia er redd for at vi skal kjøpe Crossfire. Etter min mening er innholdet i denne presentasjonen(?) usaklig. Dessuten kan ikke SLI benyttes i alle spill.
Ozelot Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Artig. Hvis dette ikke stemmer, klarer jeg ikke helt å se hva som skjedde i hodet til Nvidia-sjefen, da han sendte ut disse ryktene.
HKS Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Dessuten kan ikke SLI benyttes i alle spill. Fin myte som er ute å går dette... For n'te gang... SLI kan med siste driver brukes i alle spill Etter min mening er innholdet i denne presentasjonen(?) usaklig Mye av det er faktisk sant, men det er satt litt på spissen ja. Tviler litt på om dette er laget av nVidia. Kvaliteten på enkelte ting er dårlig... For eksempel bilder av Luna som er limt inn. Ser litt ut som verket til noen fan-boys.
Spetsnaz Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Bilde 1 agenda- klart klippet ut i paint Bilde 2- sier ingenting om ati vs envida Bilde 3- bedre ytelse. Det samme tror jeg nok ati folkene vil hevde. Ikke de som har minst egeninteresse som uttaler seg om dette.... Bilde 4 og 5- x850 x800 crossfire dont't support shader model 3.0 or hdr - Ati støtter ikke alle spill og har max 14x antialiasing Dette vet jeg ingenting om. Har denne informasjonen blitt sluppet? Bilde 6- Enthusiasts dont buy old hardware. Så vidt jeg vet er Sli fra voodo2 3dfx Dette må sis å være gammelt i data-bransjen.. Uansett om det er et snev av sannhet i dette, og om det er laget av nvida så virker dette mot sin hensikt.
B4stian Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Går heller for Ati isteden for Nvidia jeg...
Lucifer89 Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 (endret) det er jo grei info som ser litt jalla ut ja hehe. men det er mye info som er fin å si i fra om slikt som at Ati er snart et halv år etter med det meste. og mangler på støtte i directX peker på HDR og shader model 3.0 men må liksom bare rette litt på poste over som den Nvidia fan boyen jeg er Bilde 1 Ja jeg er enig dær ja Bilde 2 ATI vs Nvidia er ikke temaet men hvor lenge ATI har holdt på korta sine er dårlig tegn Bilde 3 husk at med sli er det 50-100% bedre ytelse og det samme er det med Crossfire så ut i fra 7800xx SLI tester så er det vel nermere 60-90% økning o Crossfire vil aldrig nå 100% økning og vil da ikke ta i gjenn 7800xx korta i SLI med sine X850 og X800 Bilde 4 vet ikke no om dette jeg heller men, Crossfire lover ikke helt godt med sin begrensning på 1600X1200 65Hz. den greia med at det bare funker i D3D er info som er gått ut med til pressen ATI sier at det er flere prestasjons muligeter i grafisk "penhet" Bilde 5 mangler på teknologi er noe ATI mangler med HDR og Shader Model 3.0. mens Nvidia ikke Har unified shaders. Gammel teknologi ja på sett å vis er SLI gammelt men det er også Win XP Det er basert på Win98. men forbedret. Bilde 6 sier seg selv Endret 17. september 2005 av Lucifer89
Freeky2k Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Utolig barnslig av Nvidia, selv om de ligger foran ATI for tiden.
AndersT2 Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 De bildene av kirken, så må jeg si at jeg foretrekker det uten HDR. Det har mye bedre detaljer enn det med, der blir alt visket ut av altfor mye lys. Hvis solen en bak kirken, så skal fronten være mørkere, på det andre så kommer lyset rundt hele, som om solen stå rett over.. Regner med at dette ikke er fra Nvidia
HKS Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Utolig barnslig av Nvidia, selv om de ligger foran ATI for tiden. Velkommen til bransjen... I beste fall er dette interne dokumenter som er lekket ut. ATi driver garantert med det samme, sist eksempel på dette var ved lanseringen av CrossFire, og vi kommer sikkert til å se noe lignenede når R520 kommer. Skal vi ta en titt på noen av bildene da... Dette er jo et poeng, først skulle CF bli tilgjenglig i juli, så august, så begynnelsen av september, og nå er det vist slutten av september som gjelder... Mange på dette forumet har heller ikke fått med seg at SLI kan virke i alle spill hvis det aktiveres i driveren. Angående profiler... ATi kommer også til å bruke profiler for å optimalisere enkelte spill, akkuratt som nVidia gjør for å optimaliseren enkelte spill. Her kommer problemematikken med at x8x0 slave kortene ikke klarer mer enn 1600x1200@60Hz... Trodde noe av poenget med SLI og Crossfire skulle være høye oppløsninger jeg?
Frijazz Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Går heller for Ati isteden for Nvidia jeg... Jeg går for det skjermkortet som gir meg best ytelse for den prisen jeg er villig til å betale når jeg kjøper nytt, uansett logo på produktet. Ikke før crossfire blir skikkelig testet får vi vite noe sikkert, ryktene har fløyet rundt siden mai.
Ozelot Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Alle fokuserer så mye på hva SLI og CF vil gi i ytelsesøkning...men hvor mange kan meg hånda på hjertet si at de kommer til å kjøpe det ?
Glipp Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Ja, jeg er ATI fan.. men hvis dette er fra nvidia, så ser jeg enda en Grunn til og IKKE kjøpe nvidia.. men ATI..
dravisher Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Nå er nå de fleste av de slidsene ganske så ærlige, og peker bare på feil og usannheter i ATi sin FAQ. XFire sin begrensning er usikker, og dette med USB osv. på hovedkort blir vel fikset med å bruke eksterne komponenter. Men Kan ikke se at Nvidia lyver eller overdriver noen plass. De nevner kun produkter som er lansert. De påstår ingenting om R520.
simalarion Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Ja, jeg er ATI fan.. men hvis dette er fra nvidia, så ser jeg enda en Grunn til og IKKE kjøpe nvidia.. men ATI.. Snart blir du smertlig klar over hvor lite dette gagner deg, om ikke de sender deg gratis cola å grandis da?
Blaz3r Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Ja, jeg er ATI fan.. men hvis dette er fra nvidia, så ser jeg enda en Grunn til og IKKE kjøpe nvidia.. men ATI.. hehe da er du litt dum da. for da kjøper du et dårligere produkt bare fordi det bedre produktet skrøt av seg selv. men er du som er taperen til slutt, siden du kjøper det dårlige prouduktet. ikke at ati nødvendigvis er dårligere, men alikevel, litt feil tankegang hos deg hehe
Boye Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Det går en ganske heftig diskusjon over på rage3d.com for øyeblikket (hvor jeg selv deltar), men Crossfire kan bli veldig bra. Selv om noen viser bilder av CCC med to skjermkort i Crossfire på maksimum 1920x1200 XXHz trenger ikke dette nødvendigvis å stemme. Tar man hva CCC sier på alvor, skulle man nesten tro at SPAN over to CRT skjermer var begrenset til 60Hz (selv om man enkelt kan bruke PowerStrip til å sette begge skjermer tilbake til 85Hz, og likevel ha SPAN gående). Maksimum oppløsning på 1600x1200 på 60Hz er bare tull, da man med "vertical blanking" kan få langt bedre enn dette. Selv har jeg mine egne teorier, som alle andre - men tror jeg holder dem unna dette forumet for øyeblikket i tilfelle jeg bommer
brsseb Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 simalarion: cola og grandis... Uansett, nå må Ati få fingen ut her. Hvis de ikke kommer med noe skikkelig revulusjonerende (og da mener jeg ikke noe som yter 1-5% bedre enn 7800gtx), så sliter de litt.
Aetius Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Høh. Skulle likt å se den som kan se forskjell på 14x og 16x AA i en dobbel blindtest. Forøvrig synes jeg at BÅDE ATI og nVidia er temmelig barnslige. Ærlig talt, folkens, måten å gjøre det på må jo være å se an hva som gir best ytelse for pengene NÅR DU SKAL HA BEDRE KORT. Hele SLI og XFire er gtydeligvis bare en måte å lokke penger ut av dere på! Det finnes ikke det spill som ikke yter godt nok med ETT eksemplar av den til enhver tid regjerende toppmodellen til både ATI og nVidia.
tore_v1 Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Men, Sli og Xfire kan være en grei måte å oppgradere systemet sitt på uten å svi av fire lapper på et high end skjermkort, men kanskje to lapper på et middels skjermkort... Man kan faktisk spare litt penger, men det forutsetter at hk støtter en av overnevnte, eller at dette kan oppgraderes uten at totalkostnaden blir større en ved oppgradering til et highend kort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå