Gå til innhold

Erfaringer med ASUS M6Va


Lightning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til word bruk er maskina veldig stille, vel og merke hvis du bare går på batteri. Men alt i alt er det ikke mye støy fra denne maskina. Selvsagt anbefaler vi deg å gå for asusen. De andre maskinene er noen store draug og langt fra så stilige som asusen. Den amiloen du peker til er jo hele halvannet kilo tyngre enn asusen....huff at du i det hele tatt har det som alternativ...

Lenke til kommentar
Til word bruk er maskina veldig stille, vel og merke hvis du bare går på batteri. Men alt i alt er det ikke mye støy fra denne maskina. Selvsagt anbefaler vi deg å gå for asusen. De andre maskinene er noen store draug og langt fra så stilige som asusen. Den amiloen du peker til er jo hele halvannet kilo tyngre enn asusen....huff at du i det hele tatt har det som alternativ...

Når man trenger bra skjermkort så gir det så klart mening å velge de store draugene som du kaller det.

Lenke til kommentar
Står mellom M6Va, Amilio M4438 og Toshiba M60 (som jeg får til 11000).. ikke noe vits å spørre dere hvem jeg skal velge hvertfall hehehe

 

Ser ut til at Itbutikken har skrudd opp prisen noe ettertrykkelig på M4438g. Gjør det kanskje litt enklere å bestemme seg :p

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

Jeg lurer på om det funker å få tv inn på denne? Om man kjøper noe eksternt? Hvordan fungerer dette? Kanskje jeg kunne slippe å ha med meg tv til danmark i tillegg når jeg skal være i danmark og norge om hverandre.

 

Hvordan er det med levetid på en Asus egentlig, aldri vært borti dette merket før?

 

Og er det mulig å bytte ut skjermkort etterhvert?

 

Om er det ikke inngang for et videokamera på denne?

 

 

 

:roll:

Endret av therese84
Lenke til kommentar

Batterilevetiden er på 4,5 - 5 timer. Den har også den geniale funksjonen at du kan bytte ut dvd-brennern med et ekstra batteri, som gir den opptil 8,5 t levetid når du trenger det!! (Asus har mao. noe av det beste på markedet)

 

Vet ikke hvordan det er med eksterne tv-tunere (finnes helt sikkert) men den har iallefall ikke innebygd TV-tuner.

 

Skjermkortet tviler jeg på at det er mulig å bytte i senere tid, men..

Det er iallefall det beste som finnes for bærbare på denne størrelsen.

 

Når det gjelder inngang for videokamera, regner meg med du tenker på DV kamera, så ja det har den. (firewire)

Lenke til kommentar

Vet ikke om du kjenner Asus sine produkter men de er en av verdens største hovedkort og grafikk kort produsenter og annerkjent for høy kvalitet. Dette vil selvfølgelig også smitte over på bærbare pcene de lager. Et eksemple på dette er f.eks ingen flex i kassa og utmerkede finish detaljer og kvalitet. Maskina lager ikke et eneste knirk imotsetning til dell, acer, aopen maskiner osv.

 

Så selv om asus er ny på bærbar fronten her i norge så kan du stole på det, akkurat som om sony skulle ha kommet på markedet her til lands med bærbar

Lenke til kommentar

Ser at komplett har satt ned prisen med 500kr til 16.495,- Articom er fremdeles billigst med 15.093,- men hvordan er denne butikken?

 

Liker også veldig godt Acer TravelMate 81xx serien, eneste er at denne også er velidg dyr. Så her leder Asus'en foreløpig. Trodde jeg hadde bestemt meg, men så så jeg testen av Netshop 259IEN da ble jeg brått litt usikker igjen...Får ganske mye for pengene her.

 

Det haster ikke med ny bærbar, så sitter på gjerdet litt til. :p

Endret av ken8
Lenke til kommentar

Jeg bestilte hos Articom. Jeg kjente ikke til de før dette, annet enn at jeg så de var billigst i forrige webshoptest hos hw.no. Om supporten der er bra er et annet spørsmål og det kan jeg ikke svare på... Men Asus har et nordisk supportsenter (se her) så det burde vel gå greit å få hjelp.

 

Jeg ser at Komplett har fått inn denne PCen i dag, og jeg mistenker at Articom bruker Komplett/Norek som leverandør så da håper jeg at jeg får den om kort tid! :w00t:

Lenke til kommentar
Når det gjelder fat32 så virker det som at det er flere som levere maskina med dette, acer er et eksempel. Bare å konvertere til ntfs..

 

Hva søren betyr det her egentlig? :whistle:

Det betyr hvilket filsystem man har på harddisken. Du kan lese mer om hvordan du konverterer og hva fordelene er her.

 

Jeg fikk Asus'en i går og er veldig fornøyd med den så langt. Kan prøve å legge ut noen av mine erfaringer så langt i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Det betyr hvilket filsystem man har på harddisken. Du kan lese mer om hvordan du konverterer og hva fordelene er her.

 

Jeg fikk Asus'en i går og er veldig fornøyd med den så langt. Kan prøve å legge ut noen av mine erfaringer så langt i løpet av dagen.

 

Okey, takker for det =)

 

Fint om du vil si hva du mener om støyen! Det er litt viktig for meg da jeg skal sitte i klasserom med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...