Gå til innhold

Erfaringer med ASUS M6Va


Lightning

Anbefalte innlegg

Har sett på denne bærbaren en stund nå.

Virker helt rå, både design og ytelsesmessig. Lurte derfor på om noen her inne på

forumet har kjøpt denne og kunne komme med en brukererfaring.

 

Her er forresten Link til M6Va

 

Er vist mulig å få den fra 13600 på psdata til 17000 på komplett.

Den til psdata har 1,86 ghz cpu og 1280*800 skjerm og 80 giga 5400rpm disk

 

Det beste kjøpet for pengene rent spesifikasjonsmessig er Articom.no til en pris av 15096 med disse spesifikasjonene:

 

15.4" wide 1680x1050

2,13 ghz pentium m

512 mb 533 mhz ddr 2 ram

80 giga 5400 rpm disk

ca 5 timers batterikapasitet og med modulær oppbyggning

og KARBONFIBER KASSE!!

 

PS! Hvis dere søker på internett så heter maskina ASUS Z70Va i statene

 

PSS! Glemte å skrive at den skal veie sånn ca 2,6-2,7 kg

post-72-1127054273_thumb.jpg

Endret av Lightning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også lest at den støyer litt, men ved vanlig tekstbehandling og lett surfing så skal den vistnok være både stillegående og kjølig.

 

Men er allikvel litt bekymret for om den er stille nok til forelesning.

Den versjonen jeg har tenkt meg har en 2,13 ghz cpu....sånne ting produserer en del varme. Så blir sikkert å underklokke og undervolte.

 

Vet du om barebook og M6Va er klisslik?

Kan asus ha gjort M6Va mer stillegående?

Har sett at mange av barebookene har hitachi disker, disse produserer sikkert litt mer varme enn seagate og samsung. Så lurer på hva slags disk som er i M6Va

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt Z71V, og jeg syns faktisk at den støyet litt mye selvom jeg bare surfet nettet. Syns at det var LITT irriterende at viften gikk hele tiden. Og Z71V skulle være mer stillegående. Men det er sikkert ikke noe problem i en forelesningssal. Barebook og M6Va skal være helt like de. Hvorfor ikke gå ned litt på prosessoren og spare noen kroner? 2.13 er litt overkill. Du greier deg fint med f.eks 1.86. Undervolting hjelper mye på varmen.

Lenke til kommentar

Har fått en del svar. Det viser seg at det mest sannsynlig er noen som har vært uheldig og fått pcen hvor gpuen støyer. Fleste parten beskriver en stillegående pc og da er valget for meg soleklart. Blir garantert å bestille meg asusen på mandagen, så får jeg bare håpe at jeg ikke er like uheldig.

Atpå til så beskriver de fleste en batteritid på rundt 4 timer eller over 5 med voltmodding :D

Lenke til kommentar

Her er en side med spesifikasjoner: Link

 

Nå har det også kommet ut test på notebookreview.com av M6Va.

Her er linken

 

For å sette opp punktvis det som skiller A6Va og M6Va:

 

*a6va har plastikk kabinett, m6va har karbonfiber dermed både lettere og sterkere

*m6va har bedre skjerm

*m6va har bedre batteri

*bedre harddisk....4200 rpm mot 5400 rpm

*m6va er lettere

*m6va er stiligere

*a6va har ddr2 400 mhz minne mot 533 hos m6va

*m6va har modulær oppbygning...alstå du kan bytte ut dvdbrenneren med et ekstra batteri eller harddisk

 

+ masse mer som jeg ikke kommer på i farten

Lenke til kommentar

By the way....M6Va er oppgraderbar til 2 GB minne ja.

Eneste som er mellom de to modellene du har valgt på psdata så er det samme oppløsning på skjermen. Vet ikke om M6Va sin skjerm er bedre enn de A6Va. Derimot går du for pcen på articom som koster 15096 så vil alt bli så mye bedre :)

Endret av Lightning
Lenke til kommentar

Har selv akkurat bestilt M6Va hos articom. 15096 kr er slettes ikke verst for den maskina, det med 2,13 ghz cpu, 1680*1050 skjerm og 80 giga 5400 rpm disk :D

Har sikkert maskina innen fredagen, kommer til å legge ut brukererfaring av maskina da med bilder og det hele.

 

Får vel bare si gratulerer med ny maskin så får jeg håpe vi begge blir fornøyd, men det blir vi ganske så sikkert :)

 

By the way....her er en side med mange gode bilder av maskina: Link

 

Mvh Lightning

Lenke til kommentar

Har gått et godt skritt over den økonomiske grensa jeg og ja...men følte bare at jeg måtte bare ha verstingen, så da må jeg bare prøve å spare inn de 1500 kronene i matveien. Men det skal gå lett så snart jeg får maskina :D

 

Du må gi beskjed så snart du får maskina da....gjerne skrive en brukererfaring du og. Syns sjøl det er skikkeligg ålreit og lese sånne tester, spesielt når det finnes så få av denne maskina så kanskje vi hjelper andre som har slitt med valgets kvaler

Lenke til kommentar
Sikker på at du ikke blir svindlet?? Og er du helt sikker på at det er en M6Va og ikke en M6V? Pcen er minimum verdt 13000 ny så her er det noe som ikke stemmer.

Japp, jeg er sikker;) Har noen kompiser nedi Tr.heim, de har vært å sjekket pcen, og den var OK :p Han dere karn hadde prøvd å selge for mere, men ingen ville kjøpe. Hadde desperat pengemangel..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...