Desdichado Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 De kunne vel ha testa mer, så hadde de funnet ut disse problemene, og alle som spiller spillet hadde ikke venta på en patch 3 måneder etter release Igjen, dette er IKKE bugs, det er lagd slik. At enkelte ting i starten kan være "overpowered" eller at ting lar seg reparere litt for lett er helt normalt i slike spill. De som har betatestet spillet har tydeligvis ikke hengt seg så veldig opp i akkurat dette. Men hvis resten av "community" henger seg opp i det så vil endringer skje. Dette har ingenting med EA å gjøre, men utvikleren (DICE) selv!
TCi Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 EA fortjener den ikke? Er da en grunn til at de har fått den også. Men jeg skal være enig i at mange har i det siste bare vært negative fordi andre har det. EA er verdensstørste utgiver/utvikler og melker produkter og spillkonsepter til det er bare dråper igjen. Jeg har faktisk ikke et godt eksempel av spill som er har blitt forbedret etter at de enten har fått utgiverettighetene eller kjøpt selskapet som laget orginalen. Av det jeg har lest om de så gir de utviklere korte frister og presser spill ut på markedet for å rekke frister som kinopremierer. Hos de så går kvantitet over kvalitet. Så lenge de er så store så vil de til en hvis grad fortsette med det. Men spill som Spore gir meg litt av repekten tilbake til EA da dette er et spill som faktisk ser lovende ut og er svært så orginalt. Kanskje har EA insett selv at de faktisk må gjøre noe for å rette opp den negative omtalen som selskapet ettehvert har fått på seg.
.tomf Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 De kunne vel ha testa mer, så hadde de funnet ut disse problemene, og alle som spiller spillet hadde ikke venta på en patch 3 måneder etter release Igjen, dette er IKKE bugs, det er lagd slik. At enkelte ting i starten kan være "overpowered" eller at ting lar seg reparere litt for lett er helt normalt i slike spill. De som har betatestet spillet har tydeligvis ikke hengt seg så veldig opp i akkurat dette. Men hvis resten av "community" henger seg opp i det så vil endringer skje. Dette har ingenting med EA å gjøre, men utvikleren (DICE) selv! Kan ha mye med EA faktisk, siden de bruker å gi ut spill alt for tidlig.
Desdichado Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Kan ha mye med EA faktisk, siden de bruker å gi ut spill alt for tidlig. Eh, nei! Hvis beta testerne hadde klagd på dette under testing så ville det garantert vært endret.
TCi Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 (endret) Kan ha mye med EA faktisk, siden de bruker å gi ut spill alt for tidlig. Eh, nei! Hvis beta testerne hadde klagd på dette under testing så ville det garantert vært endret. EA selv har et ansvar da de er ansvarlig for kvalitetssikringen av spillet. Det er utgiveren til syvende sist som godkjenner et produkt for lansering. Endret 17. september 2005 av TCi
.tomf Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Kan ha mye med EA faktisk, siden de bruker å gi ut spill alt for tidlig. Eh, nei! Hvis beta testerne hadde klagd på dette under testing så ville det garantert vært endret. EA selv har et ansvar da de er ansvarlig for kvalitetssikringen av spillet. Det er utgiveren til syvende sist som godkjenner et produkt for lansering. Nemlig.
Desdichado Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 EA selv har et ansvar da de er ansvarlig for kvalitetssikringen av spillet. Det er utgiveren til syvende sist som godkjenner et produkt for lansering. Greit nok det, men EA setter seg neppe ned og spiller spillet for å finne ut av feil som beta testerene ikke klagde på. Disse feil som her påpekes er ikke bugs, hvor vanskelig skal det være å skjønne dette?
TCi Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 EA selv har et ansvar da de er ansvarlig for kvalitetssikringen av spillet. Det er utgiveren til syvende sist som godkjenner et produkt for lansering. Greit nok det, men EA setter seg neppe ned og spiller spillet for å finne ut av feil som beta testerene ikke klagde på. Disse feil som her påpekes er ikke bugs, hvor vanskelig skal det være å skjønne dette? Etter det jeg har fått med meg så har hver utgivere egne testere som går igjennom spillet før de sender det til produksjonen. Gjerne rett på meg om jeg har skjønt det feil...
Desdichado Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Etter det jeg har fått med meg så har hver utgivere egne testere som går igjennom spillet før de sender det til produksjonen. Gjerne rett på meg om jeg har skjønt det feil... Det har du helt rett i, men det jeg her prøver å si er at folk klager på noe som ikke er bugs, men gameplay messige endringer spillerne selv ønsker. Dette kan ikke EA noe for. Det er bl.a. dette som fører til noe urettmessig negativ kritikk fra sluttbrukere. Jeg er enig i at EA har sine svin på skogen, men det har de jammen meg alle sammen.
MrLee Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 (endret) Det er mulig å klage på EA som utgiver av den enkle grunn at EA pusher for release, naturligvis. Hvis DICE har store stygge EA representative i mafiadresser stående over skulderen og sier "BLI FERDIGE!" hvert 2 sekund, så er det fint lite sannsynlighet for at DICE folka tar seg mer tid til playtesting... edit: det er uansett ikke snakk om realisme (såpass vet jeg hva jeg skal forvente av BF serien ), men ting som gjør spillet relativt surt å spille som lett burde ha blitt oppdaga av playtesters hvis det hadde foregått forsvarlig Endret 17. september 2005 av MrLee
Gromle Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Hvis det er noen som bør klages på, så er det Atari. Bare alt styret rundt Gothic-spillene får meg til å mislike dem sterkt. EA er EA, alle vet hvordan de er, både på godt og vondt. Liker dem ikke noe spesiellt, men hater dem ikke heller.
Desdichado Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Det er mulig å klage på EA som utgiver av den enkle grunn at EA pusher for release, naturligvis. Den kjøper jeg Mr.Lee, men er dette enestående for EA? Eller ser vi denne trenden hos andre utgivere også (hint: f.eks jowood)? Vi går jo nå inn i et spennende kvartal hva gjelder utgivelser av nye spill. Alle skal de prøve å rekke høst salget, og ikke minst julesalget. Så å tro at EA er den eneste stygge ulven her blir litt skivebom.
MrLee Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 jeg klager på alle jeg, men EA er den mest fremtredene fordi de gir ut mest populistiske spill som har mest kunder. Selger du mest, får du også større antall tilbakemeldinger.
Desdichado Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 jeg klager på alle jeg, men EA er den mest fremtredene fordi de gir ut mest populistiske spill som har mest kunder. Selger du mest, får du også større antall tilbakemeldinger. Helt klart, og det er vel også dette som er sakens egentlige kjerne?
MrLee Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 tja, EA fortjener kritikken, på lik linje med alle andre (muligens med unntak av Blizzard), men det er dem(som klager på EA) du hører mest, fordi det er mest av dem.
Bear^ Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 EA er og blir EA. De er alt for, ALT for penge gal. Vet at de fleste spillselskaper er det, men EA tar kaka. EA er selskapet som t.o.m kunne solgt sjela si til djevelen for litt penger. Og mange ganger så virker det som de driter i kvaliteten på spillene og innholde. Så lenge spillet selger så er innholde et fett.
Ravn Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 (endret) EA er selskapet som t.o.m kunne solgt sjela si til djevelen for litt penger. Dette er det vel lenge siden de gjorde. Og dere som klager på at det er utvikerene sin feil at spill blir dårlige, ikke utgiver (EA). Det høres jo unektelig logisk ut, siden EA bare gir ut produktet og ikke står for utviklinge. Men... når utgiver står å puster deg ned i nakken og krever spillet ferig for flere måneder siden, og ikke setter av penger tl skikkelig patching. Er det da utvikler sin feil at spillet blir dårlig? Som om ikke dette er nok kjøper EA også opp utviklere slik at de kan herse enda mer med dem (les: DICE, Westwood, Trauma m.m.) EA kan brenne! Endret 17. september 2005 av Odland81
Desdichado Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Som om ikke dette er nok kjøper EA også opp utviklere slik at de kan herse enda mer med dem (les: DICE, Westwood, Trauma m.m.) Når et firma stiller seg åpent for oppkjøp av større firmaer så er det ene og alene firmaets feil. At det alltids finnes større fisk er ingen myte. Men... når utgiver står å puster deg ned i nakken og krever spillet ferig for flere måneder siden, og ikke setter av penger tl skikkelig patching. Er det da utvikler sin feil at spillet blir dårlig? Utvikler valgte i utgangspunktet hvilken utgiver de ville jobbe med. Så ja, de har skyld i dette selv. EA kan brenne! Sammen med veldig mange andre utgivere...
zeox Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 (endret) EA kan brenne! Sammen med veldig mange andre utgivere... med hvem? kommer ikke på noen andre utviklere som er så pengeslukende og maktsyke som EA, og som jeg misliker like stekt. kanskje jowood er på samme linje når det gjelder å få ut spillene, men har aldri spillt et eneste spill fra de, så de bryr jeg meg ikkeno om Gromle: Hva mener du med det med gothic? det har ikke jeg hørt om. og vennligst husk at dagens atari ikke er gode gamle atari fra gamle dager. snarere tvert imot. Endret 17. september 2005 av ]zeOx[
Desdichado Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 zeOx[' date=17/09/2005 : 16:35] med hvem? Jowood bl.a. Hvem husker ikke hva de gjorde med Söldner - Secret Wars.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå