Gå til innhold

Den store Deftones tråden!


Cultofluna

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på en liten ting.. Hvorfor er det ikke en egen tråd for oss Deftones fans?

 

Jeg har likt Deftones så lenge jeg kan huske.. sikkert nermere 10 år, Har alle platene (CD) tilogmed Like Linus Demoen.

 

Så ett par spørsmål for å komme igang:

 

Hvor lenge har du likt Deftones?

 

Hvor mange plater har du?

 

Hvilke plater har du?

 

Har du noen gang sett de live?

 

Likte du de mindre etter Self titled albumet Deftones kom ut?

 

Og tilslutt. Håper alle Deftones fans støtter meg her altså :D

 

"Check the clouds" :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mange slike tråder trenger vi egentlig?  :ermm:

Hva er galt med å ha tråder dedikert til artister? :dontgetit:

 

On Topic: Har desverre ikke så godt kjennskap til dette bandet. Anbefalinger for folk som er nye til musikken?

Vil da anbefale Adrenaline albumet som er det beste de har gidd ut i følge meg og sikkert alle andre også..

 

White Pony som er deres kommers album er heller ikke så verst og kansje lettest å like for en som ike har hørt de før ;)

 

 

LarsP: Faktisk ingen tråder om Deftones ;)

Lenke til kommentar

Sorry, men Deftones høres helt jævlig ut i mine ører. Er ikke mye av musikken deres jeg har hørt, men jeg husker jeg hørte et par spor en gang jeg var på New Zealand. Og for min del var det bare særdeles ubehagelig støy. Dog kan det hende at hukommelsen min ikke er så god, godt mulig jeg hadde likt bandet nå. Håper ikke du tar dette innlegget negativt, for det var ikke ment sånn :)

Lenke til kommentar

må melde meg som en deftones fan her ja :p

 

har vel hørt på de et par år, må være med enig it a adrenalin er beste albumet.

 

Til de som ikke har hørt på deftones før, så er det ganske tung hard rock/whatever med veldig sånn "jeg syns du er en idiot" stemning i alle sangene så å si. Som sagt, ganske tungt. Eks: Bloody cape, hexagram, one weak, lifter osv..

Syns det er litt synd at folk favoriserer de tyngste sangene til deftones da jeg liker de "rolige" mye bedre. Sanger som Good morning beautiful, battle-axe og fireal stiller sterkt som de beste deftones sangene for meg.

 

Må bare si at Battle-Axe er et musikkalskt mestervek.

Endret av smoothie
Lenke til kommentar

Er godt å høre godtfolket slippe ut sine meninger :D

 

Er helt enig med at de er sykt bra og bortimot perfekte de rolige sangene, men de tyngste sangene er mye bedre syns ihvetrfall jeg.. Grunnen er jeg ikke sikker på i det hele tatt, men det er noe som er så spesielt med det osv..

 

Deftones har alt.. ingenting å klage på..

 

Er også ganske enige med de sangene du nevnte smoothie, men du glemte Fist, Digital Bath og Change ;)

Lenke til kommentar
Liker Deftones. Har alle platene, men har hørt lite på det de siste åra. White Pony og Around The Fur er de beste, imo.

 

Be Quiet And Drive (Far Away) er vel min favortittlåt..

Så godt som helt enig, rent bortsett fra at "Passenger" havner på min førsteplass.

 

Deftones møter Tool. Og stort bedre enn det blir det vel ikke. :)

Endret av johnj
Lenke til kommentar
Vokalisten synger bra, men jeg får brekninger av goth-tekstene deres.

Goth-tekster?

 

Gothere synger vel mest om vampyrer og drager og om riddere som drepte dragene når de satt på en hvit hest..

 

Deftones tekster handler vel mer om "the underdog" i amerikanske ungdomsmiljø, men ikke i den måten at "jeg ser på meg selv som en taper og jeg vil være som alle andre" måten, heller stikk motsatt.

 

Som sagt, veldig metaforiske og har også en dose ironi.

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Jeg kjøpte White Pony ved en ren tilfeldighet da den kom ut og stod faktisk på den lokale bensinstasjonen(!). Likte noen få sanger på den da og synes den var ikke noe all verden i grunn.

 

Men etter hvert som årene har gått, må jeg si at musikken til Deftones har blitt en liten favoritt hos meg og platene deres synes jeg i ettertid holder seg veldig bra. De nyere platene deres liker jeg også veldig godt, Koi No Yoakn er fjorårets plate for meg i hvert fall.

 

 

Skulle gjerne visst hvor mye de tuklker med stemmen til Chino Moreno i studio da han ikke har noen spesielt bra stemme, men fader det funker allikevel av en eller annen grunn.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...