Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Fordi det er mac vel? Ser og hører stadig det selv.. Synes det er litt latterlig egentlig. "wooaah han har en mac.." "*kniskknsik, hihi* mac, må være rik han"

 

Synd at det finnes folk som utnytter faktisk denne situasjonen.. Arrogante mac fanatiekre er vel kanskje en av dem. Bare se på kommentarene til de som bruker mac på i(t)Avisen.

 

Må nevnes at jeg ikke sitter på Cafe og jobber fordi jeg av en eller annen syk grunn har behov for å vise fram MBen min. Da kunne jeg satt meg i kantina på skolen ellerno og spilt musikk. o.0

Det er jo bare en hvit bærbar pc i bunn og grunn. Jeg visste ikke at Mac har rikmansstempel?

Går på MK og her er det 90 elever med hver sin MB. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neinei, det er bare at det finnes endel mac-bruekre som skryter altformye, noe da som skaper(ikke rart) hat og drittprat.. f.eks jeg leste en kommentar til en artikkel på (mac1.no - kan prøve å finne den) hvor en skrev "Den dagen min nabo, som går på sosialen.. får seg en mac, ja da er ikke mac lengere et alternaltivt for meg lengere/da er ikke mac eksklusivt lengere"

 

Fant teksten:

 

Lå oss nå indelig håpe at Apple fortsetter å opprettholde imaget sitt som en litt eksklusiv-utenom-det-vanlige produsent.

Jeg kommer til å droppe Apple den dagen naboen min som går på sosialen kjøper mac fordi det er billig.

Jeg håper aldri Apple kommer til å lansere sånn miniPC crap!

La oss alle innse det: Hvem vil ha en datamaskin som er like dårlig og treg som datamaskiner var for 8-10 år siden?

Herregud vi er i 2008, og plutselig går datateknologien 10 år tilbake?

Denne lille "miniPC-epoken" er nok over ganske snart.....

 

Hvis du skal ha en liten og lett datamaskin, så er det macbook air som er tingen :) Den har lekker design, ikke noe plast og tull, og den har kjempebra batteritid, i motsetning til miniPC som lades etter en times tid. Det er jo tull!

La oss heller håpe at apple kommer med kanskje litt flere utgaver av iPhone. (en med taster, kanskje en kamskjellversjon?) Noe skikkelig originalt! Det er jo det Apple er gode til.

Det hadde vært spennende å se hva de får til :)

 

Vær så snill og ikke si at forskjellen på Apples og andre produsenters produkter misker da! Da må du åpne øynene og ta deg en tur på f. eks elkjøp i lørenskog!

Du ser at Apple avdelingen der ser ut som den er fra en helt annen tidsalder enn alle de andre klumpete plastikk boksene rundt om i butikken! Apple har stil og klasse over produktene, og de er gjennomførte og enkle og bruke!

Prøv å finn noe fra noen andre produsenter innenfor den kategorien, som matcher Apple!

 

Keep up the good work apple! =) <3

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Snip

Uffda, at det går an å lire av seg sånt!

 

Sikker på at du ikke har ei kvise i panna?

Da hadde jeg nok funnet fra rikmannssminken min. :)

 

-

Kunne tenkt meg en nøkkel til 1password, ser nyttig ut på den presentasjonsvideoen de har.

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

Hva synes folket om µTorrent for Mac Beta-en?

 

Jeg er overrasket over hvor mye raskere den faktisk er enn Trasmission. Sammenlignet Transmission og uTorrent side om side på en torrent må få seedere og uTorrent fant lett 3x så mange laste ned fra og var flere ganger raskere med å finne dem. Flere seedere resulterte også i langt lavere nedlastingstid (også på torrenter med flere tusen seedere), selv om det var vanskelig å måle konkret siden det svingte så mye mellom klientene.

Lenke til kommentar
Joda, Mac koster jo litt, men det er da en investering over en litt lengre periode enn ved andre laptoper, føler jeg.

 

Hvis man kjøper en laptop til 8000 som varer i to år, men en Mac til 12 000 som varer i fire år, hvilken har egentlig vært dyrest? :) (Bare for å ta et enkelt regnestykke)

 

 

EDIT: Fikset regnestykket til et mer realistisk.

 

En annen måte å se det på er at du kjøper for 12 000, bruker den i 2 år og får tilbake halvparten når du selger den.

Tviler på at du får igjen halvparten på en 2 år gammel PC.

Lenke til kommentar
Joda, Mac koster jo litt, men det er da en investering over en litt lengre periode enn ved andre laptoper, føler jeg.

 

Hvis man kjøper en laptop til 8000 som varer i to år, men en Mac til 12 000 som varer i fire år, hvilken har egentlig vært dyrest? :) (Bare for å ta et enkelt regnestykke)

 

 

EDIT: Fikset regnestykket til et mer realistisk.

 

Vel, nå har ikke jeg sagt at Mac er dyrt. Synes selv ikke at det er så dyrt, men det er meg.. Jeg forstår at de som har lyst på en mac og som sparer i mange månder synes at det er dyrt.

 

 

Det er bare at de finnes så jævlig mange mac-brukere som hakker ned på andre. "Jasså du bruker PC du, jeg bruker MAC. Haha, jeg er best" "haha bruker du linux? du må bruke OSX, ikke det dritt os'et der"

 

For det finnes folk som kjøper seg en mac bare for å oppnå status eller oppmerksomhet. Menmen..

Lenke til kommentar

Skikkelige fanboys som Apple fanboys misjonerer jo nesten like mye som superkristne!

 

Men enig med en oppe her, bruker ikke Mac for status, bruker det pga. at systemet passer meg ufattelig bra og jeg har veldig dårlig erfaring med Windowns og Linux.

De som ikke har Mac vet ikke hva de går glipp av :grin:

Endret av AsbjørnH
Lenke til kommentar
Hva synes folket om µTorrent for Mac Beta-en?

 

Jeg er overrasket over hvor mye raskere den faktisk er enn Trasmission. Sammenlignet Transmission og uTorrent side om side på en torrent må få seedere og uTorrent fant lett 3x så mange laste ned fra og var flere ganger raskere med å finne dem. Flere seedere resulterte også i langt lavere nedlastingstid (også på torrenter med flere tusen seedere), selv om det var vanskelig å måle konkret siden det svingte så mye mellom klientene.

De torrentsidene hvor hastighet gjelder for min del er beta-klienten fremdeles ikke hvitlistet. Så det lar seg vente på å teste ut uTorrent enn så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...