Gå til innhold

Er dette en bra bærbar pc?


Kick150

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått meg en "ny" pc, kjøpt fra et konkursbo. På grunn av forrige eiers brukernavn og passord, får jeg ikke kommet meg inn på den. Men det er nå det. Papirer og software har jeg heller ikke fått.

 

Det jeg lurer på er om hva dere synes om denne maskinen, og hva den "kan brukes til"? Og kan jeg oppgradere den på noe vis? Her er det lille som står frem på den:

Acer Travelmate 2000 står det i høyre hjøren, men det står også Travelmate 2001LC.

-Intel Celeron Processor 2.6GHz.

ATI Mobility Radeon 9000 IGP (sier meg nada!)

256MB DDR333 SDRAM. (Bør jeg kjøpe en brikke til?)

30GB Ultra ATA.

DVD/CD-RW.

 

Tydeligvis en gammel maskin da jeg ikke finner noe på norske sider om den. Knappene er godt slitte, men kan fremdeles lese bokstavene såvidt ;) .

 

Hva synes dere? En bra maskin eller? Er den dugandes til bilder og pc-spill f.eks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så samme måte som med minne. Harddisken sitter bak et lokk under maskinen, slik som minnet gjør. Det finnes flere verktøy til å resette passord i windows 2000/XP.

Ja, det er et lokk til under pc'en. Der er det et tomt spor som kan ligne litt på sporet som minnekortet sitter i. Hva skal sitte i det sporet? Kan ikke se at det går an å bytte harddisk der. Det er også en liten, kvadratisk "dings" der som er skrudd fast i kortet med to skruer. Peiling?

Lenke til kommentar
Ja, det er et lokk til under pc'en. Der er det et tomt spor som kan ligne litt på sporet som minnekortet sitter i. Hva skal sitte i det sporet?

En rammbrikke ekstra (minne)

Ok, så da er det plass til 3 brikker da? Det sitter bare en minnebrikke på 256MB i det ene "rommet", men plass til en brikke til der. Har derfor bestilt meg ekstra minne på 256MB. Og i det andre "rommet" så kan jeg ha en ekstra brikke, hvis jeg har forstått det rett.

Lenke til kommentar
Ok, så da er det plass til 3 brikker da? Det sitter bare en minnebrikke på 256MB i det ene "rommet", men plass til en brikke til der. Har derfor bestilt meg ekstra minne på 256MB. Og i det andre "rommet" så kan jeg ha en ekstra brikke, hvis jeg har forstått det rett.

Nei det er kun to slots for ram, så hvis du har funnet to fra før så er dette noe annet.. (vet ikke hva)

Lenke til kommentar
Ok, så da er det plass til 3 brikker da? Det sitter bare en minnebrikke på 256MB i det ene "rommet", men plass til en brikke til der. Har derfor bestilt meg ekstra minne på 256MB. Og i det andre "rommet" så kan jeg ha en ekstra brikke, hvis jeg har forstått det rett.

Nei det er kun to slots for ram, så hvis du har funnet to fra før så er dette noe annet.. (vet ikke hva)

Om trådstarter ikke har funnet 1 "okkupert" minneslot, en ledig og at han har funnet miniPCI sloten som da ikke inneholder noe kort?

Lenke til kommentar
Ok, så da er det plass til 3 brikker da? Det sitter bare en minnebrikke på 256MB i det ene "rommet", men plass til en brikke til der. Har derfor bestilt meg ekstra minne på 256MB. Og i det andre "rommet" så kan jeg ha en ekstra brikke, hvis jeg har forstått det rett.

Nei det er kun to slots for ram, så hvis du har funnet to fra før så er dette noe annet.. (vet ikke hva)

Nei, ikke jeg heller. Finner ingen info på nettet og heller ikke på Acer sine sider. Fikk omsider boken som følger med, men der står det kun omtalt hvor minnet skal sitte - altså disse to slotsene. Ser ut som jeg må ringe en forhandler, gitt. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...